marcool Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 3dmax, v-rey, zbrush, photoshop....chetnie wyslucham (przeczytam) przydatnych komentarzy, porad i wskazowek http://marcool.net/images/3d/slon.jpg
purple Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 otoczenie ma śliczne, ale sam słoń wygląda jak ulepiony z plasteliny czy innej gliny, jeśli to był Twój zamysł, to udało Ci się, ale przypuszczam,że raczej próbowałeś zrobić realistycznego słonia, w takim wypadku...słoń się za bardzo świeci, no normalnie świeci się jak psu jajca na wielkanoc, trza go bardziej zmatowić, wszelkie bruzdy są potraktowane po macoszemu, kolor też za bardzo naprowadza na tą nieszczęsną glinę-słonie są przecież szare zazwyczaj;) dlaczego żeś tą trąbę tak zrył? normalnie onama delikatne wcięcia, a tyś ją tak ostro pociął... no i ucho, zauważ,że normalnie ono jest jeszcze kawałek pociągnięte w dół i wygląda bardziej jak skrzydło motyla (kształtem) niźli mysie ucho (jak żeś je wymodelował) pozdrawiam:)
Levus Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 Słoń by potrzebował zapewne lepszego bumpa skóry, bardziej płaskich uszu, nie takich obłych, bryłowatych lecz nieco bardziej subtelnie zakończonych, nawet jak na słonia. Podoba mi się cześć "twarzowa" razem z oczami i górną częścią trąby, później ku dołowi już się trochę powtarzałeś, jeśli chodzi o karbowanie, idąc w stronę odkurzacza. Jednolicie nałożyłeś tło, niekoniecznie musisz renderować tło razem z całością (nie wiem, tak zakładam że to tak zrobione jest właśnie), możesz zrobić render podłoża i postaci słonia z alphą i dodać tło w postprocesie wpuszczając między nie a słonia nieco więcej powietrza;) Ogólnie praca skierowana w bardzo dobrą stronę pod względem spójności i kompozycji. Fajne byłoby na pewno nieco zblurowane źbla trawy, wystające w dolnej części obrazka, najbliżej widza. I w takiej scenie zdecydowanie widziałbym bardziej dopracowany DOF, renderowany np za pomocą z-deph w maxiu. pozdro!
marcool Napisano 10 Październik 2007 Autor Napisano 10 Październik 2007 Słoń by potrzebował zapewne lepszego bumpa skóry, bardziej płaskich uszu, nie takich obłych, bryłowatych lecz nieco bardziej subtelnie zakończonych, nawet jak na słonia. Podoba mi się cześć "twarzowa" razem z oczami i górną częścią trąby, później ku dołowi już się trochę powtarzałeś, jeśli chodzi o karbowanie, idąc w stronę odkurzacza. Jednolicie nałożyłeś tło, niekoniecznie musisz renderować tło razem z całością (nie wiem, tak zakładam że to tak zrobione jest właśnie), możesz zrobić render podłoża i postaci słonia z alphą i dodać tło w postprocesie wpuszczając między nie a słonia nieco więcej powietrza;) Ogólnie praca skierowana w bardzo dobrą stronę pod względem spójności i kompozycji. Fajne byłoby na pewno nieco zblurowane źbla trawy, wystające w dolnej części obrazka, najbliżej widza. I w takiej scenie zdecydowanie widziałbym bardziej dopracowany DOF, renderowany np za pomocą z-deph w maxiu. pozdro! tlo bylo osobno wstawiane w photoshopie, renderowalem do png bez tla, sprubuje go troszke przymatowiec, zeby sie tak nie swiecil..trawa tez jest wstawiana w postprocesie...
Levus Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 Już pomijając jak bylo wstawiane, jest zdecydowanie zbyt płaskie, dlatego zakladałem że render był kompleksowy.
hkropinski Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 na sloniach sie za bardzo nie znam, ten troche mi wygląda za sztywno i material moglbys poprawić. pozdrawiam
zgred Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 skore poprawic i byloby super jak dla mnie, no i jeszce ten blur na trawie i kamieniach mi nie podchodzi
-hpx- Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 Też mi sie nie podoba zbytnio ten blur na trawie, no skóra itp ale nie będe powtarzał. Dodałbym jeszcze jakieś drzewko tam za tym słoniem oczywiście nie całe tylko tak żeby troche zapełnić tło. Ogólnie nie wygląda to źle.
Tomala Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 Ten słoń potrzebuje zbrusha, polecam Video tutorial od digital tutors "texturing with zbrush 3" tam koleś robił nosorożca i wyszedł super.
ReflectVision Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 niebo piekne ale slon jakby z gliny ulepiony :)
marcool Napisano 12 Październik 2007 Autor Napisano 12 Październik 2007 nadeszla mala zmiana, otoz posluchalem rad i mam nadzieje ze teraz nie wyglada jak z gliny, link ten sam, poprostu podmieniam, aby jak najszybciej zapomniec o tamtym http://marcool.net/images/3d/slon.jpg
Levus Napisano 12 Październik 2007 Napisano 12 Październik 2007 Na pewno fajniejszy kolor skóry, ale moim zdaniem jest nadal zbyt wygładzony. Powienien mieć zmarszczki, więcej bumpa! Pooglądaj sobie fotki słoni i porównaj pewne cechy charakterystyczne. Niebo samo w sobie bardzo ładne, ale cóż, nadal zbyt płaskie jak dla mnie, możesz spróbować je jakoś zakłócić w okolicach linii choryzontu, blur, lekki motion blur w poziomie, jakiś skromny fog, żeby było coś widać daleko daleko, ale nie tak wyraźnie jak teraz jest. Jest jeszcze jedna rzecz, na którą wcześniej nie zwróciłem uwagi, mianowicie scena jest bardzo statyczna, słoń stoi na swoich czterech kolumnach jak pomnik, zero ruchu, wymodelowany i wstawiony na trawę. Powalcz z tym choćby przekształcając siatkę "na sucho", bez rigu żadnego, zobaczysz jak zmieni to wygląd sceny. Może trąbę mu podnieś? Przy takim ujęciu byłoby dość dramatycznie. Jeśli nie masz pomysłów co poprawić a jeszcze szukasz błędów, nie przejmuj się, z każdą następną pracą będzie sporo lepiej. Nic na siłę, czasem trzeba sobie odpuścić i zacząć coś nowego po prostu:) Jak Ci napisałem wcześniej sprawa zmierza w odpowiednim kierunku:) pozdrawiam!
Tomala Napisano 12 Październik 2007 Napisano 12 Październik 2007 Tak jak napisał Lewus poza słonia aż prosi się o trochę dynamiki a co do skóry to jakiś fajny brush i zbrushu w chwilę pokryjesz skórę słonia fajnymi fałdkami pęknięciami itp. Nawal detalu potem cavity masking i namaluj to wszystko na texturze w połączeniu z normalem albo disp. będzie skóra jak prawdziwa. Powodzenia.
marcool Napisano 12 Październik 2007 Autor Napisano 12 Październik 2007 co do pozy slonia, to prawodpodobnie macie racje, ale efekt ten jest zamierzony, przez taka poze oddaje nienaturalny charakter temu zwierzeciowi, uczlowiecza go w jakis sposob, i skupilem sie na jego spojrzeniu, twardo stojacy, pewnie patrzacy, jakby zamyslony slon, pomysl nie do konca moj, poprostu wysluchalem osoby z boku , nie interesujacej sie grafika, mysle ze ich zdania tez sa bardzo wazne, ale dzieki za wszystkie rady, mysle ze zrobie tak jak Lewus radzi, i skupie sie nad czysm nowym, nie jest to motyw ktory warto ciagle ulepszac, a co sie nauczylem....to moje ;p a co do z-brusha, bumpa itd, to ten slon juz sie tam przespacerowal, ale nie udalo mi sie uzyskac w maxie jego optymalnych ustawien, jeszcze bede musial pomeczyc ten temat.
purple Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 Witam, o to słoń: mam nadzieje,że pomoże bardziej niż komentarz werbalny, do dzieła;)
Rekomendowane odpowiedzi