Napisano 17 Sierpień 200717 l Witam, czy ktoś ze znawców programu 3ds max, mógłby mi powiedzieć jak zrobić takie podłoże jak na tym zdjęciu? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15860&highlight=urbanistyka. Dziekuje za pomoc
Napisano 17 Sierpień 200717 l Ja uzyskałem takie fale wrzucając taką texturkę do kanału displacement tiling dałem na 20 wartość displcement ze 20. Ale możesz też wrzucić ten gradient do bumpa bedzie szybciej a jak ma być pokazane z daleka to nie będzie różnicy.
Napisano 18 Sierpień 200717 l Autor przed chwilą próbowałem zrobić te fale ale mam mały problem, przy renderze z bliska na najlbiższej krawędzi pojawiają sie jakies dziwne trójkąty.aha i czy mozliwe abym nie mial tego gradientu... bo niemoge go znaleźć
Napisano 18 Sierpień 200717 l Co do pierwszego pytania to pod dispa musisz zagęścić siatkę bo on zniekształca powierzchnię(dlatego jak jest możliwość to lepiej dać bumpa jeżeli będzie to oglądane z daleka) a jak jest mało poly to wychodzą kanty. A ten gradient to zrobiłem tak : podziel kwadrat pionowo na trzy części, część środkową wypełnij czarnym kolorem i daj jakieś rozmycie w photoshopie. Ale najprościej będzie jak w maxie dasz gradient ramp i tam poustawiasz kolory.(Te suwaki na dole jak na nie klikniesz prawym i weźmiesz properties to tam sie zmienia kolor).
Napisano 18 Sierpień 200717 l Autor udało mi się zrobić prawie taki efekt jaki bym chciał. z ustawieniami, displacement na 7%, tiling na 1 i 1. Jest to wrzucone na plane 100x100 m z 0x50 segments. Wyglada już całkiem fajnie ale chciałbym wygłądzić teksture, tak zeby wzniesienia zostały ale nie byly takie poszarpane. http://img329.imageshack.us/img329/3197/falevq1.jpg
Napisano 18 Sierpień 200717 l Można też za pomocą tego robić górki tylko inna mapa pod bump\displace bedzie potrzebna ale tak sie zastanawiam czy nie łatwiej te górki zrobić dając noise na plane
Napisano 18 Sierpień 200717 l można takie fale wymodelować. fale zrobić ze splajnów a później tylko extrude. łatwo, prosto i przyjemnie.
Napisano 18 Sierpień 200717 l Jeżeli chodziło Ci o uzyskanie świeżo zaoranego pola to wyszło to bardzo fajnie a te poszarpania dodają tylko realizmu. A jak pomimo to chcesz je wygładzić to musisz pokazać texturę jakiej użyłeś w kanale displacement bo tak nie bardzo wiem jak Ci pomóc.
Napisano 18 Sierpień 200717 l Autor tekstura którą używam to http://www.lemog.fr/lemog_v6/displayimage.php?album=64&pos=23 ustawiłem ją jako diffuse i displacement. Ciesze sie że wyszedl efekt zaoranego pola, ale chciałem uzyskać efekt kartonu falistego. takiego jaki mozna kupic w papierniczym :)
Napisano 18 Sierpień 200717 l Jako displacement daj tylko gradient, a do diffuse wrzuć taką teksturę.
Napisano 18 Sierpień 200717 l Za kolor textury odpowiada kanał diffuse jak wrzucisz gradient do kanału displecement lub bump to uzyskasz jedynie falistą powierzchnię ale z tego co sprawdzałem to maxowski gradient cosik nie działa jak się zwiększy tiling dlatego możesz użyć mapy zrobionej np. w photoshopie tak jak ja w pierwszym poście zrobiłem.
Napisano 18 Sierpień 200717 l Autor a nie mozna inaczej wygladzić tych fal? używając tekstury którą podałem w linku http://www.lemog.fr/lemog_v6/display...lbum=64&pos=23
Napisano 18 Sierpień 200717 l Textura którą chcesz wrzucić do diffusa nie powinna mieć cieni spróbuj załatwić zdjęcie powierzchni kartonu ale nie pogiętego a fałdy i cienie załatwi displacement. Wiem już dlaczego wyszły Ci takie grudy na renderze a mianowicie dlatego że wrzuciłeś to zdjęcie kartonu do dispa a powinieneś tam zapodać czarnobiałą mapę wysokości na której białe punkty leżą wyżej a czarne niżej (na podstawie tych kolorów bump i displacement symuluje wypukłości i wgłębienia) i przejścia pomiędzy kolorami powinny być łagodne(rozmyte).
Napisano 18 Sierpień 200717 l gladkosc uzyskasz tylko za pomoca gradienta, jezeli wstawiasz taka texture jak wyzej pogadas to zauwaz ze na niej są ciemniejsze i jasniejsze paseczki (nie wiem czy to kawalki tektury) i to one robia Ci nierownosci, na tym to polega
Napisano 18 Sierpień 200717 l Jeśli nie radzisz sobie z displace i gradientami wymodelój to za pomocą splajnów. stwórz koło zostaw tylko jego ćwiartke, później duplikując i przesuwając odpowiednio z obrotami robisz przekrój rządanej powierzchni. na koniec wytłaczasz (extrude). Całośc zajmuje kilka minut
Napisano 18 Sierpień 200717 l Autor ok ide walczyć z tym, jak zrobie cos to pokaże :)dziekuje bardzo za poświęcony czas i pomoc
Napisano 18 Sierpień 200717 l displace wymaga gęstej siatki, więc nie jest to rozwiązanie idealne. mój przykładowy model ma 143 face'y
Napisano 18 Sierpień 200717 l vrayowy displace nie wymaga gęstej w porcie, sam ją dopiero przy renderze zagęszcza
Napisano 18 Sierpień 200717 l Autor Dzieki wam wszystkim a w szcególności Tobie Tomala, właśnie taki efekt chciałem uzyskac, wykorzystałem tą mapke co zrobiłes i jest super.