Oleksiak Napisano 9 Wrzesień 2007 Napisano 9 Wrzesień 2007 ... Witam. Ależ ja mam rozterki intelektualne podczas pracy w maxie ;] Otóż... Ciekawi mnie czy jak mam 2 jakieś obiekty i powiedzmy jeden nachodzi na drugi. wtedy siatka nie jest widoczna przy renderach ale... załóżmy że na siatkę mamy nałożonego MS (niech se będzie 2 lvl ;)) to czy max liczy tą siatkę która jest poza widokiem kamery i w środku obiektu ? A nawet jak liczy to czy później "pokapowuje" :P się że jest mu ona nie potrzebna i nie obciąża pamięci tą częścią siatki ??
streaker Napisano 9 Wrzesień 2007 Napisano 9 Wrzesień 2007 Powiedziałbym TAK, ale głowy za to nie dam... Jeżeli masz statyczną scenę, to możesz zrobić hide na tych poly i wtedy na pewno nie będzie liczył
Razi91 Napisano 9 Wrzesień 2007 Napisano 9 Wrzesień 2007 mi sie wydaje, że nie liczy tego. Jak jest objekt za ścianką i go nie widać(ani w żadnych refleksach) to go nie liczy chyba. Trochę tylko pamięć obciąża. Zrobiłem szybki test(ale bez GI i na Scanline). 2 boxy, meshsmoth poziom 8. najpierw oba osobno, potem jeden zachodził na drugiego. Tam gdzie zachodzilo się nieznacznie szybciej wyrenderowało.
Bacry Napisano 9 Wrzesień 2007 Napisano 9 Wrzesień 2007 to że szybciej policzył nie ma nic wspólnego z kapowaniem się maxa czy inną magią:D Przy kompilacji sceny do pamięci brane są pod uwagę wszystkie widoczne obiekty w scenie. Podczas obliczania poszczególnych pikseli obrazu zależy od tego co na dany piksel wpływa (cienie, przezroczystość, odbicia, Gi, caustik itp). W takim razie, jeżeli u ciebie obiekt był częściowo zasłonięty innym jego powierzchnia nie oddziaływała na piksele renderowanego obrazu i tyle.
Hynol Napisano 9 Wrzesień 2007 Napisano 9 Wrzesień 2007 Nie do końca jest tak że to co niewidoczne na renderze nie bierze udziału w renderingu. Przy smoothingu na przykład światło liczone jest dla powierzchni widocznej oraz dla posiadającej tą samą grupę powierzchni odwróconej od kamery. Z innej beczki GI nie jest zwykle liczone metodami idealnymi i bywa że pojawiają sie "przecieki" światła do elementów zasłoniętych. Dlatego zawsze warto zoptymalizowac scene do bólu żeby uzyskać dobre czasy renderów.
Oleksiak Napisano 9 Wrzesień 2007 Autor Napisano 9 Wrzesień 2007 Dziękuje za odpowiedzi i tak ja powiedział Hynol powinno się optymalizować scenę jak się da :P sądzę że to dobry nawyk
Orangegraphics Napisano 9 Wrzesień 2007 Napisano 9 Wrzesień 2007 trzeba też pamiętać o instancjach gdy chcemy mieć kilka identyko modeli, ktoś na forum się wypowiadał że to bardzo odbracza pamięć. dobrze zapamiętałem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się