Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Kiedyś zrobiłem w maxie+vray taką scenkę:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=25214

 

yy26hx.jpg

yy26hx.jpg

 

Teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi i mentalu. Narazie raczej kiepsko:[

Z mia_material jako podłoga:

jazda2.jpg

Z blin jako podłoga:

jazda.jpg

 

Użyłem tej tekstury której użyłem bo poprostu nie mogłem znaleźć dobrych paneli:]

 

Oświetlenie:

1x spotlight jako sun i 4xarea light w oknach. Ustawiłem kolor spota na jasno żółty a kolor lamp w oknach na niebieski. Włączyłem GI iFG.

Nie da się w mayi ustawić jednostek? hal ma na szerokość 25 kratek.

Nie wem dlaczego tak słabo wygląda:[

Ściany to lambert, metal to mia_material, szyby też, widok za oknem zmienie, poprostu żeby zrobić scenę wstawiłem obrazek.

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 4,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zmieniłem światło na sun&sky z prawie standartowymi ustawieniami i jest lepiej niż wcześniej kiedy kombinowałem z tutkami.

Musiałem tylko dodaś point light przy szybie.

 

jazda3.jpg

Napisano
  • Autor

xxx2.jpg

 

Próbuje poprawić lampy ale jakoś mi nie idzie.

 

Jak zmienić kolor MR sun&sky?

Zmiana w atrybutach direct light nic nie daje:[

Podłoga wygląda OK czy próbować dodać bump?

Napisano

to jakiego w końcu rendera uzywasz?! mentala czy vraya. jeżeli vraya to jak chcesz ustawiać MR sun&sky. toż to tylko do mentala sie nadaje :P

Napisano
  • Autor

Używam Mayi i Mentala.

Przesiadam się z zestawu 3D studio max i v-ray na maya i MR.

2 pierwsze obrazki z pierwszego posta były robione w maxie, teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi.

Napisano

jak uzywasz sun&sky to dodatkowe światła są raczej niepotrzebne.

co do zmiany koloru to zaznaczas sun&sky i w zakładce sun parameters chyba powinno być. nie mam teraz maxa i z głowy pisze :P. Chociaż w sumie w mayce może być inaczej ;]

w Mayi też jest Daylight? bo jezeli tak to musisz sobie najpierw ustawić mentalowskie słońce i niebo

Napisano
  • Autor

Sun włącxyłem poprostu klikając w zakładce Envirement w Render Settings "create Phusical Sun & Sky" Więc chyba wszystko mam ustawione.

Dołanczam zrzut z ustawieniami światła i render bez dodatkowych świateł:

Napisano
  • Autor

Poprawiłem kilka rzeczy, dodałem obraz i zwiększyłem rozdzielczość ale dalej jakoś mdło to wygląda:(

Napisano

mdło!mdło, mdło mdło,mdło! :D

Zrób więcej kontrastu i daj jakieś cieplejsze światło

Napisano

zrób lepsze nastawt rendera, takie wysokie wysokie, do PS, podbij kontrast, raz sharpen, potem zabawa krzywymi, na nich ciut podbij głównie blue i zobacz jakie ładne świato zrobiłeś;)

Napisano

a te rendery z maxa są lekko przepalone, więc na wszelki to się na nich nie wzoruj jeśli chodzi o światło, z reszta w tych nowych i tak będa ładniejsze rendery;P

Napisano
  • Autor

Mam nadzieję że będą lepsze, chodziarz na razie niebardzo to widzę

Dałem wysokie ustawienia i zmieniłem FG Scale na lekko żółty, tymi krzywymi jakoś mi nie szło, powiększyłem kontrast.

 

//

 

Jeszcze wyższe ustawienia, pobawiłem się krzywymi i poziomami.

Już nie jest mdłe ale chyba wygląda jakoś dziwnie plastikowo...

Napisano

wiesz co...obrazy sa chyba w zaniskiej rozdziałce, daj im lepszą jakość i kontraścik w PS-ie-będzie dobrze...

Napisano

Proponuje ci zrobic maly eksperyment za rok.. kiedy na wiosne zaczna rozkwitac pierwsze pąki to wez 2 karteczki sobie, moga byc a4, narysuj/namaluj sobie 2 jakies podobne dziela tudziez bochomazy. Jedno takowe arcydzielo wystaw sobie na taras, na bezposrednie oddzialywanie promieni slonecznych.. porownaj sobie owe 2 obrazki i sprawdz czy bedzie roznica.

 

Wiadomo obrazki dales sobie jakies znane.. nie czepiam sie, ze to akurat matejko wisi w jakims przejsciu.. przynajmniej mogles zmniejszyc ta rame, tak aby zamykala pomieszczenie/ widok.. a nie ucinala obraz w polowie. Ta jodelka to ja nie wiem, gdzies ty bywal ale boj ty sie boga. Wszystko wrzucone na jedno kopyto bez jakiech kolwiek przemyslen.. lepiej zmien temat i zrob z tego salon, bo z galeria to ma tyle wspolnego, ze az boje sie napisac.

Napisano
  • Autor

Nie bardzo zastanawiałem się jakie obrazy wrzucam na ściany, po prostu te miałem pod ręką. Chciałem podszkolić się w robieniu interiorów w nowym sofcie a to była najprostsza scena jaką mogłem wymyślić, w sam raz na początek.

Napisano

File nody z obrazkami, teksturami (outColor) -> Gamma Correct (Value),

Gamma Correct (outValue) -> mia_material (diffuse-color).

Mia_material działa linearnie, dlatego wszystkie obrazki, które do niego podłączasz musisz "odgammić". Jak tego nie zrobisz, to tekstury będziesz miał takie właśnie wyprane z koloru.

 

W Gamma Correct: gamma = 0.45, 0.45, 0.45

Napisano
  • Autor

Podłączyłem tak jak podałeś i obrazki nabrały koloru.

Bawiłem się trochę krzywymi i chyba nieco przesadziłem:]

 

 

HQ2-1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności