Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja uzyskałem takie fale wrzucając taką texturkę do kanału displacement tiling dałem na 20 wartość displcement ze 20. Ale możesz też wrzucić ten gradient do bumpa bedzie szybciej a jak ma być pokazane z daleka to nie będzie różnicy.

4731f24825baad36.jpg

5237119acd779a00.jpg

Napisano

przed chwilą próbowałem zrobić te fale ale mam mały problem, przy renderze z bliska na najlbiższej krawędzi pojawiają sie jakies dziwne trójkąty.aha i czy mozliwe abym nie mial tego gradientu... bo niemoge go znaleźć

falesv0.jpg

Napisano

Co do pierwszego pytania to pod dispa musisz zagęścić siatkę bo on zniekształca powierzchnię(dlatego jak jest możliwość to lepiej dać bumpa jeżeli będzie to oglądane z daleka) a jak jest mało poly to wychodzą kanty. A ten gradient to zrobiłem tak : podziel kwadrat pionowo na trzy części, część środkową wypełnij czarnym kolorem i daj jakieś rozmycie w photoshopie. Ale najprościej będzie jak w maxie dasz gradient ramp i tam poustawiasz kolory.(Te suwaki na dole jak na nie klikniesz prawym i weźmiesz properties to tam sie zmienia kolor).

Napisano

Można też za pomocą tego robić górki tylko inna mapa pod bump\displace bedzie potrzebna ale tak sie zastanawiam czy nie łatwiej te górki zrobić dając noise na plane

Napisano

Jeżeli chodziło Ci o uzyskanie świeżo zaoranego pola to wyszło to bardzo fajnie a te poszarpania dodają tylko realizmu. A jak pomimo to chcesz je wygładzić to musisz pokazać texturę jakiej użyłeś w kanale displacement bo tak nie bardzo wiem jak Ci pomóc.

Napisano

Za kolor textury odpowiada kanał diffuse jak wrzucisz gradient do kanału displecement lub bump to uzyskasz jedynie falistą powierzchnię ale z tego co sprawdzałem to maxowski gradient cosik nie działa jak się zwiększy tiling dlatego możesz użyć mapy zrobionej np. w photoshopie tak jak ja w pierwszym poście zrobiłem.

Napisano

Textura którą chcesz wrzucić do diffusa nie powinna mieć cieni spróbuj załatwić zdjęcie powierzchni kartonu ale nie pogiętego a fałdy i cienie załatwi displacement. Wiem już dlaczego wyszły Ci takie grudy na renderze a mianowicie dlatego że wrzuciłeś to zdjęcie kartonu do dispa a powinieneś tam zapodać czarnobiałą mapę wysokości na której białe punkty leżą wyżej a czarne niżej (na podstawie tych kolorów bump i displacement symuluje wypukłości i wgłębienia) i przejścia pomiędzy kolorami powinny być łagodne(rozmyte).

Napisano

gladkosc uzyskasz tylko za pomoca gradienta, jezeli wstawiasz taka texture jak wyzej pogadas to zauwaz ze na niej są ciemniejsze i jasniejsze paseczki (nie wiem czy to kawalki tektury) i to one robia Ci nierownosci, na tym to polega

Napisano

Jeśli nie radzisz sobie z displace i gradientami wymodelój to za pomocą splajnów. stwórz koło zostaw tylko jego ćwiartke, później duplikując i przesuwając odpowiednio z obrotami robisz przekrój rządanej powierzchni. na koniec wytłaczasz (extrude). Całośc zajmuje kilka minut




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności