Skocz do zawartości

Scena 3D: światło w Mentalu


Nue

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

znaczy mam dwa światla:

- AreaLight, które emituje tylko photony i ma intensity na zero

- DirectionalLigth z włączonym RaytraceShadow + mentalowy "mib_cie" podłączony pod color

 

http://www.patart.com.pl/area.jpg

http://www.patart.com.pl/dir.jpg

http://www.patart.com.pl/mib.jpg

 

zrobiłem apgrejta, ale cos ponuro wyszło chyba:

http://www.patart.com.pl/MR_pokoj2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mentalowy "mib_cie" podłączony pod color" a tego nie znałem :D możesz krótko powiedzieć na czym polega ta metoda i co ona nam daje ? [chyba tego w maxie nie ma].

 

A tak na marginesie...

jak dla mnie to za dużo fotonów... zobacz jakie masz bugi na ścianach... [zwłaszcza rogi], strzelaj tak od 300 000 - 1 000 000 i pobaw się z FG... [metoda ta doskonale sprawdza się w mr 3.5] a czas rendera Ci się powinien dość skrócić.

Tak jak mistrzu swrsc powiedział, obniż wartość energii, bo widać color bleed zwłaszcza na suficie, zmniejsz trochę trace depth fotonów, pobaw się Logarithmic Exposure Control, no i jakaś postprodukcja w PS :)

 

Aha, co najważniejsze... PRZESKALOWAŁEŚ SCENĘ ? [zadaje to pytanie, bo jest to priorytetem w MR]

 

Narazie bardzo dobrze Ci idzie, dopracuj to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć jakaś skale w jednostkach : metry, centymetry, przykładowo : pokój nie może mieć powierzchni kilku hektarów. Poprzez skale określasz rozmiary modeli, a co najważniejsze jest to niezbędne kiedy bawisz się z GI, określasz wtedy plamkę fotonu itd.

 

Customize>Units Setup : tam ustawiasz sobię w Vievporcie, a dla systemowych "System Unit Setup", najlepiej tu i tu daj centimetrs. Pózniej w opcjach siatki Vievportu ustaw sobię 1m czyli 100 cm [snap Toogle].

 

Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy

 

oczywiście to są ustawienia pod maxa, niestety Mayką się jeszcze nie bawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wypuszczam za dużo fotonów i ustawiam zbyt duży FG, bo liczy się to ponad godzine. Problem jest jeszcze tego typu, że ściany jak i wszystko w pomieszczeniu - oprócz podłogi - to ten sam shader. Schody pewnie zaczną się wtedy, jak będę dawał inny materiał na sofe, fotele, ramy okna itd. No dobra, na razie męczę oświetlenie, skoro nie jest tak najgorzej to jade dalej :-) dzięki.

 

gientekwl: chyba prześwietliłes he he ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem ciekawy co to.

Ja nie moge sobie poradzić z odbiciem na suficie, zmieniałem Color w Photon Attributes i to pomogło, ale nie do końca. Irradiance i Irradiance Color ponoć niwelują tę 'mentalową poświate', ale też nic ciekawego nie uzyskałem... a jeszcze pogorszyłem sprawe ;)

 

http://www.patart.com.pl/floor.jpg

 

Założyłem sobie taką rzecz, żeby budować sceny na podstawie Waszych prac i próbować uzyskać podobne oświetlenie, tylko nie wiem, czy dam rade to zrobić bez podstawowej wiedzy o materiałach. W każdym razie chcę w pierwszej kolejności nauczyć się oświetlać różne sceny, żeby nie prześwietlać i nie ściemniać ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności