Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

z Wip do Finished. koniec.

 

dodam potem jeszcze kilka ujęć i wersję nocną.

 

 

 

18%201.jpg

 

 

18%203.jpg

i teraz tu pytanie: 1 render jest z 3ds-a czysty, skąd te kropki? następny to po retuszu w PS.

18%202.jpg

18%202f.jpg

 

Pozdrawiam.

 

edit: teraz widzę że mi AA ciut siada.

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kropki jak na moje oko to "sampelki" :)

moze za niskie sety dales.

Podoba mi sie podloga i skora na kanapie.

ladne swiatelko.

gdzie niegdzie AA poszlo i sufit sie troszku zagrzybil.

dizajn srednio mi podchodzi, ale to rzecz gustu.

pozdr

Napisano

uprzedzałem, pisałem w wipie i poazywałem na screenach.. jest źle. może nie aż tak bardzo ale na finished zdecydowanie za wcześnie. nie rób finału jeśli widzisz, że nadal są syfy. a syfów jest sporo:

 

- plamy GI (pisałem w wipie)

- tekstury na modelach (pisałem w wipie)

- praktycznie brak AA

- totalnie skopana podłoga (pisałem w wipie)

- materiał kanapy ujdzie ale mogłoby być lepiej (pisałem w wipie)

- dywanik jest płaski i praktycznie wyglada jak jakieś gumoleum przyklejone do podłogi

 

ogólnie praca nie trzyma się kupy, jest za ciemna w porównaniu do oryginalnego renderu z maxa, przebarwiona i z masą błędów. jeśli masz zamiar kiedykolwiek naprawdę nauczyć się renderować radzę nie wmawiać sobie, że to koniec. tylko na tym tracisz złudnie wbijając sobie do głowy, że taki obrazek jest spoko. radzę na poważniej siąść do ustawień i pogrzebać w materiałach i ustawieniach vraya.

 

kiedy osiągniesz taki poziom będziesz mógł powiedzieć: "Finał"

 

[imghttp://www.evermotion.org/uploaded_gfx/18082006_010_L.jpg[/img]

 

Pozdrawiam

Napisano

Tadzio> robie na IRR i LC IRR min -3 max 0 subdiv 40 interpolation sub 20 clt 0,2 i potem 0,3 oraz 0,3 a LC subdiv 1200-1400 size 0,2 pass 3 wiec nie wiem czy tak super nisko... m isię wydaje że to nie to bo jak puszcze raz render i potem drugi raz na identyko setach to kropki i tak sie ruszaja. no i własnie syfu na suficie sie pozbyć coś nie moge... no ale danke;)

 

dzieki tweety za ciągłe ciągnięcie mnie za uszy do góry i stawianie do pionu z tą pracką ;)

 

jednak po koleji:

 

- plamy GI, nikt nie potrafi mi powiedzieć ską biorą się te kropasy światła

 

- tekstury czyli stolik, poprawione mapowanie nóg, na szafkach wolałem aby zostało jak jest. są takie szafki z tak naklejaną otuliną.

 

- AA dałem niepotrzebnie wypstrzające, zmienie to w następnych renderach i puszcze jeszcze raz te.

 

- uwagi dotyczące podłogi wziałem sobie do serca i zmieniłem całość, teksture, bump do niej też podorabiałem aby przerwy były głębsze niż słoje, nowe mapowanie i zmniejszyłem reflect. nie wiem co jeszcze moge z nią zrobić

 

- w materiale kanapy jest wspomniany falloff

 

- dywan jest to skóra. nie gumolit ale sztuczna skóra, i tak po prostu wygląda

 

to naprawde nie jest tak że ja nie włucham ludzi i daje coś nad czym nie pracowałem, staram się przyjmować krytykę i poprawiać ile umiem.

 

pozdrawiam. Xiz0r

Napisano

głowy nie daję, bo v-rayem się od niedawna bawię, ale te białe kropki to mogą być kaustyki, spróbuj w zakładce "indirect illumination" odznaczyć GI caustics, defaultowo jest zaznaczone "refractive"

 

a tak poza tym to tweety ma rację, stanowczo za wcześnie na finished, najlepiej skoncentruj się na jednym ujęciu i je "dopieszczaj" czasami innej ujęcie wymaga zupełnie innego ustawienia świateł. I nie bój się doświetlać sceny innymi światłami, okno nie musi być jedynym źródłem światła w scenie.

