Napisano 5 Wrzesień 200717 l Witam wszystkich. Oto mój nowy "projekt" nad którym teraz pracuje. Chciałem zrobić własny pokój z kilkoma rzeczami które mam ale coś tak sądze że komp nie wydoli jak dam wszystko do jednej sceny. Puki co robie wieże która wiernie mi gra od kilku dobrych lat :D Zostały mi do zrobienia główne rysy na froncie cała góra z klapką i jeszcze poprawie lekko przyciski, a i pokrętła :D. A tu pytanie odnośnie siatki, jak mam gospodarować siatką i może jakieś metody/sposoby ? ... Jak robić otwory w obiekcie no bo ja to bolenik z cut'em, a później staram się poprawić siatkę i tyle :P Siatka i ochrzańcie, a potem poradźcie coś :PP
Napisano 5 Wrzesień 200717 l siatka miejscami hardcore-owa ogólnie booleana tu by nie trzeba było używać, choć umiejętnie użyty i poprawiony daje niezłe efekty wlep zdjecie tego co modelujesz bo cięzko porównać
Napisano 5 Wrzesień 200717 l dla mnie bajzel konkretny w siatexie... :/ Robisz to w low poly czy dajesz na to MS'a?? Bo qrde ta siatka dla mnie jest nie zrozumiala do konca... Ale caloksztalt jest ok. Zobaczymy co dalej wydziergasz :)
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor hihi :D To że siatka nieźle zjechana to po tych kilku h roboty zobaczyłem alee... ;> Co ja mam zrobić z tym dziurami jak mi się MSzzz krzaczy... No kurde przecież bolen z opcją "cut" jest to samo co jakbym zwykłym cutem ciął, więc co dalej? Siatkę oczywiście poprawie. A tak wygląda wieża w realu http://img526.imageshack.us/my.php?image=41h5ra19qglss500qs7.jpg Proszę o jakieś porady... A czy coś wydziergam... no jasne, reszta powinna być jutro. Pozdrawiam.
Napisano 5 Wrzesień 200717 l jak dajesz modyfikator meshsmoth to te pokretla moge miec mniej vertexow. Polecam widok frontowy, pod obiekt wiezy utworzyc sobie pomocniczy cylinder o powiedzmy 8 wierzcholkach i vertexy na obiekcie wiezy przesuwac na te z pomocniczego cylindra
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor Ciekawe chociaż dalej nie widzę powodów do nie korzystania z bolena bo on też utworzy wierzchołki na obiekcie, a resztę weldnę do nich. I tu jest jeszcze jeden "poważny" problem ten obiekt nie ma praktycznie równych powierzchni więc jeżeli bym przyciągał wertexy tak jak Ty piszesz pewnie pojawiłyby się problemy w geometrii (i pewnie funkcja przeciągania wzdłuż edge mało da)ale na płaskich powierzchniach to sprawdzę przy najbliższej okazji ;] A i 8 wertexów to nie mało ? :D Bo ja miałem z jakieś 25 i jeszcze wygląda miejscami kwadratowo :P I dzięki za posty, jutro postaram się zrobić resztę wieży i poprawić siatkę. Dobranoc.
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Lepiej samemu cutowac niz boolenem bo robi syf w siatce. 8 vertexow i modyfikator meshsmoth z interiations 2x i bedzie dobrze
Napisano 6 Wrzesień 200717 l Autor zgred88 - kur..de cholerna racja :/ to nie mogłeś mi tego wcześniej powiedzieć ? ;] Dzięki jeszcze raz za pomoc bo rzeczywiście dziurki wychodzą ładne (:P) zrobiłem wejście na słuchawki tym i picuś-glacuś (tylko wycentruje te cylindry) Przód praktycznie gotowy ale proszę o pomoc z bokiem bo mam mały problem. Sporo linii wychodzi z przodu na boki i co ja mam z nimi zrobić hm ? przecież nie będę ich ciągnął przez całą długość modelu. Pociągnąłem je troszkę po boku to i tak się krzaczy, to - mam tak długo je ciągnąć aż się naprawią ? Może zrobię też tył wieży ale planuje ją dać do sceny z pokojem więc tyłu nie będzie widać. Za to zrobię głośniki ;] Kilka renderów i siatka, która jak widać na renderach na bokach się kaszani ale efekt zamierzony (puki co) ;)...
Napisano 6 Wrzesień 200717 l Autor zgred88 - I jeszcze raz dziękuje za pomoc. Oto co wydziergałem. Chyba wezmę się za ten tył bo taki ciekawy się wydaje ale najpierw głośniki :D Niektóre części są słabo widoczne ale dlatego że wszystko jest materiału "ala" srebnego i dopiero jak go nałożę na obiekt powinno być dobrze widać.
Napisano 7 Wrzesień 200717 l Autor Dzięki za komenty. Biorę się za poprawienie kilku linii na froncie i zrobię te głośniki. Jako że pojawi się problem przy materiałach to pytam już teraz :D Pokazuje model w realu i zapytowywuje :D jak uzyskać ten efekt na pokrętłach chodzi mi oczywiście o te paski, o takie fajne rozchodzenie się światła. aaaa nie zrobiłem przycisku do otwierania kasety hehe :D to jeszce jego domodeluje :P
Napisano 7 Wrzesień 200717 l Autor Mały up: zrobiłem sobie wstępną bryłę dla głośnika (wow :P) oraz takie coś zewnętrznego co później mam nadzieje że będzie materiałem, który będzie pokrywał ten plastikowy "stelaż". Wieczorem Zacznę robić te membrany itp. Stwierdziłem że okrojony model dam do sceny z pokojem który mam zamiar zrobić, a osobno zrobię wieże z detalami "zewnętrznymi".
Napisano 7 Wrzesień 200717 l jeśli będziesz renderowal mentalrayem to masz http://www.max3d.pl/tut.php?id=293
Napisano 7 Wrzesień 200717 l Siatka wieży pewnie straszna jak na początku, ale wyszło przyzwoicie co najbardziej się liczy ;) Dawaj dalej :) Pozdrawiam
Napisano 7 Wrzesień 200717 l Autor Ha i tu was zadziwię (a przynajmniej mam taką nadzieje :D) Siatka na wieży w miarę poprawiona ale next razem będzie już picuś glancuś :P a "stelaż" głośnika to moje małe arcydzieło :P siatka moim zdaniem ładna :D (noo w niektórych miejscach mi siatka na renderach znikała ale wiadome o co chodzi :P)
Napisano 9 Wrzesień 200717 l Autor Dzięki. Nowy up: Praktycznie gotowy głośnik jeszcze przytnę obudowę z tyłu dopasuje wymiary i poprawie membranę (?) - do białe Wstępną kolorystyka głośnika tak for fun :P Co o tym myślicie ??
Napisano 9 Wrzesień 200717 l pokaż fote głośnika średnio-niskotonowego bo nie wierze że połączenie kopułki przeciw kurzowej z membraną tak wygląda a pozatym to super modelik
Napisano 9 Wrzesień 200717 l Autor To uwierz :PP troszkę tam poczytałem o głośnikach i w tym miejscu nie widzę błędów :PP Ale prowadź mistrzu ;] Kilka referek. (w8) ;] (sorki za ostrość:P)
Napisano 9 Wrzesień 200717 l Autor Hehehe za co tu przepraszać :P Może jakieś porady o końcowy sposób wyrenderowania tego bo robie ten model ale sam render to nie mam pojęcia jak przedstawić, renderuje w Mentalu ;] TICZ MI. ;) Teraz sobie tak wymyśliłem że może pokazać ten model w podobnym studio jak się samochody pokazuje a konkretnie to chodzi mi o tak wielką salę, głośniki byłyby na jakiś stojakach tylko nie wiem co zrobić z samą wieżą :PP
Napisano 10 Wrzesień 200717 l Autor Taki mały up jako że pewnie dziś więcej nie zrobię... Poprawiłem siatkę z tyłu głośnika oraz przygotowałem sam tył na "rozbudowę" ;] I nawet nie musiałem zbytnio skalować głośnika, więc puki co jest dobrze. Jeszcze góra dwa dni i testy materiałów (ehhh). Render for fun i mały upik.
Napisano 11 Wrzesień 200717 l Autor Oto co zrobiłem z tyłem i jestem z tego cholernie zadowolony ponieważ obiekt był wbrew pozorom trudny :P Sam już nie wiem czy modelować te wszystkie wtyczki itp bo komp zaraz nie wydoli :/ Nie sądziłem że będę robił aż tyle modelu i z poli nie oszczędzałem :/ ehhh Co sądzicie ? i referka (to co się nie zgadza czyli niektóre wgięcia, które będą i te szczeliny których już więcej nie robiłem żeby komp dał rade):
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Autor I witam wszystkich. Wydziergane dzisiejszego dnia nowe poly. Coś mi odbiło i zacząłem modelować "zbyt dokładnie" te małe elementy. Dzięki temu będę mógł robić bliższe rendery więc może to i dobrze :P Zostało do zrobienia okablowanie i przygotowane sceny do renderowania. Co teraz sądzicie ?
Napisano 13 Wrzesień 200717 l Dla mnie bomba :) Fajnie, że przejmujesz się każdym detalem, model naprawde super ;)
Napisano 13 Wrzesień 200717 l Autor A dziękuje. Miło że ktoś jednak się odezwał i wypowiedział się na temat tego modelu bo już sam nie wiem czy jakoś to wygląda. Czy ktoś pomógłby mi w zrobieniu do takiego obiektu studia, chociaż jakieś sugestie, przecież na tym forum roi się od ludzi z wbudowanym Mentalem w mózg ;) i wiedzą jak z niego wycisnąć coś fajnego... Dzisiaj postaram się zrobić disp do tych napisów i wgnieceń z tyłu obudowy - jestem ciekaw jak to będzie wyglądać i chciałbym ustawić wszystkie obiekty na swoich miejscach dopiero wtedy dokończę modelowanie kabli, tak będzie chyba najłatwiej. Chyba nie jest to nic złego więc, chciałbym pokazać jak planuje zrobić jedno studio: http://agpc.pl/folio/scenacopydm5.jpg Jest to render z portfolio AGmakonts. Podobają mi się te boczne światła i pewnie jakieś jedno które oświetla scenę chociaż sam nie wiem :P
Napisano 13 Wrzesień 200717 l jak uzyskać ten efekt na pokrętłach chodzi mi oczywiście o te paski, o takie fajne rozchodzenie się światła. nazywa się to anizotropią i jest dość ciężkie do uzyskania. czeka Cię masa eksperymentów z materiałami i światłem. modelik całkiem niezły.
Napisano 13 Wrzesień 200717 l Autor Dzięki tweety. Wiem, że czeka mnie jeszcze sporo roboty ale mam nadzieje że na tym modelu sporo się nauczę no i oczywiście że Wy mi w tym pomożecie :P Co do tego efektu to narazie zobaczyłem prążki której rozchodzą się od środka pokrętła na boki, więc bump mapa powinna to załatwić, a później to materiał. Może coś z tego wyjdzie. Napisy itp. zrobię pewnie jutro bo aktualnie nie mam dostępu do aparatu, a samemu nie będę tego robił bo bym się chyba pociachał :D. Ps. Poustawiałem sobie materiały na elementy z wieży ale już widzę że ciężko jest mi to wszystko ogarnąć. Ktoś poradzi jak podejść do tego wszystkiego. Puki co chce skupić się na wieży bo głośniki wydają mi się o wiele prostsze HYLP... ;)
Napisano 13 Wrzesień 200717 l fajny model ale jedna uwaga : spójrz na wgłębienie nad kieszenią cd, zaczyna się dość ostrą krawędzią a u Ciebie ta powierzchnia jest obła; nie zwróciłbym na to uwagi gdyby taka sama wieżyczka nie stała u mnie na biurku
Napisano 13 Wrzesień 200717 l Autor Tak wiem jest kilka niedociągnięć ale tak jak piszesz tego praktycznie nie widać, a i ja tego już nie ruszę ba! :P nawet nie tknę bo już od modelowania do mnie myszka boli :D Teraz czas na stworzenie studia i materiałów a to jest po prostu coś strasznego :P Więc dalej czekam na pomocną dłoń ;] Pozdrawiam i zapowiadam że pewnie jutro pierwsze rendery wieżyczki.
Napisano 14 Wrzesień 200717 l Autor Witam, pytanko natury technicznej :)... Mam już wszystkie zdjęcia napisów itp. i jestem ciekaw waszego zdania. Jak jest łatwiej/efektywniej zrobić z napisami: a) Mam takie referki zamieniam do biało-czerni, tworze maskę, a potem w blend materiał mogę sobie operować kolorem napisów i reszty tła. b) czy iść bardziej na łatwiznę i po prostu zrobić wymiarowo dobrą diffiuse map ? Jak Wy to widzicie ? Oraz ciekawi mnie jak zrobić taki materiał wieży.. wiem że będzie potrzebny tu celular ale w niektórych miejscach są takie bielsze plamki które z moich obserwacji bardziej się świecą czy w takim wypadku pomoże wrzucenie tej samej mapy celular do slotu ze spec lvl i tam ustawienie tak tej mapy aby były widoczne jedynie białe miejsca - bo z tego co pamiętam to chyba można taki efekt uzyskać... ? Referka:
Napisano 15 Wrzesień 200717 l Autor Witam wszystkich zaciekawionych wątkiem ;] Gdy zacząłem bawić się dispem były problemy z zamianą zdjęć na dispa więc zrobiłem napisy sam. Tak to się teraz prezentuje i na obecny moment już na pewno modelowanie zostało skończone.
Napisano 15 Wrzesień 200717 l Autor I witam ponownie... nielot007 - Dzięki. Ty mi tu nie pisz o detalu bo to się tyczy wszystkich Twoich prac (gratuluje warsztatu :) ) Xiz0r, artur728 - Dziękuje i rendery będą niebawem właśnie kończę tworzyć maski dla napisów i przygotuje wszystko do nałożenia materiałów. Hmm ostatnio jak chciałem rendernąć całą wieże to ramu brakowało ale z tym sobie poradzę chyba że jak dojdą te dwa głośniki to będzie kłopot - się zobaczy ;) Jeszcze raz dzięki za komenty. Pozdrawiam.
Napisano 16 Wrzesień 200717 l Autor Oto jak wgląda wieża... Jeszcze kilka napisów, poprawek i zaczynam testy materiałów, materiał szybki do kasety też próbny choć efekt z napisem lekko do poprawki i będzie fajnie :D
Napisano 16 Wrzesień 200717 l No i się doczekałem na jakieś tekstury. I co raz to bardziej mi się podoba ten model.
Napisano 17 Wrzesień 200717 l Autor UUUUpik. Ehh przygotowałem model pod nakładanie materiałów, które zacznę nakładać za niedługo ;) Pojawił się jakiś bug nad śrubką i z boku wieży ale pewnie następnym razem już go nie będzie. Tylko znajdę przyczynę. ( i zacząłem dziergać jakieś materiały ale oczywiście są one jeszcze ohydne :P)
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Autor ;) Witam witam. Należałoby to nie poprawiać napisów :P Może niektóre są ułożone w miejscu o kilka milimetrów przesuniętym od oryginału ale to nic :P Reszta to oczywiście do poprawki. Up: poprawiłem bugi z boku i koło śrubek :D Teraz przerwa na testowanie materiałów i proszę o pewną radę... Jak zrobić studio w którym mógłbym sobie testować wszelkiego rodzaju materiały ? Wole renderować sobie kulki z materiałem i jak będzie ładnie wyglądać to na model... Macie jakieś rady dla mnie ?
Napisano 1 Październik 200717 l Autor A witojcie wszem i wobec :P Widzę że "dizajn" przycisków leciutko zmieniony ;] Otóż informuję że wątek nie upadł, a jedynie była to przerwa spowodowana remontem mego pokoju, który zakończył się powodzeniem :P Offtopic: Czy ktoś z obecnych tu studiuje na GGiOŚ infe stosowaną ? ;] Łapie teraz 3ds do myszki poprawiam wszelkiego rodzaju niedoróbki na przodzie wieży i zaczynam testować materiały w których jestem totalnie lamusem ;] Pozdrawiam.
Napisano 1 Październik 200717 l Modeling dobry, gorzej z materiałami i ogolnie renderingiem no ale to pewnie jeszcze testy. Mozesz pokazac siatke ?
Napisano 1 Październik 200717 l Autor Witam siatka jest we wcześniejszych postach ale to nic ciekawego - lepiej nie patrzeć :P głośnik o wiele lepiej stoi z siatką, a wieża cóż mój pierwszy model z tyloma krzywiznami i nie wszystko przewidziałem ;] Pierwsze próbne rendery wieczorem... Cóż takiego ciekawi Ciebie w tej siatce? ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto