Krzychu_Mac Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Witam, czy ktoś ze znawców programu 3ds max, mógłby mi powiedzieć jak zrobić takie podłoże jak na tym zdjęciu? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15860&highlight=urbanistyka. Dziekuje za pomoc
Tomala Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Ja uzyskałem takie fale wrzucając taką texturkę do kanału displacement tiling dałem na 20 wartość displcement ze 20. Ale możesz też wrzucić ten gradient do bumpa bedzie szybciej a jak ma być pokazane z daleka to nie będzie różnicy.
Krzychu_Mac Napisano 18 Sierpień 2007 Autor Napisano 18 Sierpień 2007 przed chwilą próbowałem zrobić te fale ale mam mały problem, przy renderze z bliska na najlbiższej krawędzi pojawiają sie jakies dziwne trójkąty.aha i czy mozliwe abym nie mial tego gradientu... bo niemoge go znaleźć
Tomala Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Co do pierwszego pytania to pod dispa musisz zagęścić siatkę bo on zniekształca powierzchnię(dlatego jak jest możliwość to lepiej dać bumpa jeżeli będzie to oglądane z daleka) a jak jest mało poly to wychodzą kanty. A ten gradient to zrobiłem tak : podziel kwadrat pionowo na trzy części, część środkową wypełnij czarnym kolorem i daj jakieś rozmycie w photoshopie. Ale najprościej będzie jak w maxie dasz gradient ramp i tam poustawiasz kolory.(Te suwaki na dole jak na nie klikniesz prawym i weźmiesz properties to tam sie zmienia kolor).
Krzychu_Mac Napisano 18 Sierpień 2007 Autor Napisano 18 Sierpień 2007 udało mi się zrobić prawie taki efekt jaki bym chciał. z ustawieniami, displacement na 7%, tiling na 1 i 1. Jest to wrzucone na plane 100x100 m z 0x50 segments. Wyglada już całkiem fajnie ale chciałbym wygłądzić teksture, tak zeby wzniesienia zostały ale nie byly takie poszarpane. http://img329.imageshack.us/img329/3197/falevq1.jpg
-hpx- Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Można też za pomocą tego robić górki tylko inna mapa pod bump\displace bedzie potrzebna ale tak sie zastanawiam czy nie łatwiej te górki zrobić dając noise na plane
BLADE Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 można takie fale wymodelować. fale zrobić ze splajnów a później tylko extrude. łatwo, prosto i przyjemnie.
Tomala Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Jeżeli chodziło Ci o uzyskanie świeżo zaoranego pola to wyszło to bardzo fajnie a te poszarpania dodają tylko realizmu. A jak pomimo to chcesz je wygładzić to musisz pokazać texturę jakiej użyłeś w kanale displacement bo tak nie bardzo wiem jak Ci pomóc.
Krzychu_Mac Napisano 18 Sierpień 2007 Autor Napisano 18 Sierpień 2007 tekstura którą używam to http://www.lemog.fr/lemog_v6/displayimage.php?album=64&pos=23 ustawiłem ją jako diffuse i displacement. Ciesze sie że wyszedl efekt zaoranego pola, ale chciałem uzyskać efekt kartonu falistego. takiego jaki mozna kupic w papierniczym :)
piotrek Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Jako displacement daj tylko gradient, a do diffuse wrzuć taką teksturę.
Krzychu_Mac Napisano 18 Sierpień 2007 Autor Napisano 18 Sierpień 2007 gradient odpada bo zmienia mi kolor tekstury.
Tomala Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Za kolor textury odpowiada kanał diffuse jak wrzucisz gradient do kanału displecement lub bump to uzyskasz jedynie falistą powierzchnię ale z tego co sprawdzałem to maxowski gradient cosik nie działa jak się zwiększy tiling dlatego możesz użyć mapy zrobionej np. w photoshopie tak jak ja w pierwszym poście zrobiłem.
Krzychu_Mac Napisano 18 Sierpień 2007 Autor Napisano 18 Sierpień 2007 a nie mozna inaczej wygladzić tych fal? używając tekstury którą podałem w linku http://www.lemog.fr/lemog_v6/display...lbum=64&pos=23
Tomala Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Textura którą chcesz wrzucić do diffusa nie powinna mieć cieni spróbuj załatwić zdjęcie powierzchni kartonu ale nie pogiętego a fałdy i cienie załatwi displacement. Wiem już dlaczego wyszły Ci takie grudy na renderze a mianowicie dlatego że wrzuciłeś to zdjęcie kartonu do dispa a powinieneś tam zapodać czarnobiałą mapę wysokości na której białe punkty leżą wyżej a czarne niżej (na podstawie tych kolorów bump i displacement symuluje wypukłości i wgłębienia) i przejścia pomiędzy kolorami powinny być łagodne(rozmyte).
ReflectVision Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 gladkosc uzyskasz tylko za pomoca gradienta, jezeli wstawiasz taka texture jak wyzej pogadas to zauwaz ze na niej są ciemniejsze i jasniejsze paseczki (nie wiem czy to kawalki tektury) i to one robia Ci nierownosci, na tym to polega
BLADE Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Jeśli nie radzisz sobie z displace i gradientami wymodelój to za pomocą splajnów. stwórz koło zostaw tylko jego ćwiartke, później duplikując i przesuwając odpowiednio z obrotami robisz przekrój rządanej powierzchni. na koniec wytłaczasz (extrude). Całośc zajmuje kilka minut
Krzychu_Mac Napisano 18 Sierpień 2007 Autor Napisano 18 Sierpień 2007 ok ide walczyć z tym, jak zrobie cos to pokaże :)dziekuje bardzo za poświęcony czas i pomoc
Tomala Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Maznąłem na szybko mapę displacement do Twojej textury. Oto efekt:
BLADE Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 displace wymaga gęstej siatki, więc nie jest to rozwiązanie idealne. mój przykładowy model ma 143 face'y
AGmakonts Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 vrayowy displace nie wymaga gęstej w porcie, sam ją dopiero przy renderze zagęszcza
Krzychu_Mac Napisano 18 Sierpień 2007 Autor Napisano 18 Sierpień 2007 Dzieki wam wszystkim a w szcególności Tobie Tomala, właśnie taki efekt chciałem uzyskac, wykorzystałem tą mapke co zrobiłes i jest super.
uncle Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 a o modyfikatorze "wave" nie slyszeliscie?;C
uncle Napisano 19 Sierpień 2007 Napisano 19 Sierpień 2007 poza tym ze masz lepsza kontrole i szybciej sie robi , ok ;)
3grosze Napisano 19 Sierpień 2007 Napisano 19 Sierpień 2007 wójek to zdanie było całe z żelaza ;-) tekjit izi ;-)
Rekomendowane odpowiedzi