 

Pozdrawiam

Napisano

- plamy GI: wystarczy przejrzeć LIght COntest na forum. tam sa wszystkie odpowiedzi a w razie czego przejrzeć tutoriale krążące w sieci lub napisać do kogoś kto mocno siedzi w temacie

- mapowanie jest ok, tyle, że sama tekstura jest bardzo słaba: nie dość, że za mała (widać rozmycia) to jeszcze zupełnie nie pasuje jako tekstura. po prostu wymień to na coś większego i w innym kolorze.

 

AA sprawdza się zaraz przed renderingiem finalnym nie po :]

 

kanapa pomimo że ma fallofa nadal kuleje. winą jest model z niepotrzebnymi fałdami. zauważ, że prawdziwe skórzane modele są naciągnięte i jakby wypchane u ciebie wygląda to jak... galareta

 

podłoga, nawet jeśli jest poprawiana to nadal niezvyt pasuje. imo powinieneś wywalić te rowy spomiędzy klepek i puścić render z płaską podłogą z minimalnym bumpem na fakturze. a jesli nadal chcesz się bawić w prawdziwy parkiet to zauważ jak zróżnicowane sa refleksy w miejscach gdzie lakier osiadł głębiej lub płycej i to samo powtórz dla mapy reflection dla swojego materiału. wtedy uzyskasz nierównomierne odbicia dobrze symulujące parkiet.

 

skórzany dywan? rozumiem rozrzutność ale imo nawet jeśli to miała być skóra to bardziej pasował by tutaj czerwony dywanik w kolorze czerwonych ścian.

 

rozumiem, że słuchasz ludzi ale po prostu za bardzo się spieszysz. potrzeba trochę czasu na osiągnięcie dobrego efektu.

 

Pozdrawiam

Napisano

wrzuć ustawienia GI to na pewno znajdzie się sposób, żeby pozbyć się tych plam.

W czym to w ogóle jest robione?

 

co do renderów, to:

- zbyt intensywne kolory (ten prosto z maxa wygląda lepiej niż po postprodukcji)

- wszystkie materiały drewna są dziwne

- Czerwień zbyt intensywna

- AA siada

- model sofy jest bardzo sztywny

- materiał zasłon do wymiany

 

na plus jest drugie ujęcie. Przyjemnie 'wlewa' się światło no i nie widać tych koszmarnych sampli.

 

pozdrawiam.

Napisano
plamy GI, nikt nie potrafi mi powiedzieć ską biorą się te kropasy światła

Na mój gust za mały LC subdiv. Daj na 2k

 

w IRR subdiv na 40 i 20 to mało. daj na 80 i 50

 

AA dałem niepotrzebnie wypstrzające, zmienie to w następnych renderach i puszcze jeszcze raz te.

Jak chcesz mieć ostry obraz to wyłącz aa A image sampler zmień na Adaptive QMC min-1 max-16.

 

O wystroju wnętrza nic nie będę może mówł.

Kanapa strasznie sztywna. jak ulepiona z gliny. Bez szwów, faudek, grawitacji, elastyczności. Bump za mocny.

 

Zmień texturę podłogi. Wiem że moja ale jest do kitu. Jakaś mapka reflect na podłogę by się przydała. Zamiast bumpa normal mapa.

 

Textura drewna absolutnie nie w skali kawałek który u ciebie zajmuje całą wysokość ściany ma w rzeczywistości może z 30cm.

Napisano

tak więc: sety GI podwyższone dużo i rzeczywiście, syfów, kropek ani grzybów nie ma.

 

zmieniona tekstura mebli, ale na jeszcze gorsza, bump za duzy, reflect za duzy, amieniona podloga, wogole zmiany. jak teraz?

 

AA chyba dobre już? musze też zmniejszyć bumpa na ścianach.

 

19.jpg

Napisano

"lekka" aberracja ? nawet najgorsze szkła tak nie abberują, a jeżeli j już to i tak tylko bliżej krawędzi obrazu.

 

Jeżeli chodzi o światło to szedł bym w tą: http://www.orangegraphics.neostrada.pl/18%202.jpg stronę. Tutaj cienie są zdecydowanie za głębokie jak na takie wielkie okno, a na pewno nie wygląda to estetycznie.

 

Pozbył bym się jeszcze tego dzieła sztuki które sobie wisi w lewym-górnym rogu, zupełnie nie pasuje do pomieszczenia i jest brzydkie po prostu ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Kwiatek ci wiédnie ;], troche méczáce te sciany i obrazki, dywanu nie poprawiles...albo ja juz zméczony od kompa jesem, albo rozmywajá mi sié w oczach jakos te rendery...;]

Napisano

watek został umieszczony w wipie. kiedy dopracujesz już całość renderingu i wybierzesz odpowiednie kadry, daj znać a przeniosę go do z powrotem Finished Works.

 

Pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności