Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Wieża Sony CMT- CP100 (CAŁOŚĆ)


Oleksiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Oto mój nowy "projekt" nad którym teraz pracuje. Chciałem zrobić własny pokój z kilkoma rzeczami które mam ale coś tak sądze że komp nie wydoli jak dam wszystko do jednej sceny. Puki co robie wieże która wiernie mi gra od kilku dobrych lat :D Zostały mi do zrobienia główne rysy na froncie cała góra z klapką i jeszcze poprawie lekko przyciski, a i pokrętła :D.

 

wiezarender2vy9.jpg

 

wiezarender2vy9.jpg

 

A tu pytanie odnośnie siatki, jak mam gospodarować siatką i może jakieś metody/sposoby ? ... Jak robić otwory w obiekcie no bo ja to bolenik z cut'em, a później staram się poprawić siatkę i tyle :P Siatka i ochrzańcie, a potem poradźcie coś :PP

 

siatkajw5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hihi :D To że siatka nieźle zjechana to po tych kilku h roboty zobaczyłem alee... ;> Co ja mam zrobić z tym dziurami jak mi się MSzzz krzaczy... No kurde przecież bolen z opcją "cut" jest to samo co jakbym zwykłym cutem ciął, więc co dalej? Siatkę oczywiście poprawie. A tak wygląda wieża w realu http://img526.imageshack.us/my.php?image=41h5ra19qglss500qs7.jpg Proszę o jakieś porady... A czy coś wydziergam... no jasne, reszta powinna być jutro.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dajesz modyfikator meshsmoth to te pokretla moge miec mniej vertexow. Polecam widok frontowy, pod obiekt wiezy utworzyc sobie pomocniczy cylinder o powiedzmy 8 wierzcholkach i vertexy na obiekcie wiezy przesuwac na te z pomocniczego cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe chociaż dalej nie widzę powodów do nie korzystania z bolena bo on też utworzy wierzchołki na obiekcie, a resztę weldnę do nich. I tu jest jeszcze jeden "poważny" problem ten obiekt nie ma praktycznie równych powierzchni więc jeżeli bym przyciągał wertexy tak jak Ty piszesz pewnie pojawiłyby się problemy w geometrii (i pewnie funkcja przeciągania wzdłuż edge mało da)ale na płaskich powierzchniach to sprawdzę przy najbliższej okazji ;] A i 8 wertexów to nie mało ? :D Bo ja miałem z jakieś 25 i jeszcze wygląda miejscami kwadratowo :P I dzięki za posty, jutro postaram się zrobić resztę wieży i poprawić siatkę.

 

Dobranoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgred88 - kur..de cholerna racja :/ to nie mogłeś mi tego wcześniej powiedzieć ? ;] Dzięki jeszcze raz za pomoc bo rzeczywiście dziurki wychodzą ładne (:P) zrobiłem wejście na słuchawki tym i picuś-glacuś (tylko wycentruje te cylindry)

 

Przód praktycznie gotowy ale proszę o pomoc z bokiem bo mam mały problem. Sporo linii wychodzi z przodu na boki i co ja mam z nimi zrobić hm ? przecież nie będę ich ciągnął przez całą długość modelu. Pociągnąłem je troszkę po boku to i tak się krzaczy, to - mam tak długo je ciągnąć aż się naprawią ?

 

Może zrobię też tył wieży ale planuje ją dać do sceny z pokojem więc tyłu nie będzie widać. Za to zrobię głośniki ;] Kilka renderów i siatka, która jak widać na renderach na bokach się kaszani ale efekt zamierzony (puki co) ;)...

 

siatka2ed0.jpg

 

wiezarenderbeta4pg6.jpg

 

wiezarenderbeta5sz1.jpg

 

wiezarenderbeta6pn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgred88 - I jeszcze raz dziękuje za pomoc.

 

Oto co wydziergałem. Chyba wezmę się za ten tył bo taki ciekawy się wydaje ale najpierw głośniki :D Niektóre części są słabo widoczne ale dlatego że wszystko jest materiału "ala" srebnego i dopiero jak go nałożę na obiekt powinno być dobrze widać.

 

wiezarenderbeta9dt8.jpg

 

wiezarenderbeta7zx3.jpg

 

wiezarenderbeta8ts2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komenty. Biorę się za poprawienie kilku linii na froncie i zrobię te głośniki. Jako że pojawi się problem przy materiałach to pytam już teraz :D Pokazuje model w realu i zapytowywuje :D jak uzyskać ten efekt na pokrętłach chodzi mi oczywiście o te paski, o takie fajne rozchodzenie się światła.

 

wiezarealup1.jpg

 

aaaa nie zrobiłem przycisku do otwierania kasety hehe :D to jeszce jego domodeluje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały up: zrobiłem sobie wstępną bryłę dla głośnika (wow :P) oraz takie coś zewnętrznego co później mam nadzieje że będzie materiałem, który będzie pokrywał ten plastikowy "stelaż". Wieczorem Zacznę robić te membrany itp. Stwierdziłem że okrojony model dam do sceny z pokojem który mam zamiar zrobić, a osobno zrobię wieże z detalami "zewnętrznymi".

 

glosnikrenderhe9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siatka wieży pewnie straszna jak na początku, ale wyszło przyzwoicie co najbardziej się liczy ;)

 

Dawaj dalej :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha i tu was zadziwię (a przynajmniej mam taką nadzieje :D) Siatka na wieży w miarę poprawiona ale next razem będzie już picuś glancuś :P a "stelaż" głośnika to moje małe arcydzieło :P siatka moim zdaniem ładna :D (noo w niektórych miejscach mi siatka na renderach znikała ale wiadome o co chodzi :P)

 

siatka4rq8.jpg

 

siatka5nf4.jpg

 

siatkaglosniknw5.jpg

 

siatkaglosnik2qn7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe za co tu przepraszać :P Może jakieś porady o końcowy sposób wyrenderowania tego bo robie ten model ale sam render to nie mam pojęcia jak przedstawić, renderuje w Mentalu ;] TICZ MI. ;)

 

Teraz sobie tak wymyśliłem że może pokazać ten model w podobnym studio jak się samochody pokazuje a konkretnie to chodzi mi o tak wielką salę, głośniki byłyby na jakiś stojakach tylko nie wiem co zrobić z samą wieżą :PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały up jako że pewnie dziś więcej nie zrobię... Poprawiłem siatkę z tyłu głośnika oraz przygotowałem sam tył na "rozbudowę" ;] I nawet nie musiałem zbytnio skalować głośnika, więc puki co jest dobrze. Jeszcze góra dwa dni i testy materiałów (ehhh).

 

Render for fun i mały upik.

 

wiezarenderbeta13ob4.th.jpg

 

wiezarenderbeta14fu9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co zrobiłem z tyłem i jestem z tego cholernie zadowolony ponieważ obiekt był wbrew pozorom trudny :P Sam już nie wiem czy modelować te wszystkie wtyczki itp bo komp zaraz nie wydoli :/ Nie sądziłem że będę robił aż tyle modelu i z poli nie oszczędzałem :/ ehhh Co sądzicie ?

 

wiezarenderbeta16ur2.jpg

 

wiezarenderbeta15yo8.jpg

 

i referka (to co się nie zgadza czyli niektóre wgięcia, które będą i te szczeliny których już więcej nie robiłem żeby komp dał rade):

 

wieaback2cl5.th.jpg wiearight3gr0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I witam wszystkich. Wydziergane dzisiejszego dnia nowe poly. Coś mi odbiło i zacząłem modelować "zbyt dokładnie" te małe elementy. Dzięki temu będę mógł robić bliższe rendery więc może to i dobrze :P Zostało do zrobienia okablowanie i przygotowane sceny do renderowania. Co teraz sądzicie ?

 

wiezarenderbeta17ba1.jpg

 

 

wiezarenderbeta18kp8.jpg

 

wiezarenderbeta19or9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuje. Miło że ktoś jednak się odezwał i wypowiedział się na temat tego modelu bo już sam nie wiem czy jakoś to wygląda. Czy ktoś pomógłby mi w zrobieniu do takiego obiektu studia, chociaż jakieś sugestie, przecież na tym forum roi się od ludzi z wbudowanym Mentalem w mózg ;) i wiedzą jak z niego wycisnąć coś fajnego... Dzisiaj postaram się zrobić disp do tych napisów i wgnieceń z tyłu obudowy - jestem ciekaw jak to będzie wyglądać i chciałbym ustawić wszystkie obiekty na swoich miejscach dopiero wtedy dokończę modelowanie kabli, tak będzie chyba najłatwiej.

 

Chyba nie jest to nic złego więc, chciałbym pokazać jak planuje zrobić jedno studio: http://agpc.pl/folio/scenacopydm5.jpg Jest to render z portfolio AGmakonts. Podobają mi się te boczne światła i pewnie jakieś jedno które oświetla scenę chociaż sam nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uzyskać ten efekt na pokrętłach chodzi mi oczywiście o te paski, o takie fajne rozchodzenie się światła.

 

nazywa się to anizotropią i jest dość ciężkie do uzyskania. czeka Cię masa eksperymentów z materiałami i światłem. modelik całkiem niezły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tweety. Wiem, że czeka mnie jeszcze sporo roboty ale mam nadzieje że na tym modelu sporo się nauczę no i oczywiście że Wy mi w tym pomożecie :P Co do tego efektu to narazie zobaczyłem prążki której rozchodzą się od środka pokrętła na boki, więc bump mapa powinna to załatwić, a później to materiał. Może coś z tego wyjdzie. Napisy itp. zrobię pewnie jutro bo aktualnie nie mam dostępu do aparatu, a samemu nie będę tego robił bo bym się chyba pociachał :D.

 

Ps. Poustawiałem sobie materiały na elementy z wieży ale już widzę że ciężko jest mi to wszystko ogarnąć. Ktoś poradzi jak podejść do tego wszystkiego. Puki co chce skupić się na wieży bo głośniki wydają mi się o wiele prostsze HYLP... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny model ale jedna uwaga : spójrz na wgłębienie nad kieszenią cd, zaczyna się dość ostrą krawędzią a u Ciebie ta powierzchnia jest obła; nie zwróciłbym na to uwagi gdyby taka sama wieżyczka nie stała u mnie na biurku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem jest kilka niedociągnięć ale tak jak piszesz tego praktycznie nie widać, a i ja tego już nie ruszę ba! :P nawet nie tknę bo już od modelowania do mnie myszka boli :D Teraz czas na stworzenie studia i materiałów a to jest po prostu coś strasznego :P Więc dalej czekam na pomocną dłoń ;]

 

Pozdrawiam i zapowiadam że pewnie jutro pierwsze rendery wieżyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pytanko natury technicznej :)... Mam już wszystkie zdjęcia napisów itp. i jestem ciekaw waszego zdania. Jak jest łatwiej/efektywniej zrobić z napisami:

 

a) Mam takie referki zamieniam do biało-czerni, tworze maskę, a potem w blend materiał mogę sobie operować kolorem napisów i reszty tła.

 

b) czy iść bardziej na łatwiznę i po prostu zrobić wymiarowo dobrą diffiuse map ?

 

Jak Wy to widzicie ?

 

Oraz ciekawi mnie jak zrobić taki materiał wieży.. wiem że będzie potrzebny tu celular ale w niektórych miejscach są takie bielsze plamki które z moich obserwacji bardziej się świecą czy w takim wypadku pomoże wrzucenie tej samej mapy celular do slotu ze spec lvl i tam ustawienie tak tej mapy aby były widoczne jedynie białe miejsca - bo z tego co pamiętam to chyba można taki efekt uzyskać... ?

 

Referka:

ffffkj8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zaciekawionych wątkiem ;]

Gdy zacząłem bawić się dispem były problemy z zamianą zdjęć na dispa więc zrobiłem napisy sam. Tak to się teraz prezentuje i na obecny moment już na pewno modelowanie zostało skończone.

wiezarenderbeta20se6.jpg

 

wiezarenderbeta21sl3.jpg

 

wiezarenderbeta22zn5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I witam ponownie...

nielot007 - Dzięki. Ty mi tu nie pisz o detalu bo to się tyczy wszystkich Twoich prac (gratuluje warsztatu :) )

 

Xiz0r, artur728 - Dziękuje i rendery będą niebawem właśnie kończę tworzyć maski dla napisów i przygotuje wszystko do nałożenia materiałów.

 

Hmm ostatnio jak chciałem rendernąć całą wieże to ramu brakowało ale z tym sobie poradzę chyba że jak dojdą te dwa głośniki to będzie kłopot - się zobaczy ;)

 

Jeszcze raz dzięki za komenty.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UUUUpik. Ehh przygotowałem model pod nakładanie materiałów, które zacznę nakładać za niedługo ;) Pojawił się jakiś bug nad śrubką i z boku wieży ale pewnie następnym razem już go nie będzie. Tylko znajdę przyczynę. ( i zacząłem dziergać jakieś materiały ale oczywiście są one jeszcze ohydne :P)

 

wiezarenderbeta24nj1.jpg

 

wiezarenderbeta27ws8.jpg

 

wiezarenderbeta25ho4.jpg

 

wiezarenderbeta26yh7.jpg

 

wiezarenderbeta28cw0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Witam witam. Należałoby to nie poprawiać napisów :P Może niektóre są ułożone w miejscu o kilka milimetrów przesuniętym od oryginału ale to nic :P Reszta to oczywiście do poprawki.

 

Up: poprawiłem bugi z boku i koło śrubek :D

 

Teraz przerwa na testowanie materiałów i proszę o pewną radę... Jak zrobić studio w którym mógłbym sobie testować wszelkiego rodzaju materiały ? Wole renderować sobie kulki z materiałem i jak będzie ładnie wyglądać to na model...

 

Macie jakieś rady dla mnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A witojcie wszem i wobec :P

Widzę że "dizajn" przycisków leciutko zmieniony ;]

 

Otóż informuję że wątek nie upadł, a jedynie była to przerwa spowodowana remontem mego pokoju, który zakończył się powodzeniem :P

 

Offtopic: Czy ktoś z obecnych tu studiuje na GGiOŚ infe stosowaną ? ;]

 

Łapie teraz 3ds do myszki poprawiam wszelkiego rodzaju niedoróbki na przodzie wieży i zaczynam testować materiały w których jestem totalnie lamusem ;]

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam siatka jest we wcześniejszych postach ale to nic ciekawego - lepiej nie patrzeć :P głośnik o wiele lepiej stoi z siatką, a wieża cóż mój pierwszy model z tyloma krzywiznami i nie wszystko przewidziałem ;] Pierwsze próbne rendery wieczorem...

 

Cóż takiego ciekawi Ciebie w tej siatce? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności