Nue Napisano 29 Wrzesień 2007 Share Napisano 29 Wrzesień 2007 uczę się właśnie oświetlać wnętrze w Mentalu na podstawie tutoriala z Digital Tutors. Nie wiem czy nie prześwietliłem tego pokoju. Prosiłbym o kilka wskazówek na przyszłość. http://www.patart.com.pl/MR_pokoj.jpg Nue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 29 Wrzesień 2007 Share Napisano 29 Wrzesień 2007 za duża energia photonów troszkę, zmniejsz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hkropinski Napisano 29 Wrzesień 2007 Share Napisano 29 Wrzesień 2007 budynek wygląda jakby byl o 30 stopni przekrzywiony:D widok za oknem trzeba poprawic... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 29 Wrzesień 2007 Share Napisano 29 Wrzesień 2007 a czym oświetlasz scenę ? mr sun and sky ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nue Napisano 29 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 29 Wrzesień 2007 znaczy mam dwa światla: - AreaLight, które emituje tylko photony i ma intensity na zero - DirectionalLigth z włączonym RaytraceShadow + mentalowy "mib_cie" podłączony pod color http://www.patart.com.pl/area.jpg http://www.patart.com.pl/dir.jpg http://www.patart.com.pl/mib.jpg zrobiłem apgrejta, ale cos ponuro wyszło chyba: http://www.patart.com.pl/MR_pokoj2.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 "mentalowy "mib_cie" podłączony pod color" a tego nie znałem :D możesz krótko powiedzieć na czym polega ta metoda i co ona nam daje ? [chyba tego w maxie nie ma]. A tak na marginesie... jak dla mnie to za dużo fotonów... zobacz jakie masz bugi na ścianach... [zwłaszcza rogi], strzelaj tak od 300 000 - 1 000 000 i pobaw się z FG... [metoda ta doskonale sprawdza się w mr 3.5] a czas rendera Ci się powinien dość skrócić. Tak jak mistrzu swrsc powiedział, obniż wartość energii, bo widać color bleed zwłaszcza na suficie, zmniejsz trochę trace depth fotonów, pobaw się Logarithmic Exposure Control, no i jakaś postprodukcja w PS :) Aha, co najważniejsze... PRZESKALOWAŁEŚ SCENĘ ? [zadaje to pytanie, bo jest to priorytetem w MR] Narazie bardzo dobrze Ci idzie, dopracuj to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nue Napisano 30 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2007 w sumie to pokój robie zgodnie z tutkiem, a co daje 'mib_cie' to za bardzo nie wiem... kazali to dodałem :D http://www.patart.com.pl/Mib_cie.mov a mógłbyś napisać o co chodzi z tym skalowaniem sceny w mentalu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 musisz mieć jakaś skale w jednostkach : metry, centymetry, przykładowo : pokój nie może mieć powierzchni kilku hektarów. Poprzez skale określasz rozmiary modeli, a co najważniejsze jest to niezbędne kiedy bawisz się z GI, określasz wtedy plamkę fotonu itd. Customize>Units Setup : tam ustawiasz sobię w Vievporcie, a dla systemowych "System Unit Setup", najlepiej tu i tu daj centimetrs. Pózniej w opcjach siatki Vievportu ustaw sobię 1m czyli 100 cm [snap Toogle]. Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy oczywiście to są ustawienia pod maxa, niestety Mayką się jeszcze nie bawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 no i taki mały teścik bez fotonów, bo wkurzać mnie zaczeły, only FG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 ten test: http://www.patart.com.pl/MR_pokoj2.jpg imo w miare dobry. W drugim teście wyszło Tobie praktycznie czyste direct bez indirecta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nue Napisano 30 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2007 chyba wypuszczam za dużo fotonów i ustawiam zbyt duży FG, bo liczy się to ponad godzine. Problem jest jeszcze tego typu, że ściany jak i wszystko w pomieszczeniu - oprócz podłogi - to ten sam shader. Schody pewnie zaczną się wtedy, jak będę dawał inny materiał na sofe, fotele, ramy okna itd. No dobra, na razie męczę oświetlenie, skoro nie jest tak najgorzej to jade dalej :-) dzięki. gientekwl: chyba prześwietliłes he he ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 Fajnie ze MR a afekt coz nie jest rewelacyjny ale tez nienajgorszy troche ziarna mniej i byloby lepiej. Hmmm chyba sciagne tego tuta by oblookac jakie pomysly maja ludki :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 nom, troszkę przepaliłem, za to teraz jest chyba idealnie ;P Pozdrawiam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 nadal za mało indirect imo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 30 Wrzesień 2007 Share Napisano 30 Wrzesień 2007 indirect ? - odbić fotonów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nue Napisano 1 Październik 2007 Autor Share Napisano 1 Październik 2007 też jestem ciekawy co to. Ja nie moge sobie poradzić z odbiciem na suficie, zmieniałem Color w Photon Attributes i to pomogło, ale nie do końca. Irradiance i Irradiance Color ponoć niwelują tę 'mentalową poświate', ale też nic ciekawego nie uzyskałem... a jeszcze pogorszyłem sprawe ;) http://www.patart.com.pl/floor.jpg Założyłem sobie taką rzecz, żeby budować sceny na podstawie Waszych prac i próbować uzyskać podobne oświetlenie, tylko nie wiem, czy dam rade to zrobić bez podstawowej wiedzy o materiałach. W każdym razie chcę w pierwszej kolejności nauczyć się oświetlać różne sceny, żeby nie prześwietlać i nie ściemniać ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się