Napisano 6 Październik 200717 l Witam... Wiem, że już jest temat o kroplach wody, ale tam nikt nie wytłumaczył jak je zrobić... Więc moje pytanie brzmi, jak je zrobić? Moim celem jest zrobienie blachy metalu, na niej dużo kropel małych i duzych i kilka takich dużych kropel spływających i zostawiających po sobie slad... Z góry dziękuję...
Napisano 6 Październik 200717 l Autor A jak zrobić efekt spływającej kropli? Żeby była kropla a nad nią mokra strużka?
Napisano 6 Październik 200717 l Można to przedstawić na texturze za pomocą speculara dodatkowo wspomaganego bumpem albo displacementem żeby nadać śladom odrobinę wypukłości.
Napisano 12 Październik 200717 l Autor Thx... Świetny tut... A może mi ktoś powiedzieć, jak mam te krople w PF_Source, to jak nałozyc na nie teksture, i żeby były uwzględniane przy renderowaniu?
Napisano 14 Październik 200717 l Trybal -> Dorzucasz operator Shape, tam wybierasz żeby kształtem była sfera. Jeśli chcesz mieć równomierne kropelki to zostawiasz jak jest. Jeśli nie to dorzucasz operator Scale i tam sobie skalujesz (i tez możesz dorzucić variację skali dzięki czemu uzyskasz różne rozmiary). Dorzucasz operator Material i do niego przypisujesz materiał z Edytora Materiałów. Jeśli geometria sfer generowanych przez operator shape jest zbyt prosta to możesz albo zamienić system na siatkę za pomocą funkcji mesher (compound object -> mesher) i dać meshsmootha albo zamiast używać shape wrzucić shape instance i podpiąć do shape instance jedną wzorcową kulę stworzną gdzieś we viewporcie. Możesz też do systemu podpiąć blobmesh'a (compound object -> blobmesh) żeby krople się ze sobą zlewały.
Napisano 15 Październik 200717 l no tak ok, to akurat tez chcialem kiedys tak rozwiazac. Problem pamieam mi sie pojawil jak trzeba bylo "uwidocznic" sam plusk. Z tego co pamietam to jest jakos za pomoca lini przedstawione w viewporcie. Nie wiedzialem jak to pokazac jak najrealniej. Jakis pomysl? No tak poki co to sam efekt ukazania splywania tez wymozdzylem w podobny sposob swojego czasu jak tuta kiedys tego robilem. Ale powiedz ktos jeszcze jak pokazac na renderze jak najrealniej sam plusk wody gdy spada na ziemi i kropla rozbija sie na te linie. Czym jakos te llinie zastapic zeby jak najrealniej to zrobic? //EDIT sorki za dubla nie pokazal sie pierwszy po wstawieniu i drugi raz pisalem i po dodaniu dwa sie pokazaly
Napisano 15 Październik 200717 l a ja bym to wszystko mapami zrobił, opacity, displace, diffuse, i refraction, troche zabawy w szopie ale powinno być gót dla nie makro ujęć
Napisano 25 Październik 200717 l http://www.allanmckay.com/tut/waterdrop_tut.avi ło jeny, a co to za kodek?