Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

... Witam. Ależ ja mam rozterki intelektualne podczas pracy w maxie ;] Otóż...

 

Ciekawi mnie czy jak mam 2 jakieś obiekty i powiedzmy jeden nachodzi na drugi. wtedy siatka nie jest widoczna przy renderach ale... załóżmy że na siatkę mamy nałożonego MS (niech se będzie 2 lvl ;)) to czy max liczy tą siatkę która jest poza widokiem kamery i w środku obiektu ? A nawet jak liczy to czy później "pokapowuje" :P się że jest mu ona nie potrzebna i nie obciąża pamięci tą częścią siatki ??

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Powiedziałbym TAK, ale głowy za to nie dam...

Jeżeli masz statyczną scenę, to możesz zrobić hide na tych poly i wtedy na pewno nie będzie liczył

Napisano

mi sie wydaje, że nie liczy tego. Jak jest objekt za ścianką i go nie widać(ani w żadnych refleksach) to go nie liczy chyba. Trochę tylko pamięć obciąża.

 

Zrobiłem szybki test(ale bez GI i na Scanline). 2 boxy, meshsmoth poziom 8. najpierw oba osobno, potem jeden zachodził na drugiego. Tam gdzie zachodzilo się nieznacznie szybciej wyrenderowało.

Napisano

to że szybciej policzył nie ma nic wspólnego z kapowaniem się maxa czy inną magią:D Przy kompilacji sceny do pamięci brane są pod uwagę wszystkie widoczne obiekty w scenie. Podczas obliczania poszczególnych pikseli obrazu zależy od tego co na dany piksel wpływa (cienie, przezroczystość, odbicia, Gi, caustik itp). W takim razie, jeżeli u ciebie obiekt był częściowo zasłonięty innym jego powierzchnia nie oddziaływała na piksele renderowanego obrazu i tyle.

Napisano

Nie do końca jest tak że to co niewidoczne na renderze nie bierze udziału w renderingu. Przy smoothingu na przykład światło liczone jest dla powierzchni widocznej oraz dla posiadającej tą samą grupę powierzchni odwróconej od kamery. Z innej beczki GI nie jest zwykle liczone metodami idealnymi i bywa że pojawiają sie "przecieki" światła do elementów zasłoniętych. Dlatego zawsze warto zoptymalizowac scene do bólu żeby uzyskać dobre czasy renderów.

Napisano
  • Autor

Dziękuje za odpowiedzi i tak ja powiedział Hynol powinno się optymalizować scenę jak się da :P sądzę że to dobry nawyk

Napisano

trzeba też pamiętać o instancjach gdy chcemy mieć kilka identyko modeli, ktoś na forum się wypowiadał że to bardzo odbracza pamięć. dobrze zapamiętałem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.