Skocz do zawartości

Scena 3D: slon


marcool

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

otoczenie ma śliczne, ale sam słoń wygląda jak ulepiony z plasteliny czy innej gliny, jeśli to był Twój zamysł, to udało Ci się, ale przypuszczam,że raczej próbowałeś zrobić realistycznego słonia, w takim wypadku...słoń się za bardzo świeci, no normalnie świeci się jak psu jajca na wielkanoc, trza go bardziej zmatowić, wszelkie bruzdy są potraktowane po macoszemu, kolor też za bardzo naprowadza na tą nieszczęsną glinę-słonie są przecież szare zazwyczaj;) dlaczego żeś tą trąbę tak zrył? normalnie onama delikatne wcięcia, a tyś ją tak ostro pociął... no i ucho, zauważ,że normalnie ono jest jeszcze kawałek pociągnięte w dół i wygląda bardziej jak skrzydło motyla (kształtem) niźli mysie ucho (jak żeś je wymodelował)

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słoń by potrzebował zapewne lepszego bumpa skóry, bardziej płaskich uszu, nie takich obłych, bryłowatych lecz nieco bardziej subtelnie zakończonych, nawet jak na słonia.

Podoba mi się cześć "twarzowa" razem z oczami i górną częścią trąby, później ku dołowi już się trochę powtarzałeś, jeśli chodzi o karbowanie, idąc w stronę odkurzacza.

 

Jednolicie nałożyłeś tło, niekoniecznie musisz renderować tło razem z całością (nie wiem, tak zakładam że to tak zrobione jest właśnie), możesz zrobić render podłoża i postaci słonia z alphą i dodać tło w postprocesie wpuszczając między nie a słonia nieco więcej powietrza;)

 

Ogólnie praca skierowana w bardzo dobrą stronę pod względem spójności i kompozycji.

Fajne byłoby na pewno nieco zblurowane źbla trawy, wystające w dolnej części obrazka, najbliżej widza.

 

I w takiej scenie zdecydowanie widziałbym bardziej dopracowany DOF, renderowany np za pomocą z-deph w maxiu.

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słoń by potrzebował zapewne lepszego bumpa skóry, bardziej płaskich uszu, nie takich obłych, bryłowatych lecz nieco bardziej subtelnie zakończonych, nawet jak na słonia.

Podoba mi się cześć "twarzowa" razem z oczami i górną częścią trąby, później ku dołowi już się trochę powtarzałeś, jeśli chodzi o karbowanie, idąc w stronę odkurzacza.

 

Jednolicie nałożyłeś tło, niekoniecznie musisz renderować tło razem z całością (nie wiem, tak zakładam że to tak zrobione jest właśnie), możesz zrobić render podłoża i postaci słonia z alphą i dodać tło w postprocesie wpuszczając między nie a słonia nieco więcej powietrza;)

 

Ogólnie praca skierowana w bardzo dobrą stronę pod względem spójności i kompozycji.

Fajne byłoby na pewno nieco zblurowane źbla trawy, wystające w dolnej części obrazka, najbliżej widza.

 

I w takiej scenie zdecydowanie widziałbym bardziej dopracowany DOF, renderowany np za pomocą z-deph w maxiu.

 

pozdro!

tlo bylo osobno wstawiane w photoshopie, renderowalem do png bez tla, sprubuje go troszke przymatowiec, zeby sie tak nie swiecil..trawa tez jest wstawiana w postprocesie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno fajniejszy kolor skóry, ale moim zdaniem jest nadal zbyt wygładzony. Powienien mieć zmarszczki, więcej bumpa!

Pooglądaj sobie fotki słoni i porównaj pewne cechy charakterystyczne.

 

Niebo samo w sobie bardzo ładne, ale cóż, nadal zbyt płaskie jak dla mnie, możesz spróbować je jakoś zakłócić w okolicach linii choryzontu, blur, lekki motion blur w poziomie, jakiś skromny fog, żeby było coś widać daleko daleko, ale nie tak wyraźnie jak teraz jest.

 

Jest jeszcze jedna rzecz, na którą wcześniej nie zwróciłem uwagi, mianowicie scena jest bardzo statyczna, słoń stoi na swoich czterech kolumnach jak pomnik, zero ruchu, wymodelowany i wstawiony na trawę. Powalcz z tym choćby przekształcając siatkę "na sucho", bez rigu żadnego, zobaczysz jak zmieni to wygląd sceny. Może trąbę mu podnieś? Przy takim ujęciu byłoby dość dramatycznie.

 

Jeśli nie masz pomysłów co poprawić a jeszcze szukasz błędów, nie przejmuj się, z każdą następną pracą będzie sporo lepiej. Nic na siłę, czasem trzeba sobie odpuścić i zacząć coś nowego po prostu:)

 

Jak Ci napisałem wcześniej sprawa zmierza w odpowiednim kierunku:)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Lewus poza słonia aż prosi się o trochę dynamiki a co do skóry to jakiś fajny brush i zbrushu w chwilę pokryjesz skórę słonia fajnymi fałdkami pęknięciami itp. Nawal detalu potem cavity masking i namaluj to wszystko na texturze w połączeniu z normalem albo disp. będzie skóra jak prawdziwa. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pozy slonia, to prawodpodobnie macie racje, ale efekt ten jest zamierzony, przez taka poze oddaje nienaturalny charakter temu zwierzeciowi, uczlowiecza go w jakis sposob, i skupilem sie na jego spojrzeniu, twardo stojacy, pewnie patrzacy, jakby zamyslony slon, pomysl nie do konca moj, poprostu wysluchalem osoby z boku , nie interesujacej sie grafika, mysle ze ich zdania tez sa bardzo wazne, ale dzieki za wszystkie rady, mysle ze zrobie tak jak Lewus radzi, i skupie sie nad czysm nowym, nie jest to motyw ktory warto ciagle ulepszac, a co sie nauczylem....to moje ;p a co do z-brusha, bumpa itd, to ten slon juz sie tam przespacerowal, ale nie udalo mi sie uzyskac w maxie jego optymalnych ustawien, jeszcze bede musial pomeczyc ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności