Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam...

 

Wiem, że już jest temat o kroplach wody, ale tam nikt nie wytłumaczył jak je zrobić... Więc moje pytanie brzmi, jak je zrobić?

 

Moim celem jest zrobienie blachy metalu, na niej dużo kropel małych i duzych i kilka takich dużych kropel spływających i zostawiających po sobie slad...

 

Z góry dziękuję...

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

A jak zrobić efekt spływającej kropli? Żeby była kropla a nad nią mokra strużka?

Napisano

Można to przedstawić na texturze za pomocą speculara dodatkowo wspomaganego bumpem albo displacementem żeby nadać śladom odrobinę wypukłości.

Napisano
  • Autor

Thx... Świetny tut... A może mi ktoś powiedzieć, jak mam te krople w PF_Source, to jak nałozyc na nie teksture, i żeby były uwzględniane przy renderowaniu?

Napisano

Trybal -> Dorzucasz operator Shape, tam wybierasz żeby kształtem była sfera.

Jeśli chcesz mieć równomierne kropelki to zostawiasz jak jest. Jeśli nie to dorzucasz operator Scale i tam sobie skalujesz (i tez możesz dorzucić variację skali dzięki czemu uzyskasz różne rozmiary).

 

Dorzucasz operator Material i do niego przypisujesz materiał z Edytora Materiałów.

Jeśli geometria sfer generowanych przez operator shape jest zbyt prosta to możesz albo zamienić system na siatkę za pomocą funkcji mesher (compound object -> mesher) i dać meshsmootha albo zamiast używać shape wrzucić shape instance i podpiąć do shape instance jedną wzorcową kulę stworzną gdzieś we viewporcie.

 

Możesz też do systemu podpiąć blobmesh'a (compound object -> blobmesh) żeby krople się ze sobą zlewały.

Napisano

no tak ok, to akurat tez chcialem kiedys tak rozwiazac. Problem pamieam mi sie pojawil jak trzeba bylo "uwidocznic" sam plusk. Z tego co pamietam to jest jakos za pomoca lini przedstawione w viewporcie. Nie wiedzialem jak to pokazac jak najrealniej. Jakis pomysl?

 

No tak poki co to sam efekt ukazania splywania tez wymozdzylem w podobny sposob swojego czasu jak tuta kiedys tego robilem. Ale powiedz ktos jeszcze jak pokazac na renderze jak najrealniej sam plusk wody gdy spada na ziemi i kropla rozbija sie na te linie. Czym jakos te llinie zastapic zeby jak najrealniej to zrobic?

 

 

//EDIT

sorki za dubla nie pokazal sie pierwszy po wstawieniu i drugi raz pisalem i po dodaniu dwa sie pokazaly

Napisano

a ja bym to wszystko mapami zrobił, opacity, displace, diffuse, i refraction, troche zabawy w szopie ale powinno być gót dla nie makro ujęć

Napisano

Techsmith. Wpisz w google, pierwszy wynik to pewnie to

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności