OFFca Napisano 23 Grudzień 2003 Napisano 23 Grudzień 2003 Witam wszystkich! Chciałbym przedstawić moją pierwszą w życiu pracę 3D. Bardzo proszę o komentarz, czego powinienem się wystrzegać w przyszłości i co jest źle. Robiłem to zainspirowany opisem mieszkania Hobbitów z powieści ( a jakże inaczej ;) ) Hobbit. Ale ( jak widać eheh :P ) NIE wyszło... . No, ale jest to, co jest.
Mateusz Napisano 23 Grudzień 2003 Napisano 23 Grudzień 2003 Witam na forum. praca ldna (jak na pierwsza) :) sporo tu bledow natury technicznej... :) życze powodzenia i wesolych swiat! :) P.S. chodzisz moze do plastyka w kraku?? (masz tyle lat co ja, moze jestesmy z tej samej klasy??) :P che che...
OFFca Napisano 23 Grudzień 2003 Autor Napisano 23 Grudzień 2003 Wiem, ze jest sporo błedów ( bo jak moze nie byc?! xD ) Ale jezeli mozesz, to mi je wytknij :). nie, nie chodze do plastyka ( za to do Pijarow :P ).
Archangel Napisano 23 Grudzień 2003 Napisano 23 Grudzień 2003 Witam nowego kolege !! Gratuluje pierwszej pracki, przypomina mi ona moje wlasne poczatki :) Trudno na tej podstawie dac Ci jakas wlasciwa rade. Wystrzegaj sie przede wszystkim lenistwa :D sporo pracuj, ucz sie od innych, stawiaj przed soba ambitne zadania ktore zawsze naucza Cie czegos nowego, nigdy sie nie poddawaj. Mam jeszcze jedna troche konkretniejsza rade;) Zwracaj uwage od samego poczatku na oswietlenie. Wiekszosc poczatkujacych grafikow tworzy bardzo ciemne (lub zbyt jasne) sceny. Swiatlo to polowa drogi do sukcesu i choc scena moze ukazywac cos calkowicie abstrakcyjnego oswietlenie i cienie zawsze powinny byc jak najbardziej realne. Pozdrawiam i trzymam kciuki za dalsze sukcesy [piwo]
Christian Noir Stein Napisano 23 Grudzień 2003 Napisano 23 Grudzień 2003 OFFca nie czuję się zbyt wykwalifikowany ale mogę spróbować napisać co mi się nie podoba :) - mapowanie drzwi - dobór tekstur (jeżeli wyciagasz juz podstawowe zbiory 3DS zmiksuj je, scalaj, domalowuj coś) - proste poukładane bloki. 0 modeling, niczego nie tknąłeś praktycznie, brak jakiejkolwiek ingerencji w budowę podst. figur - światło. niby są świece a samo światło jakoś bierze się z niczego - \"goło i wesoło\" hobbickie norki były znane ze swej czystości ale tutaj to chyba za czystość zamiast hobbita zabrał się złodziej i wyniósł wszystko co nei było przybite :) - łączenia elementów, a właściwie ich brak Myślę, że to tyle. PRACUJ DALEJ. Poprawiaj obecna scenę, pobaw się nią, daj dojść do modelingu wyobraźni. Rozłóż na kartce papieru elementy sceny. Czekam na UPdate - wytrwała praca i wszystko powinno pójść w dobrym kierunku. Good Luck oraz Wesołych Świąt :)
OFFca Napisano 23 Grudzień 2003 Autor Napisano 23 Grudzień 2003 Originally posted by Christian Noir Stein ale mogę spróbować napisać co mi się nie podoba :) - mapowanie drzwi - dobór tekstur (jeżeli wyciagasz juz podstawowe zbiory 3DS zmiksuj je, scalaj, domalowuj coś) - proste poukładane bloki. 0 modeling, niczego nie tknąłeś praktycznie, brak jakiejkolwiek ingerencji w budowę podst. figur - światło. niby są świece a samo światło jakoś bierze się z niczego - \"goło i wesoło\" hobbickie norki były znane ze swej czystości ale tutaj to chyba za czystość zamiast hobbita zabrał się złodziej i wyniósł wszystko co nei było przybite :) - łączenia elementów, a właściwie ich brak Good Luck oraz Wesołych Świąt :) Mow do mnie jeszcze :P. Ja mam moze 2- gi raz w zyciu maxa w rekach a Ty mi o mapowaniu i modelowaniu mowisz ;). Ja dopiero pooodstawy staram sie opanowac :) Ale spoko - pobawię się tym... :). Aaa co do Hobbickich norek - no przeciez na samej gorze pisalem, ze nie wyszlo :P pozdrawiam i rowniez zyczę Wesołych! :)
OFFca Napisano 23 Grudzień 2003 Autor Napisano 23 Grudzień 2003 Ahh no i jeszcze skozystam ( nie bede zakladal nowego postu ) - jak moge mixowac texturki? :)
Archangel Napisano 23 Grudzień 2003 Napisano 23 Grudzień 2003 Zanim przejdziesz do mixowania tekstur proponuje abys troche pobawil sie ta scenka. Zacznij od mapowania. W tym celu wybierz interesujacy Cie obiekt przejdz w panelu bocznym do zakladki \"Modify\" i z lisy modyfikatorow wybierz \"UVW Map\" pobaw sie opcjami ;) Modyfikator ten umozliwia zmiane sposobu mapowania (rzutowania tekstury na obiekt). Powodzenia
Christian Noir Stein Napisano 23 Grudzień 2003 Napisano 23 Grudzień 2003 1) Pamiętaj o przycisku EDYTUJ :) Pomaga. 2) Mapowanie - nałożenie tekstury na obiekt, zresztą szybko się z tym zapoznasz 3) Modelowanie - najprościej pisząc proces tworzenia danego obiektu z podstawowej formy (sfera, box) zowie sie modelowaniem 4) Miksowanie tekstury - min. poprzez zastosowanie MIX na kanale DIFFUSE Nie wiem jak z twoim angielskim ale polecam HELP\'a :)
Gość Deler Napisano 24 Grudzień 2003 Napisano 24 Grudzień 2003 z mojej strony na nowy rok zycze Ci Pokory przy wchlanianiu tej wiedzy:) pozdr.
Fafex Napisano 24 Grudzień 2003 Napisano 24 Grudzień 2003 I światło coś chyba ci nie wyszło. Jeśli się nie mylę to chciałeś, żeby tam świeciła ta świeca (o jej teksturze już nie wspomne, jeśli chcesz zrobić ogień, to nie dawaj tekstury tylko na przykład gizmo z efektem atmosferycznym) a przeważnie jeśli świece świecą ;) to nie rzucają swojego cienia na ścianę. Ale jak na pierwszy raz to całkiem, całkiem. Pracuj dalej !! :)
Vogel Napisano 24 Grudzień 2003 Napisano 24 Grudzień 2003 Originally posted by Mateusz Witam na forum. praca ldna (jak na pierwsza) :) Aghrr... będę bezlitosny - GDZIE, W KTÓRYM MIEJSCU jest ładna. \"Pokaż go to palcem, bo chce uwierzyć, że snię\" :P W moim słowniku \"jak na pierwszą pracę\" ma inne znaczenie - dobrych debiutów na forum nie brakuje. Tutaj nie ma nawet CO oceniać, gdyż jest to po prostu pierwsze dłubanie w maxie, bez walorów estetycznych. OFFca - jeszcze długa droga przed tobą. Na razie wstrzymałbym się przed prezentacjami scen, a siadłbym do e-booków i tutoriali o 3DS MAX, oraz do obserwowania jak robią to weterani forum (jacy? zerknij choćby do działu Bitwa na głównej stronie).
MF Napisano 24 Grudzień 2003 Napisano 24 Grudzień 2003 Zgadzam sie z Vogel\'em. I dodam jeszcze, ze jak na pierwszą to jest średnia :).
Archangel Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 Nie przesadzacie odrobine ?? Oczywiscie, ze tej pracy wiele braqje. Prawda jest tez to, ze zdazaja sie lepsze debiuty ale dla mnie jest i bedzie OK bo przypomina mi moja pierwsz pracke w Maxie 2 Moze tylko teksturki lepiej u mnie wygladaly co bylo raczej kwestia szczescia niz umiejetnosci :D Ludziom nie snilo sie wtedy o Brazilach V-Rayach tysiacach pluginow itp. Moze dzieki temu poczatki byly ciekawsze.... Teraz wystarczy przeczytac tutoral na necie cos pozmieniac, sciagnac sobie Brazila i jest pierwsze arcydzielo....tylko gdzie jakas inwencja. Moim zdaniem najgorsza rzecza jaka mozna zrobic to wkuwanie wiedzy teoretycznej. Wymysl sobie jakis temat (pokoik moze byc ;) i zacznij nad nim pracowac tworzac poszczegolne elementy, pytaj innych o opinie, pros o pomoc bo wlasnie chyba miedzy innymi po to jest to forum. Niech to bedzie projekt ambiny, a jesli natrafisz na konkretny problem rzuc okiem do ksiazki poszukaj tutorialka itd. taka wiedza na pewno nigdzie Ci nie uleci :D
SansSerif Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 ....tylko gdzie jakas inwencja. Archangel zacytowalem Ciebie wyrywkowo.
Archangel Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 No chocby tu, ze scenka robiona byla na podsatwie opisu i z wyobrazni a nie np. odtworzony przyklad z ksiazki co sie niestety czasami zdaza :( Raz jeszcze podkreslam, ze nie twierdze iz to dzielo sztuki tylko zal mi troche goscia bo sam kiedys zaczynalem i nie bylo latwo...
Gość Deler Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 hmm niemowie ze popieram takie twarde traktowanie, ale jesli a sie komus twardo w kosc nonoto istnieje szansa ze chlopak sie zmobilizuje. (albo i nie) Na poczatku troszeczke pobluzga, ale potem sie zmobilizuje. Hmm a jak sie niezmobilizuje noto przynajmniej bedzie jasne ze nic by z nigeo niebylo. czasem tak mi sie wydaje ze warto powiedziec szczera prawde. Na te sprawy mozna patrzec z wielu stron.
Mateusz Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 Vogel: człowiek tutaj przed swietami chce byc mily, a ty go tak.... niech wam bedzie... szczerze mowiac mysle ze praca jest brzydka :P ale... nastepna bedzie lepsza!!
Fafex Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 Vogel: Hmm... Sądziłem, że to forum to nie jest miejsce do prezentowania wspaniałych scen czy animacji, jak to sam określiłeś, weteranów. Myślałem, że tutaj się wpada po to i po to się prezentuje swoje prace żeby się czegoś nauczyć. Jeśli nie podoba Ci się praca OFFcy, to napisz co ci się w niej nie podoba, a nie besztaj go za to, że ją tutaj zamieścił. Zamieścił ją bo chciał się czagoś nauczyć. Przecież ty chyba też nie od razu robiłeś wspaniałe sceny. Każdy od czegoś zaczyna. Q przyszłości zwróć na to uwagę.
Vogel Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 Lepiej być szczerym niż kryć sie pod płaszczykiem eufemizmów (wszechobecne \"ładnie jak na pierwszą pracę\"). Napisałem że jest to \"pierwsze dłubanie w maxie bez walorów estetycznych\". Może posuiada nieco edukacyjnych, ale też nie wiele (oswojenie się z interfacem). Wady? No dobrze, mam nadizeję że OFFca: - kompozyjca - brak kompozycji. Elementy rozstawione są na scenie w sposób przypadkowy. Jednak wyczucie kompozycji to nie jest coś czego uczymy się z ksiażęk. To przychodzi z doświadczeniem i ilością ukończonych prac. - tekstury - standardowe maxa, w dodatku na drzwiach źle nałożone . - oświetlenie - są płonące świece światłą nie rzucające, a całość oświetla jedno bliżej nie określone źródło światła - modeling - obiekty złożone z \"pimitives\", czyli brak modelingu Przecież ty chyba też nie od razu robiłeś wspaniałe sceny. Jeśli idzie o ścisłość to nadal nie robię scen wspaniałych i jeszcze przez wiele lat do wspaniałości będzie im daleko. Sądziłem, że to forum to nie jest miejsce do prezentowania wspaniałych scen czy animacji, jak to sam określiłeś, weteranów. Myślałem, że tutaj się wpada po to i po to się prezentuje swoje prace żeby się czegoś nauczyć. Ale czy jest sens umieszczać rendery kilku podstawowych brył z nałożonymi firmowymi teksturami do oceny dla szerszej publiczności? Pozatym wydaje mi się że nie można większej krzywdy dla takiego autora uczynić, jak ocenić takową pracę jako \"ładna jak na pierwszą\". Konstruktywna krytyka to podstawa rozwoju... OFFca - do roboty. Czekam na pracę która zwali mnie z nóg.
OFFca Napisano 25 Grudzień 2003 Autor Napisano 25 Grudzień 2003 Bardzo dziekuje za opinie :-). Ktoś pisał, że pobluzgam: ależ wręcz przeciwnie! Wogóle nie bluzgałem, tylko myślałem, co jest źle :). A wczoraj zabrałem się za mogelowanie reszty wystroju pokoju. Aha: i uważam, że JEST sens dawanie pierwszych renderów, ponieważ - tak, jak w tym przypadku - widzę co jest źle, co się komu nie podoba itd :). Tak czy siak - dzięki za opinie, poprawiam :)
MF Napisano 25 Grudzień 2003 Napisano 25 Grudzień 2003 lepiej by?oby gdyby ten post le?a? w WiP , skoro mówisz ?e to pierwszy render :).
Gość Deler Napisano 26 Grudzień 2003 Napisano 26 Grudzień 2003 hmm lepsza krytyka (prawdziwa) niz asekuracyje powiedzenie \"jak na pierwsza pracke niezle\". Tylko ze watek jest taki. Jesli Zaczynasz krytykowac, musisz wysilic sie na zkonkretyzowanie bledow i ogulna pomoc (nerwy) w jej poprawie. stad wniosek ze moze czasem niewarto sie odzwyac. Niedaje zadnej aluzji, takie sa fakty.
Fafex Napisano 26 Grudzień 2003 Napisano 26 Grudzień 2003 OFFca: Proponuje żebyś przeniósł pracę do WIPów i kontynuował prace nad nią.
Archangel Napisano 27 Grudzień 2003 Napisano 27 Grudzień 2003 ale sie dyskusja rozkrecila :D .....ja mam jedna zasade staram sie oceniac ludzi co do ich umiejetnosci. Stwierdzenie ze w danej pracce wszystko jest do d... raczej nie pomorze jej Tworcy w dalszym rozwoju. Zgodze sie tylko z Deler\'em moze czasami warto pomilczec...
SansSerif Napisano 27 Grudzień 2003 Napisano 27 Grudzień 2003 Archangel chyba przesadziles, oceniac ludzi co do ich umiejetnosci? Tu nie ma jeszcze czego oceniac. Na razie, mam nadzieje. Koncepcja jakas jest tylko brak techniki. Jak ktos instaluje sobie soft, wstawia kilka boxow i znajduje ikonke z czajnkiem to chyba najpierw powinien sobie poczytac helpa (chyba zaden inny soft tak dobrego nie ma) przerobic kilka dolaczonych tutoriali a nie od razu wystawiac do galerii. Jest to w koncu galeria gdzie pokazuje sie prace zwane czasami dzielami ;) a nie graficzne karaoke. OFFca - help, tutoriale i obserwacja natury ew. innich tfurcuf.
Rekomendowane odpowiedzi