Skocz do zawartości

w jakim formacie textury?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

tak sie ostatnio zastanwialem czy jest jakas roznieca czy wstawiam tekstury w wysokich rozdzialkach w formacie jpg czy targa czy psd?

psd ma obsluge warstw, ale raczej nie o to mi chodzi.

 

pozdro!

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Format raczej nie ma znaczenia bo max tak czy siak sobie to otwiera, warstwy flatuje itp.

 

Natomiast rozdzielczośc ma duży wpływ na szybkosc renderu i pobór pamięci.

Prawdziwe problemy z czasem renderu miałem przy rozdzielczościach textur po 4 , 5k

Napisano

hmm, to bym musial sobie potestowac stosunek rozdzielczosci textury do jakosci renderu.

 

generalnie staram sie robic jak najwieksze tekstury, wiec moze nie zawsze sie to oplaca.

Napisano

Przelicz sobie, jak np renderujesz obrazek 800x600 to wstawianie wiekszych tekstur nie ma sensu, z drugiej strony jak cosik ma isc do druku to warto poswiecic troche tej pamieci na textury.

Napisano

Jeśli chodzi o szybkość wyświetlania to przoduje chyba dds - format przeznaczony dla kart graficznych. W przypadku rendera to raczej nie ma większego znaczenia - im większa tym lepsza jakość dużego rendera. Generalnie korzystaj z formatów bezstratnej kompresji - jpg to nie jest najlepszy pomysł.

Napisano

M@Ti - miałeś może styczność z wyświetlaniem dużych obrazów zapisanych w dds a ich odpowiedników w TGA? Czasami wrzucam tekstury na podłoże o wielkościach 8000x8000 i przy 4 takich po krótkim czasie przestają się wyświetlać niektóre z nich. Nie wiem czy to jest spowodowane brakiem pamięci na karcie graficznej[1024MB] czy co innego. Czy zmiana formatu na dds mogłaby przynieść w związku z tym jakąś korzyść?

Napisano

To jest sprawa zwiazana z konkrenym rendererem. Format tekstury w przyzwoitym enginie ma istotny wplyw na uzycie ramu i czas renderingu, poniewaz enginy optymalizuja cachowanie tekstur. Wszystkie zabawki typu mental ray, PRMan, Mantra etc. maja wlasny format tekstur, ktory ulatwia im i przyspiesza czytanie ich z dysku i przechowywanie w pamieci. Na przyklad tiff moze byc czytany po kawalku lub linia po linii - zaleznie od rodzaju zapisu i nie musi caly lezec w pamieci (chociaz powyzsze programy na to leja, ale moze inne nie) . W przypadku duzych tekstur to zaczyna miec roznice. Takze jakość filtrowania tekstur jest zalezna od jej formatu, ale jak mowie, to zalezy od renderera.

 

pozdr.,

skk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności