Synthax Napisano 26 Sierpień 2007 Napisano 26 Sierpień 2007 Zajmuje się wizualizacja budynków i jestem w trakcie konfigurowania nowego sprzętu. Doradźcie czy lepiej kupic Geforce'a z 256 MB (320pln) czy 540ke z 128MB (200pln). Co tak naprawde bedzie lepiej chodzić w Maxie? I czy tutaj te 128 mega robi wielka różnicę. Czy może w przypadku duuużych budynków lepiej dołozyć i kupic Quadro 3500? Słyszałem o tych przeróbkach dżiforsów , ale nie wiem czy poradze sobie z tym, wiec wole tego uniknąć. Acha, zauważyłem że przy obecnych scenach kiedy je opbracam w vieporcie na starym procesorze to wykorzystywany on jest o ok 60% (p4), RAM ok 500MB z 1 GIGA. Karta ro Radeon 9600PRO. Czy mozna wnioskować że sceny wolno się obracają własnie przez kartę? Pozdrawiam!
Robertus Napisano 26 Sierpień 2007 Napisano 26 Sierpień 2007 Tak, bo karta odpowiada za przetwarzanie geometrii na scenie. Tak się sklada ze mam takiego GS'a i wszystko raczej chodzi dobrze. Jest jeszcze kwestia sterownika w maxie. Open GL lepiej radzi sobie z siatkami ale wymieka przy cieniowaniu gdzie directX (z wlaczonym cache 3d meshes) wymiata. Nie mialem nigdy zadnej quadro ale kiedys probowalem przerobic GF2mx :) to raczej kiepski pomysl hehe. Jesli chodzi o pamiec to potrzebna jest ona na przechowywanie tekstur wyswietlanych na obiekcie. 256mb nie zaszkodzi. Wzial bym, jednak 7600, bardziej uniwersalny.
floo Napisano 26 Sierpień 2007 Napisano 26 Sierpień 2007 Posiadam 7600GS 256 i jestem bardzo zadowolony, viewporty chodzą jak trzeba nawet przy kilku milionach. Mam tylko 512MB Ram 800MHz z Core Duo 1,8Ghz 6300 i wyciąga 4miliony poly bez przycinania się... Poddaj to własnej ocenie czy to wystarcza... ;)
Frankot Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 Mam 7600GT 256MB i jestem zadowolony, żadnych przycinek. Sprawdzałem do 1,5 miliona, a potem mi się znudziło. Było płynnie. Nie wiem od czego to dokładnie zależy, ale jak miałem 700.000 w obiektach po 100 poly, to muliło, a jak te 1,5 milona w 5 obiektach to nie. Procek?
Synthax Napisano 23 Wrzesień 2007 Autor Napisano 23 Wrzesień 2007 Od 3tygodni mam 7600 gt. Ostatnio obiekt maiał 7 000 000 i zamulał. Ale ogólnie nie jest źle z ta kartą. Brat ma teraz 7900 i u niego te 7000000 to rewelacja, zero skoków
Orangegraphics Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 no ale chwila.... po co komu 7000000 poly na ekranie? ukrywanie i niższe levele chyba po coś są?? według mnie lepiej ramu dodać.
RA Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 Zorientuj się jeszcze czy ta 7600 lub jakaś podobna nie moduje się na quadro, bo może ci wyjśc, że za mniejsze pieniądze będziesz miał całkiem nieźle wydajne quadro. :)
Synthax Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Napisano 24 Wrzesień 2007 Oczywiscie że mozna ukrywać. Ja byłem ciekaw czy karta odgrywa bardzo duża rolę przy profesjonalnych modelach. Ale jak sie okazuje 7600 pociągnie takie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się