Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kiedyś zrobiłem w maxie+vray taką scenkę:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=25214

 

yy26hx.jpg

yy26hx.jpg

 

Teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi i mentalu. Narazie raczej kiepsko:[

Z mia_material jako podłoga:

jazda2.jpg

Z blin jako podłoga:

jazda.jpg

 

Użyłem tej tekstury której użyłem bo poprostu nie mogłem znaleźć dobrych paneli:]

 

Oświetlenie:

1x spotlight jako sun i 4xarea light w oknach. Ustawiłem kolor spota na jasno żółty a kolor lamp w oknach na niebieski. Włączyłem GI iFG.

Nie da się w mayi ustawić jednostek? hal ma na szerokość 25 kratek.

Nie wem dlaczego tak słabo wygląda:[

Ściany to lambert, metal to mia_material, szyby też, widok za oknem zmienie, poprostu żeby zrobić scenę wstawiłem obrazek.

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmieniłem światło na sun&sky z prawie standartowymi ustawieniami i jest lepiej niż wcześniej kiedy kombinowałem z tutkami.

Musiałem tylko dodaś point light przy szybie.

 

jazda3.jpg

Napisano

xxx2.jpg

 

Próbuje poprawić lampy ale jakoś mi nie idzie.

 

Jak zmienić kolor MR sun&sky?

Zmiana w atrybutach direct light nic nie daje:[

Podłoga wygląda OK czy próbować dodać bump?

Napisano

to jakiego w końcu rendera uzywasz?! mentala czy vraya. jeżeli vraya to jak chcesz ustawiać MR sun&sky. toż to tylko do mentala sie nadaje :P

Napisano

Używam Mayi i Mentala.

Przesiadam się z zestawu 3D studio max i v-ray na maya i MR.

2 pierwsze obrazki z pierwszego posta były robione w maxie, teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi.

Napisano

jak uzywasz sun&sky to dodatkowe światła są raczej niepotrzebne.

co do zmiany koloru to zaznaczas sun&sky i w zakładce sun parameters chyba powinno być. nie mam teraz maxa i z głowy pisze :P. Chociaż w sumie w mayce może być inaczej ;]

w Mayi też jest Daylight? bo jezeli tak to musisz sobie najpierw ustawić mentalowskie słońce i niebo

Napisano

Sun włącxyłem poprostu klikając w zakładce Envirement w Render Settings "create Phusical Sun & Sky" Więc chyba wszystko mam ustawione.

Dołanczam zrzut z ustawieniami światła i render bez dodatkowych świateł:

Napisano

a te rendery z maxa są lekko przepalone, więc na wszelki to się na nich nie wzoruj jeśli chodzi o światło, z reszta w tych nowych i tak będa ładniejsze rendery;P

Napisano

Mam nadzieję że będą lepsze, chodziarz na razie niebardzo to widzę

Dałem wysokie ustawienia i zmieniłem FG Scale na lekko żółty, tymi krzywymi jakoś mi nie szło, powiększyłem kontrast.

 

//

 

Jeszcze wyższe ustawienia, pobawiłem się krzywymi i poziomami.

Już nie jest mdłe ale chyba wygląda jakoś dziwnie plastikowo...

Napisano

Proponuje ci zrobic maly eksperyment za rok.. kiedy na wiosne zaczna rozkwitac pierwsze pąki to wez 2 karteczki sobie, moga byc a4, narysuj/namaluj sobie 2 jakies podobne dziela tudziez bochomazy. Jedno takowe arcydzielo wystaw sobie na taras, na bezposrednie oddzialywanie promieni slonecznych.. porownaj sobie owe 2 obrazki i sprawdz czy bedzie roznica.

 

Wiadomo obrazki dales sobie jakies znane.. nie czepiam sie, ze to akurat matejko wisi w jakims przejsciu.. przynajmniej mogles zmniejszyc ta rame, tak aby zamykala pomieszczenie/ widok.. a nie ucinala obraz w polowie. Ta jodelka to ja nie wiem, gdzies ty bywal ale boj ty sie boga. Wszystko wrzucone na jedno kopyto bez jakiech kolwiek przemyslen.. lepiej zmien temat i zrob z tego salon, bo z galeria to ma tyle wspolnego, ze az boje sie napisac.

Napisano

Nie bardzo zastanawiałem się jakie obrazy wrzucam na ściany, po prostu te miałem pod ręką. Chciałem podszkolić się w robieniu interiorów w nowym sofcie a to była najprostsza scena jaką mogłem wymyślić, w sam raz na początek.

Napisano

File nody z obrazkami, teksturami (outColor) -> Gamma Correct (Value),

Gamma Correct (outValue) -> mia_material (diffuse-color).

Mia_material działa linearnie, dlatego wszystkie obrazki, które do niego podłączasz musisz "odgammić". Jak tego nie zrobisz, to tekstury będziesz miał takie właśnie wyprane z koloru.

 

W Gamma Correct: gamma = 0.45, 0.45, 0.45

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności