Tas Napisano 21 Wrzesień 2007 Share Napisano 21 Wrzesień 2007 witam, tak sie ostatnio zastanwialem czy jest jakas roznieca czy wstawiam tekstury w wysokich rozdzialkach w formacie jpg czy targa czy psd? psd ma obsluge warstw, ale raczej nie o to mi chodzi. pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 21 Wrzesień 2007 Share Napisano 21 Wrzesień 2007 O ile się nie mylę to w pamięci i tak wszystko siedzi w bitmapach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 21 Wrzesień 2007 Share Napisano 21 Wrzesień 2007 Format raczej nie ma znaczenia bo max tak czy siak sobie to otwiera, warstwy flatuje itp. Natomiast rozdzielczośc ma duży wpływ na szybkosc renderu i pobór pamięci. Prawdziwe problemy z czasem renderu miałem przy rozdzielczościach textur po 4 , 5k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas Napisano 21 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 21 Wrzesień 2007 hmm, to bym musial sobie potestowac stosunek rozdzielczosci textury do jakosci renderu. generalnie staram sie robic jak najwieksze tekstury, wiec moze nie zawsze sie to oplaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 21 Wrzesień 2007 Share Napisano 21 Wrzesień 2007 Przelicz sobie, jak np renderujesz obrazek 800x600 to wstawianie wiekszych tekstur nie ma sensu, z drugiej strony jak cosik ma isc do druku to warto poswiecic troche tej pamieci na textury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 23 Wrzesień 2007 Share Napisano 23 Wrzesień 2007 Jeśli chodzi o szybkość wyświetlania to przoduje chyba dds - format przeznaczony dla kart graficznych. W przypadku rendera to raczej nie ma większego znaczenia - im większa tym lepsza jakość dużego rendera. Generalnie korzystaj z formatów bezstratnej kompresji - jpg to nie jest najlepszy pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 25 Wrzesień 2007 Share Napisano 25 Wrzesień 2007 M@Ti - miałeś może styczność z wyświetlaniem dużych obrazów zapisanych w dds a ich odpowiedników w TGA? Czasami wrzucam tekstury na podłoże o wielkościach 8000x8000 i przy 4 takich po krótkim czasie przestają się wyświetlać niektóre z nich. Nie wiem czy to jest spowodowane brakiem pamięci na karcie graficznej[1024MB] czy co innego. Czy zmiana formatu na dds mogłaby przynieść w związku z tym jakąś korzyść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 25 Wrzesień 2007 Share Napisano 25 Wrzesień 2007 Tores - czy dds pomoże wystarczy spróbować. najprawdopodobniej jest to wina karty graficznej lub jej sterowników. miałam na ten temat wątek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=38017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 25 Wrzesień 2007 Share Napisano 25 Wrzesień 2007 To jest sprawa zwiazana z konkrenym rendererem. Format tekstury w przyzwoitym enginie ma istotny wplyw na uzycie ramu i czas renderingu, poniewaz enginy optymalizuja cachowanie tekstur. Wszystkie zabawki typu mental ray, PRMan, Mantra etc. maja wlasny format tekstur, ktory ulatwia im i przyspiesza czytanie ich z dysku i przechowywanie w pamieci. Na przyklad tiff moze byc czytany po kawalku lub linia po linii - zaleznie od rodzaju zapisu i nie musi caly lezec w pamieci (chociaz powyzsze programy na to leja, ale moze inne nie) . W przypadku duzych tekstur to zaczyna miec roznice. Takze jakość filtrowania tekstur jest zalezna od jej formatu, ale jak mowie, to zalezy od renderera. pozdr., skk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się