Tomala Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Nie wie ktoś czy obiekty zapisane w zbrushu 3.0 w formacie .ztl da się bez problemu otworzyć w zbrushu 3.1 bo tego drugiego będę używał tylko do robienia normal map.
imprecis Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Zainstalowałem i odinstalowałem po 15min...Naprawdę b.rozczarowujący jest ten nowy Zbrush :/ Czekam na kolejnego patcha.
Tomala Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 A może da się jakoś zmappera przerzucić do wersji 3.0 albo co.
Nezumi Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Tomala - No nie da sie pewnie. Nie da sie tez miec na tej samej partycji 3.0 i 3.1. Ale daj mu szanse - jak wsiaklem w prace i zastosowalem to co mowi zeet to daje rade. Spokojnie wystarczy do usprawnienia 3.2 ;) Czekam tez na mudboxa 2.0 i ten Chameleon Engine do teksturek... Ale to jeeeeeszcze jeszcze - pewnie kilka miesiecy zejdzie...
Reanimator Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Boze, rzygac mi sie chce, jak slusze "bardzo rozczarowujacy jest ten nowy ZBrush". K****, to najbardziej naawansowany sculpter ever, mozna w nim robic cuda. Wiec co CIe tak strasznei "rozczarowalo"?
zeet Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Ja mam prośbę do osób które używają dłużej niż 15 min Zbrusha 3.1 :), żeby napisały na podstawie swoich obserwacji co działa dobrze a co kiepsko lub dziwnie :) Wiemy już o smooth i zapisie krzywych,jak usprawnić smootha napisałem wyżej. Ja zauważyłem że używając smooth +Alt , nakładają się na model fakturki ,wybierając alphy można nanosić wzorki,lub pogłębiać już nałożone,trochę to dziwne ale ja wykorzystuję to do fakturowania obiektów,działa to trochę tak jak nałożenie maski cavity lub intensity :) Jak macie podobne spostrzeżenia to napiszcie.
Łukasz Jaskólski Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 przy robieniu faktury standard brush/spray/ alfa 56 ( skora - czarne krechy na bialym tle ) trzeba przestawic w zakladce alpha suwak mid value na 100 ( wtedy biale elementy alfy pozostaja bez zmian natomiast czarne zaglebiaja siatke ) - w 3.0 działało bez przestawiania poza tym domyslnie wylączony jest radial fade ( w sumie to nie zarzut do 3.1 tylko taka uwaga ) szkoda ze nie da sie malowac po teksturze w 3d ( w 3.0 tez chyba sie nie dało ) fajno ze pojawił sie material bump viewer flattenem nie da sie rzeźbić (znaczy ze tylko spłaszcza, nie jest ani zadd ani zsub ) a szkoda bo fajny był (byc moze ktorys z nowych pedzi dziala podobnie )
Nezumi Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Moze by jednak przeniesc ten topic do dzialu Zbrusha co? Przy okazji - pojawil sie na zbrushcentral watek dotyczacy funkcji w Z3.1. Skromny opis ale zdecydowanie lepszy niz nic. No i oficjalny.
Tomala Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 Nezumi pisałeś że nie da się zbrusha 3.0 i 3.1 na jednej partycji zainstalować a jak zainstaluję na osobnych a partycjach to będzie działało? Próbował ktoś bo muszę pilnie walnąć normalkę do modelu a modelować w 3.1 mi się nie chce wolę w sprawdzonym 3.0.
Nezumi Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 Na prawde nie wiem. Informacje ze na tej samej partycji sie nie da przeczytalem na zbrushcentral. Sam nie sprawdzalem. Po dosyc frustrujacych poczatkach, przeskoczeniu braku dokumentacji i probach - przywyklem do 3.1 z jego plusami i minusami. Polecam sie przystosowac. Oszczedzisz sobie wielu klopotow a poza tym - nieprzystosowani gina ;) Zbrush wciaz jest a pewnie jeszcze jakis czas bedzie "numero uno" jesli idzie o ten typ modelowania. I choc mudbox2.0 moze mu troche nabruzdzic to wszystko jest we wczasnej fazie a zbrush gruntuje sobie pozycje na rynku. Mysle ze teraz, kiedy Siggraph nie popedza juz chlopakow z Pixologic przysiada na spokojnie i wymiota reszte bugow tworzac Z3 rownie stabilnym i pewnym jak Z2.
Łukasz Jaskólski Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 zrob kopie katalogu zb 3.1 odinstaluj zainstaluj 3.0 masz 2 wersje
wizz Napisano 16 Sierpień 2007 Napisano 16 Sierpień 2007 Na prawde nie wiem. Informacje ze na tej samej partycji sie nie da przeczytalem na zbrushcentral. Sam nie sprawdzalem. Po dosyc frustrujacych poczatkach, przeskoczeniu braku dokumentacji i probach - przywyklem do 3.1 z jego plusami i minusami. Polecam sie przystosowac. Oszczedzisz sobie wielu klopotow a poza tym - nieprzystosowani gina ;) Zbrush wciaz jest a pewnie jeszcze jakis czas bedzie "numero uno" jesli idzie o ten typ modelowania. I choc mudbox2.0 moze mu troche nabruzdzic to wszystko jest we wczasnej fazie a zbrush gruntuje sobie pozycje na rynku. Mysle ze teraz, kiedy Siggraph nie popedza juz chlopakow z Pixologic przysiada na spokojnie i wymiota reszte bugow tworzac Z3 rownie stabilnym i pewnym jak Z2. amen..............
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się