Napisano 17 Wrzesień 200717 l Kiedyś zrobiłem w maxie+vray taką scenkę: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=25214 Teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi i mentalu. Narazie raczej kiepsko:[ Z mia_material jako podłoga: Z blin jako podłoga: Użyłem tej tekstury której użyłem bo poprostu nie mogłem znaleźć dobrych paneli:] Oświetlenie: 1x spotlight jako sun i 4xarea light w oknach. Ustawiłem kolor spota na jasno żółty a kolor lamp w oknach na niebieski. Włączyłem GI iFG. Nie da się w mayi ustawić jednostek? hal ma na szerokość 25 kratek. Nie wem dlaczego tak słabo wygląda:[ Ściany to lambert, metal to mia_material, szyby też, widok za oknem zmienie, poprostu żeby zrobić scenę wstawiłem obrazek.
Napisano 17 Wrzesień 200717 l Autor Zmieniłem światło na sun&sky z prawie standartowymi ustawieniami i jest lepiej niż wcześniej kiedy kombinowałem z tutkami. Musiałem tylko dodaś point light przy szybie.
Napisano 21 Wrzesień 200717 l Autor Próbuje poprawić lampy ale jakoś mi nie idzie. Jak zmienić kolor MR sun&sky? Zmiana w atrybutach direct light nic nie daje:[ Podłoga wygląda OK czy próbować dodać bump?
Napisano 21 Wrzesień 200717 l to jakiego w końcu rendera uzywasz?! mentala czy vraya. jeżeli vraya to jak chcesz ustawiać MR sun&sky. toż to tylko do mentala sie nadaje :P
Napisano 21 Wrzesień 200717 l Autor Używam Mayi i Mentala. Przesiadam się z zestawu 3D studio max i v-ray na maya i MR. 2 pierwsze obrazki z pierwszego posta były robione w maxie, teraz chcę zrobić coś podobnego w mayi.
Napisano 21 Wrzesień 200717 l jak uzywasz sun&sky to dodatkowe światła są raczej niepotrzebne. co do zmiany koloru to zaznaczas sun&sky i w zakładce sun parameters chyba powinno być. nie mam teraz maxa i z głowy pisze :P. Chociaż w sumie w mayce może być inaczej ;] w Mayi też jest Daylight? bo jezeli tak to musisz sobie najpierw ustawić mentalowskie słońce i niebo
Napisano 21 Wrzesień 200717 l Autor Sun włącxyłem poprostu klikając w zakładce Envirement w Render Settings "create Phusical Sun & Sky" Więc chyba wszystko mam ustawione. Dołanczam zrzut z ustawieniami światła i render bez dodatkowych świateł:
Napisano 22 Wrzesień 200717 l Autor Poprawiłem kilka rzeczy, dodałem obraz i zwiększyłem rozdzielczość ale dalej jakoś mdło to wygląda:(
Napisano 22 Wrzesień 200717 l mdło!mdło, mdło mdło,mdło! :D Zrób więcej kontrastu i daj jakieś cieplejsze światło
Napisano 22 Wrzesień 200717 l zrób lepsze nastawt rendera, takie wysokie wysokie, do PS, podbij kontrast, raz sharpen, potem zabawa krzywymi, na nich ciut podbij głównie blue i zobacz jakie ładne świato zrobiłeś;)
Napisano 22 Wrzesień 200717 l a te rendery z maxa są lekko przepalone, więc na wszelki to się na nich nie wzoruj jeśli chodzi o światło, z reszta w tych nowych i tak będa ładniejsze rendery;P
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Autor Mam nadzieję że będą lepsze, chodziarz na razie niebardzo to widzę Dałem wysokie ustawienia i zmieniłem FG Scale na lekko żółty, tymi krzywymi jakoś mi nie szło, powiększyłem kontrast. // Jeszcze wyższe ustawienia, pobawiłem się krzywymi i poziomami. Już nie jest mdłe ale chyba wygląda jakoś dziwnie plastikowo...
Napisano 25 Wrzesień 200717 l wiesz co...obrazy sa chyba w zaniskiej rozdziałce, daj im lepszą jakość i kontraścik w PS-ie-będzie dobrze...
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Proponuje ci zrobic maly eksperyment za rok.. kiedy na wiosne zaczna rozkwitac pierwsze pąki to wez 2 karteczki sobie, moga byc a4, narysuj/namaluj sobie 2 jakies podobne dziela tudziez bochomazy. Jedno takowe arcydzielo wystaw sobie na taras, na bezposrednie oddzialywanie promieni slonecznych.. porownaj sobie owe 2 obrazki i sprawdz czy bedzie roznica. Wiadomo obrazki dales sobie jakies znane.. nie czepiam sie, ze to akurat matejko wisi w jakims przejsciu.. przynajmniej mogles zmniejszyc ta rame, tak aby zamykala pomieszczenie/ widok.. a nie ucinala obraz w polowie. Ta jodelka to ja nie wiem, gdzies ty bywal ale boj ty sie boga. Wszystko wrzucone na jedno kopyto bez jakiech kolwiek przemyslen.. lepiej zmien temat i zrob z tego salon, bo z galeria to ma tyle wspolnego, ze az boje sie napisac.
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Autor Nie bardzo zastanawiałem się jakie obrazy wrzucam na ściany, po prostu te miałem pod ręką. Chciałem podszkolić się w robieniu interiorów w nowym sofcie a to była najprostsza scena jaką mogłem wymyślić, w sam raz na początek.
Napisano 27 Wrzesień 200717 l File nody z obrazkami, teksturami (outColor) -> Gamma Correct (Value), Gamma Correct (outValue) -> mia_material (diffuse-color). Mia_material działa linearnie, dlatego wszystkie obrazki, które do niego podłączasz musisz "odgammić". Jak tego nie zrobisz, to tekstury będziesz miał takie właśnie wyprane z koloru. W Gamma Correct: gamma = 0.45, 0.45, 0.45
Napisano 28 Wrzesień 200717 l Autor Podłączyłem tak jak podałeś i obrazki nabrały koloru. Bawiłem się trochę krzywymi i chyba nieco przesadziłem:]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto