P4VV37 Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 Kiedyś zrobiłem w maxie+vray taką scenkę: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=25214 Teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi i mentalu. Narazie raczej kiepsko:[ Z mia_material jako podłoga: Z blin jako podłoga: Użyłem tej tekstury której użyłem bo poprostu nie mogłem znaleźć dobrych paneli:] Oświetlenie: 1x spotlight jako sun i 4xarea light w oknach. Ustawiłem kolor spota na jasno żółty a kolor lamp w oknach na niebieski. Włączyłem GI iFG. Nie da się w mayi ustawić jednostek? hal ma na szerokość 25 kratek. Nie wem dlaczego tak słabo wygląda:[ Ściany to lambert, metal to mia_material, szyby też, widok za oknem zmienie, poprostu żeby zrobić scenę wstawiłem obrazek.
P4VV37 Napisano 17 Wrzesień 2007 Autor Napisano 17 Wrzesień 2007 Zmieniłem światło na sun&sky z prawie standartowymi ustawieniami i jest lepiej niż wcześniej kiedy kombinowałem z tutkami. Musiałem tylko dodaś point light przy szybie.
P4VV37 Napisano 21 Wrzesień 2007 Autor Napisano 21 Wrzesień 2007 Próbuje poprawić lampy ale jakoś mi nie idzie. Jak zmienić kolor MR sun&sky? Zmiana w atrybutach direct light nic nie daje:[ Podłoga wygląda OK czy próbować dodać bump?
chudy Napisano 21 Wrzesień 2007 Napisano 21 Wrzesień 2007 to jakiego w końcu rendera uzywasz?! mentala czy vraya. jeżeli vraya to jak chcesz ustawiać MR sun&sky. toż to tylko do mentala sie nadaje :P
P4VV37 Napisano 21 Wrzesień 2007 Autor Napisano 21 Wrzesień 2007 Używam Mayi i Mentala. Przesiadam się z zestawu 3D studio max i v-ray na maya i MR. 2 pierwsze obrazki z pierwszego posta były robione w maxie, teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi.
chudy Napisano 21 Wrzesień 2007 Napisano 21 Wrzesień 2007 jak uzywasz sun&sky to dodatkowe światła są raczej niepotrzebne. co do zmiany koloru to zaznaczas sun&sky i w zakładce sun parameters chyba powinno być. nie mam teraz maxa i z głowy pisze :P. Chociaż w sumie w mayce może być inaczej ;] w Mayi też jest Daylight? bo jezeli tak to musisz sobie najpierw ustawić mentalowskie słońce i niebo
P4VV37 Napisano 21 Wrzesień 2007 Autor Napisano 21 Wrzesień 2007 Sun włącxyłem poprostu klikając w zakładce Envirement w Render Settings "create Phusical Sun & Sky" Więc chyba wszystko mam ustawione. Dołanczam zrzut z ustawieniami światła i render bez dodatkowych świateł:
P4VV37 Napisano 22 Wrzesień 2007 Autor Napisano 22 Wrzesień 2007 Poprawiłem kilka rzeczy, dodałem obraz i zwiększyłem rozdzielczość ale dalej jakoś mdło to wygląda:(
purple Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 mdło!mdło, mdło mdło,mdło! :D Zrób więcej kontrastu i daj jakieś cieplejsze światło
Orangegraphics Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 zrób lepsze nastawt rendera, takie wysokie wysokie, do PS, podbij kontrast, raz sharpen, potem zabawa krzywymi, na nich ciut podbij głównie blue i zobacz jakie ładne świato zrobiłeś;)
purple Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 a te rendery z maxa są lekko przepalone, więc na wszelki to się na nich nie wzoruj jeśli chodzi o światło, z reszta w tych nowych i tak będa ładniejsze rendery;P
P4VV37 Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Napisano 24 Wrzesień 2007 Mam nadzieję że będą lepsze, chodziarz na razie niebardzo to widzę Dałem wysokie ustawienia i zmieniłem FG Scale na lekko żółty, tymi krzywymi jakoś mi nie szło, powiększyłem kontrast. // Jeszcze wyższe ustawienia, pobawiłem się krzywymi i poziomami. Już nie jest mdłe ale chyba wygląda jakoś dziwnie plastikowo...
P4VV37 Napisano 25 Wrzesień 2007 Autor Napisano 25 Wrzesień 2007 Duża rozdzielczość + jeszcze inne kolory =
Orangegraphics Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 wszystko tak lekko zblurowane... i tamte kolory better;)
purple Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 wiesz co...obrazy sa chyba w zaniskiej rozdziałce, daj im lepszą jakość i kontraścik w PS-ie-będzie dobrze...
P4VV37 Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 Poprawiłem obrazy, jeszcze nie grzebałem przy kolorach.
SUPER_OkO Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Proponuje ci zrobic maly eksperyment za rok.. kiedy na wiosne zaczna rozkwitac pierwsze pąki to wez 2 karteczki sobie, moga byc a4, narysuj/namaluj sobie 2 jakies podobne dziela tudziez bochomazy. Jedno takowe arcydzielo wystaw sobie na taras, na bezposrednie oddzialywanie promieni slonecznych.. porownaj sobie owe 2 obrazki i sprawdz czy bedzie roznica. Wiadomo obrazki dales sobie jakies znane.. nie czepiam sie, ze to akurat matejko wisi w jakims przejsciu.. przynajmniej mogles zmniejszyc ta rame, tak aby zamykala pomieszczenie/ widok.. a nie ucinala obraz w polowie. Ta jodelka to ja nie wiem, gdzies ty bywal ale boj ty sie boga. Wszystko wrzucone na jedno kopyto bez jakiech kolwiek przemyslen.. lepiej zmien temat i zrob z tego salon, bo z galeria to ma tyle wspolnego, ze az boje sie napisac.
P4VV37 Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 Nie bardzo zastanawiałem się jakie obrazy wrzucam na ściany, po prostu te miałem pod ręką. Chciałem podszkolić się w robieniu interiorów w nowym sofcie a to była najprostsza scena jaką mogłem wymyślić, w sam raz na początek.
peteRlo Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 File nody z obrazkami, teksturami (outColor) -> Gamma Correct (Value), Gamma Correct (outValue) -> mia_material (diffuse-color). Mia_material działa linearnie, dlatego wszystkie obrazki, które do niego podłączasz musisz "odgammić". Jak tego nie zrobisz, to tekstury będziesz miał takie właśnie wyprane z koloru. W Gamma Correct: gamma = 0.45, 0.45, 0.45
P4VV37 Napisano 28 Wrzesień 2007 Autor Napisano 28 Wrzesień 2007 Podłączyłem tak jak podałeś i obrazki nabrały koloru. Bawiłem się trochę krzywymi i chyba nieco przesadziłem:]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się