Skocz do zawartości

normalmap sie psuje


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem do jakiego slotu wlozyc normala, widzialem na jakims tutorialu aktywuje sie plugin metalbump9 itd, ja tak zrobilem i mi sie pokazuje taki wykrzak.

 

normalwykrzywionymv8.th.jpg

 

 

Moze to dlatego ze jakby mi normalmape zbrush poszerza, co to takie grube paluchy na przyklad wyszly na tej mapie, czemu to nie dziala?

 

 

posteknormalny1sj1.th.jpg

postek1bq8.th.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrób tak: material editor -> bump -> pózniej wybierz "normal map" (czy jakoś tak) i pozniej do slotu importujesz mapke z ZBrusha i wsio powinno yc Oka ;)

a tak btw.: mało normalka masz w normalku, nie wiem czy to wogóle bedzie widac :/ Jezeli zalezy Ci na detalach to dozuc waśc jesze jakieś fałdki czy cus bo inaczej to w sumie normalki nie potrzebujesz ;) Pozdrawiam

Napisano

no to wlasnie tez problem, bo wypalam normala z modelu 700k na model 22k i nie widze roznicy miedzy modelem z normalem a bez.

 

moze inaczej - chce zrobic postac do animacji - ostateczny model ma wlasnie 700k. nie mam takiego kompa zeby to animowac wiec chcialem na model 22k (L1) wypalic normala.

Moze to nie jest wlasciwy sposob, moze ktos inaczej by to zaplanowal?

Napisano

Na tej normal mapie jest znikoma ilość detalu widać prawie sam neutralny niebieski. Jak chcesz wygładzić trochę model to dodaj jeszcze jeden poziom ms będziesz miał góra cztery razy więcej poly to jest niecałe 100k. Pytanie jaki efekt chcesz uzyskać czy to 700k poly poszło tylko na wygładzenie modelu czy na jakiś detal bo jak to pierwsze to normal mapa wiele nie zmieni (daj modyfikator smooth z smoothing groups 1). No ale jak np na tym high poly przedstawiłeś na modelu jakiś wyraźniejszy zarys mięśni, żyły, małe zmarszczki i takie bajery to normal mapa jak najbardziej jest dobrym rozwiązaniem. No ale z tego co widać na Twojej normalce to model high poly żadnych takich detali nie zawiera.

Napisano

rzeczywiscie detalu nie ma, zle wypalilem normalnape, mam juz dobra i jest ok, tylko ze na szwach mam jakies esyfloresy, musze tam chyba dac jakis detal

Napisano

Na szwach zawsze mi się pojawiają takie pierdoły ale na szczęście są one poza obszarem mapowania.

 

Jak nie chcesz tego to zmniejsz seem over paint na zakładce normal & cavity maps.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności