Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam...

 

Wiem, że już jest temat o kroplach wody, ale tam nikt nie wytłumaczył jak je zrobić... Więc moje pytanie brzmi, jak je zrobić?

 

Moim celem jest zrobienie blachy metalu, na niej dużo kropel małych i duzych i kilka takich dużych kropel spływających i zostawiających po sobie slad...

 

Z góry dziękuję...

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

A jak zrobić efekt spływającej kropli? Żeby była kropla a nad nią mokra strużka?

Napisano

Można to przedstawić na texturze za pomocą speculara dodatkowo wspomaganego bumpem albo displacementem żeby nadać śladom odrobinę wypukłości.

Napisano
  • Autor

Thx... Świetny tut... A może mi ktoś powiedzieć, jak mam te krople w PF_Source, to jak nałozyc na nie teksture, i żeby były uwzględniane przy renderowaniu?

Napisano

Trybal -> Dorzucasz operator Shape, tam wybierasz żeby kształtem była sfera.

Jeśli chcesz mieć równomierne kropelki to zostawiasz jak jest. Jeśli nie to dorzucasz operator Scale i tam sobie skalujesz (i tez możesz dorzucić variację skali dzięki czemu uzyskasz różne rozmiary).

 

Dorzucasz operator Material i do niego przypisujesz materiał z Edytora Materiałów.

Jeśli geometria sfer generowanych przez operator shape jest zbyt prosta to możesz albo zamienić system na siatkę za pomocą funkcji mesher (compound object -> mesher) i dać meshsmootha albo zamiast używać shape wrzucić shape instance i podpiąć do shape instance jedną wzorcową kulę stworzną gdzieś we viewporcie.

 

Możesz też do systemu podpiąć blobmesh'a (compound object -> blobmesh) żeby krople się ze sobą zlewały.

Napisano

no tak ok, to akurat tez chcialem kiedys tak rozwiazac. Problem pamieam mi sie pojawil jak trzeba bylo "uwidocznic" sam plusk. Z tego co pamietam to jest jakos za pomoca lini przedstawione w viewporcie. Nie wiedzialem jak to pokazac jak najrealniej. Jakis pomysl?

 

No tak poki co to sam efekt ukazania splywania tez wymozdzylem w podobny sposob swojego czasu jak tuta kiedys tego robilem. Ale powiedz ktos jeszcze jak pokazac na renderze jak najrealniej sam plusk wody gdy spada na ziemi i kropla rozbija sie na te linie. Czym jakos te llinie zastapic zeby jak najrealniej to zrobic?

 

 

//EDIT

sorki za dubla nie pokazal sie pierwszy po wstawieniu i drugi raz pisalem i po dodaniu dwa sie pokazaly

Napisano

a ja bym to wszystko mapami zrobił, opacity, displace, diffuse, i refraction, troche zabawy w szopie ale powinno być gót dla nie makro ujęć

Napisano

Techsmith. Wpisz w google, pierwszy wynik to pewnie to

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.