polon Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 Nie wiem do jakiego slotu wlozyc normala, widzialem na jakims tutorialu aktywuje sie plugin metalbump9 itd, ja tak zrobilem i mi sie pokazuje taki wykrzak. Moze to dlatego ze jakby mi normalmape zbrush poszerza, co to takie grube paluchy na przyklad wyszly na tej mapie, czemu to nie dziala?
JmTm00 Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 Zrób tak: material editor -> bump -> pózniej wybierz "normal map" (czy jakoś tak) i pozniej do slotu importujesz mapke z ZBrusha i wsio powinno yc Oka ;) a tak btw.: mało normalka masz w normalku, nie wiem czy to wogóle bedzie widac :/ Jezeli zalezy Ci na detalach to dozuc waśc jesze jakieś fałdki czy cus bo inaczej to w sumie normalki nie potrzebujesz ;) Pozdrawiam
polon Napisano 13 Październik 2007 Autor Napisano 13 Październik 2007 no to wlasnie tez problem, bo wypalam normala z modelu 700k na model 22k i nie widze roznicy miedzy modelem z normalem a bez. moze inaczej - chce zrobic postac do animacji - ostateczny model ma wlasnie 700k. nie mam takiego kompa zeby to animowac wiec chcialem na model 22k (L1) wypalic normala. Moze to nie jest wlasciwy sposob, moze ktos inaczej by to zaplanowal?
Levus Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 Jakiś ten normal ledwo widoczny, skoro się nie róznią to znaczy, że coś źle wyspawałeś. Try again. A tu masz config zmappera do maxa dosyć przyjemny, mapę flipuje w pionie automatycznie: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=606090&postcount=10
Tomala Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 Na tej normal mapie jest znikoma ilość detalu widać prawie sam neutralny niebieski. Jak chcesz wygładzić trochę model to dodaj jeszcze jeden poziom ms będziesz miał góra cztery razy więcej poly to jest niecałe 100k. Pytanie jaki efekt chcesz uzyskać czy to 700k poly poszło tylko na wygładzenie modelu czy na jakiś detal bo jak to pierwsze to normal mapa wiele nie zmieni (daj modyfikator smooth z smoothing groups 1). No ale jak np na tym high poly przedstawiłeś na modelu jakiś wyraźniejszy zarys mięśni, żyły, małe zmarszczki i takie bajery to normal mapa jak najbardziej jest dobrym rozwiązaniem. No ale z tego co widać na Twojej normalce to model high poly żadnych takich detali nie zawiera.
polon Napisano 17 Październik 2007 Autor Napisano 17 Październik 2007 rzeczywiscie detalu nie ma, zle wypalilem normalnape, mam juz dobra i jest ok, tylko ze na szwach mam jakies esyfloresy, musze tam chyba dac jakis detal
Tomala Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 Na szwach zawsze mi się pojawiają takie pierdoły ale na szczęście są one poza obszarem mapowania. Jak nie chcesz tego to zmniejsz seem over paint na zakładce normal & cavity maps.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się