Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

uczę się właśnie oświetlać wnętrze w Mentalu na podstawie tutoriala z Digital Tutors. Nie wiem czy nie prześwietliłem tego pokoju.

Prosiłbym o kilka wskazówek na przyszłość.

 

http://www.patart.com.pl/MR_pokoj.jpg

 

Nue

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

znaczy mam dwa światla:

- AreaLight, które emituje tylko photony i ma intensity na zero

- DirectionalLigth z włączonym RaytraceShadow + mentalowy "mib_cie" podłączony pod color

 

http://www.patart.com.pl/area.jpg

http://www.patart.com.pl/dir.jpg

http://www.patart.com.pl/mib.jpg

 

zrobiłem apgrejta, ale cos ponuro wyszło chyba:

http://www.patart.com.pl/MR_pokoj2.jpg

Napisano

"mentalowy "mib_cie" podłączony pod color" a tego nie znałem :D możesz krótko powiedzieć na czym polega ta metoda i co ona nam daje ? [chyba tego w maxie nie ma].

 

A tak na marginesie...

jak dla mnie to za dużo fotonów... zobacz jakie masz bugi na ścianach... [zwłaszcza rogi], strzelaj tak od 300 000 - 1 000 000 i pobaw się z FG... [metoda ta doskonale sprawdza się w mr 3.5] a czas rendera Ci się powinien dość skrócić.

Tak jak mistrzu swrsc powiedział, obniż wartość energii, bo widać color bleed zwłaszcza na suficie, zmniejsz trochę trace depth fotonów, pobaw się Logarithmic Exposure Control, no i jakaś postprodukcja w PS :)

 

Aha, co najważniejsze... PRZESKALOWAŁEŚ SCENĘ ? [zadaje to pytanie, bo jest to priorytetem w MR]

 

Narazie bardzo dobrze Ci idzie, dopracuj to.

Napisano
  • Autor

w sumie to pokój robie zgodnie z tutkiem, a co daje 'mib_cie' to za bardzo nie wiem...

kazali to dodałem :D

http://www.patart.com.pl/Mib_cie.mov

 

a mógłbyś napisać o co chodzi z tym skalowaniem sceny w mentalu?

Napisano

musisz mieć jakaś skale w jednostkach : metry, centymetry, przykładowo : pokój nie może mieć powierzchni kilku hektarów. Poprzez skale określasz rozmiary modeli, a co najważniejsze jest to niezbędne kiedy bawisz się z GI, określasz wtedy plamkę fotonu itd.

 

Customize>Units Setup : tam ustawiasz sobię w Vievporcie, a dla systemowych "System Unit Setup", najlepiej tu i tu daj centimetrs. Pózniej w opcjach siatki Vievportu ustaw sobię 1m czyli 100 cm [snap Toogle].

 

Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy

 

oczywiście to są ustawienia pod maxa, niestety Mayką się jeszcze nie bawiłem.

Napisano
  • Autor

chyba wypuszczam za dużo fotonów i ustawiam zbyt duży FG, bo liczy się to ponad godzine. Problem jest jeszcze tego typu, że ściany jak i wszystko w pomieszczeniu - oprócz podłogi - to ten sam shader. Schody pewnie zaczną się wtedy, jak będę dawał inny materiał na sofe, fotele, ramy okna itd. No dobra, na razie męczę oświetlenie, skoro nie jest tak najgorzej to jade dalej :-) dzięki.

 

gientekwl: chyba prześwietliłes he he ;P

Napisano

Fajnie ze MR a afekt coz nie jest rewelacyjny ale tez nienajgorszy troche ziarna mniej i byloby lepiej. Hmmm chyba sciagne tego tuta by oblookac jakie pomysly maja ludki :P.

Napisano
  • Autor

też jestem ciekawy co to.

Ja nie moge sobie poradzić z odbiciem na suficie, zmieniałem Color w Photon Attributes i to pomogło, ale nie do końca. Irradiance i Irradiance Color ponoć niwelują tę 'mentalową poświate', ale też nic ciekawego nie uzyskałem... a jeszcze pogorszyłem sprawe ;)

 

http://www.patart.com.pl/floor.jpg

 

Założyłem sobie taką rzecz, żeby budować sceny na podstawie Waszych prac i próbować uzyskać podobne oświetlenie, tylko nie wiem, czy dam rade to zrobić bez podstawowej wiedzy o materiałach. W każdym razie chcę w pierwszej kolejności nauczyć się oświetlać różne sceny, żeby nie prześwietlać i nie ściemniać ;P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności