Skocz do zawartości

Scena 3D: pokoik


OFFca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Chciałbym przedstawić moją pierwszą w życiu pracę 3D.

Bardzo proszę o komentarz, czego powinienem się wystrzegać w przyszłości i co jest źle. Robiłem to zainspirowany opisem mieszkania Hobbitów z powieści ( a jakże inaczej ;) ) Hobbit. Ale ( jak widać eheh :P ) NIE wyszło... . No, ale jest to, co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam nowego kolege !! Gratuluje pierwszej pracki, przypomina mi ona moje wlasne poczatki :) Trudno na tej podstawie dac Ci jakas wlasciwa rade. Wystrzegaj sie przede wszystkim lenistwa :D sporo pracuj, ucz sie od innych, stawiaj przed soba ambitne zadania ktore zawsze naucza Cie czegos nowego, nigdy sie nie poddawaj. Mam jeszcze jedna troche konkretniejsza rade;) Zwracaj uwage od samego poczatku na oswietlenie. Wiekszosc poczatkujacych grafikow tworzy bardzo ciemne (lub zbyt jasne) sceny. Swiatlo to polowa drogi do sukcesu i choc scena moze ukazywac cos calkowicie abstrakcyjnego oswietlenie i cienie zawsze powinny byc jak najbardziej realne.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za dalsze sukcesy [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OFFca nie czuję się zbyt wykwalifikowany ale mogę spróbować napisać co mi się nie podoba :)

 

- mapowanie drzwi

- dobór tekstur (jeżeli wyciagasz juz podstawowe zbiory 3DS zmiksuj je, scalaj, domalowuj coś)

- proste poukładane bloki. 0 modeling, niczego nie tknąłeś praktycznie, brak jakiejkolwiek ingerencji w budowę podst. figur

- światło. niby są świece a samo światło jakoś bierze się z niczego

- \"goło i wesoło\" hobbickie norki były znane ze swej czystości ale tutaj to chyba za czystość zamiast hobbita zabrał się złodziej i wyniósł wszystko co nei było przybite :)

- łączenia elementów, a właściwie ich brak

 

Myślę, że to tyle.

 

PRACUJ DALEJ. Poprawiaj obecna scenę, pobaw się nią, daj dojść do modelingu wyobraźni. Rozłóż na kartce papieru elementy sceny.

 

Czekam na UPdate - wytrwała praca i wszystko powinno pójść w dobrym kierunku.

 

Good Luck oraz Wesołych Świąt :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by Christian Noir Stein

ale mogę spróbować napisać co mi się nie podoba :)

 

- mapowanie drzwi

- dobór tekstur (jeżeli wyciagasz juz podstawowe zbiory 3DS zmiksuj je, scalaj, domalowuj coś)

- proste poukładane bloki. 0 modeling, niczego nie tknąłeś praktycznie, brak jakiejkolwiek ingerencji w budowę podst. figur

- światło. niby są świece a samo światło jakoś bierze się z niczego

- \"goło i wesoło\" hobbickie norki były znane ze swej czystości ale tutaj to chyba za czystość zamiast hobbita zabrał się złodziej i wyniósł wszystko co nei było przybite :)

- łączenia elementów, a właściwie ich brak

 

 

Good Luck oraz Wesołych Świąt :)

Mow do mnie jeszcze :P. Ja mam moze 2- gi raz w zyciu maxa w rekach a Ty mi o mapowaniu i modelowaniu mowisz ;).

Ja dopiero pooodstawy staram sie opanowac :)

Ale spoko - pobawię się tym... :).

Aaa co do Hobbickich norek - no przeciez na samej gorze pisalem, ze nie wyszlo :P

pozdrawiam i rowniez zyczę Wesołych! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim przejdziesz do mixowania tekstur proponuje abys troche pobawil sie ta scenka. Zacznij od mapowania. W tym celu wybierz interesujacy Cie obiekt przejdz w panelu bocznym do zakladki \"Modify\" i z lisy modyfikatorow wybierz \"UVW Map\" pobaw sie opcjami ;) Modyfikator ten umozliwia zmiane sposobu mapowania (rzutowania tekstury na obiekt). Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Pamiętaj o przycisku EDYTUJ :) Pomaga.

2) Mapowanie - nałożenie tekstury na obiekt, zresztą szybko się z tym zapoznasz

3) Modelowanie - najprościej pisząc proces tworzenia danego obiektu z podstawowej formy (sfera, box) zowie sie modelowaniem

4) Miksowanie tekstury - min. poprzez zastosowanie MIX na kanale DIFFUSE

 

Nie wiem jak z twoim angielskim ale polecam HELP\'a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I światło coś chyba ci nie wyszło. Jeśli się nie mylę to chciałeś, żeby tam świeciła ta świeca (o jej teksturze już nie wspomne, jeśli chcesz zrobić ogień, to nie dawaj tekstury tylko na przykład gizmo z efektem atmosferycznym) a przeważnie jeśli świece świecą ;) to nie rzucają swojego cienia na ścianę. Ale jak na pierwszy raz to całkiem, całkiem. Pracuj dalej !! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by Mateusz

Witam na forum.

praca ldna (jak na pierwsza) :)

 

Aghrr... będę bezlitosny - GDZIE, W KTÓRYM MIEJSCU jest ładna. \"Pokaż go to palcem, bo chce uwierzyć, że snię\" :P

 

W moim słowniku \"jak na pierwszą pracę\" ma inne znaczenie - dobrych debiutów na forum nie brakuje. Tutaj nie ma nawet CO oceniać, gdyż jest to po prostu pierwsze dłubanie w maxie, bez walorów estetycznych.

 

OFFca - jeszcze długa droga przed tobą. Na razie wstrzymałbym się przed prezentacjami scen, a siadłbym do e-booków i tutoriali o 3DS MAX, oraz do obserwowania jak robią to weterani forum (jacy? zerknij choćby do działu Bitwa na głównej stronie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzacie odrobine ?? Oczywiscie, ze tej pracy wiele braqje. Prawda jest tez to, ze zdazaja sie lepsze debiuty ale dla mnie jest i bedzie OK bo przypomina mi moja pierwsz pracke w Maxie 2 Moze tylko teksturki lepiej u mnie wygladaly co bylo raczej kwestia szczescia niz umiejetnosci :D Ludziom nie snilo sie wtedy o Brazilach V-Rayach tysiacach pluginow itp. Moze dzieki temu poczatki byly ciekawsze.... Teraz wystarczy przeczytac tutoral na necie cos pozmieniac, sciagnac sobie Brazila i jest pierwsze arcydzielo....tylko gdzie jakas inwencja. Moim zdaniem najgorsza rzecza jaka mozna zrobic to wkuwanie wiedzy teoretycznej. Wymysl sobie jakis temat (pokoik moze byc ;) i zacznij nad nim pracowac tworzac poszczegolne elementy, pytaj innych o opinie, pros o pomoc bo wlasnie chyba miedzy innymi po to jest to forum. Niech to bedzie projekt ambiny, a jesli natrafisz na konkretny problem rzuc okiem do ksiazki poszukaj tutorialka itd. taka wiedza na pewno nigdzie Ci nie uleci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chocby tu, ze scenka robiona byla na podsatwie opisu i z wyobrazni a nie np. odtworzony przyklad z ksiazki co sie niestety czasami zdaza :( Raz jeszcze podkreslam, ze nie twierdze iz to dzielo sztuki tylko zal mi troche goscia bo sam kiedys zaczynalem i nie bylo latwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm niemowie ze popieram takie twarde traktowanie, ale jesli a sie komus twardo w kosc nonoto istnieje szansa ze chlopak sie zmobilizuje. (albo i nie) Na poczatku troszeczke pobluzga, ale potem sie zmobilizuje. Hmm a jak sie niezmobilizuje noto przynajmniej bedzie jasne ze nic by z nigeo niebylo. czasem tak mi sie wydaje ze warto powiedziec szczera prawde. Na te sprawy mozna patrzec z wielu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vogel:

Hmm... Sądziłem, że to forum to nie jest miejsce do prezentowania wspaniałych scen czy animacji, jak to sam określiłeś, weteranów. Myślałem, że tutaj się wpada po to i po to się prezentuje swoje prace żeby się czegoś nauczyć. Jeśli nie podoba Ci się praca OFFcy, to napisz co ci się w niej nie podoba, a nie besztaj go za to, że ją tutaj zamieścił. Zamieścił ją bo chciał się czagoś nauczyć. Przecież ty chyba też nie od razu robiłeś wspaniałe sceny. Każdy od czegoś zaczyna. Q przyszłości zwróć na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej być szczerym niż kryć sie pod płaszczykiem eufemizmów (wszechobecne \"ładnie jak na pierwszą pracę\"). Napisałem że jest to \"pierwsze dłubanie w maxie bez walorów estetycznych\". Może posuiada nieco edukacyjnych, ale też nie wiele (oswojenie się z interfacem).

 

Wady? No dobrze, mam nadizeję że OFFca:

- kompozyjca - brak kompozycji. Elementy rozstawione są na scenie w sposób przypadkowy. Jednak wyczucie kompozycji to nie jest coś czego uczymy się z ksiażęk. To przychodzi z doświadczeniem i ilością ukończonych prac.

- tekstury - standardowe maxa, w dodatku na drzwiach źle nałożone .

- oświetlenie - są płonące świece światłą nie rzucające, a całość oświetla jedno bliżej nie określone źródło światła

- modeling - obiekty złożone z \"pimitives\", czyli brak modelingu

 

Przecież ty chyba też nie od razu robiłeś wspaniałe sceny.

Jeśli idzie o ścisłość to nadal nie robię scen wspaniałych i jeszcze przez wiele lat do wspaniałości będzie im daleko.

 

 

Sądziłem, że to forum to nie jest miejsce do prezentowania wspaniałych scen czy animacji, jak to sam określiłeś, weteranów. Myślałem, że tutaj się wpada po to i po to się prezentuje swoje prace żeby się czegoś nauczyć.

Ale czy jest sens umieszczać rendery kilku podstawowych brył z nałożonymi firmowymi teksturami do oceny dla szerszej publiczności? Pozatym wydaje mi się że nie można większej krzywdy dla takiego autora uczynić, jak ocenić takową pracę jako \"ładna jak na pierwszą\". Konstruktywna krytyka to podstawa rozwoju...

 

OFFca - do roboty. Czekam na pracę która zwali mnie z nóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za opinie :-).

Ktoś pisał, że pobluzgam: ależ wręcz przeciwnie! Wogóle nie bluzgałem, tylko myślałem, co jest źle :).

A wczoraj zabrałem się za mogelowanie reszty wystroju pokoju.

Aha: i uważam, że JEST sens dawanie pierwszych renderów, ponieważ - tak, jak w tym przypadku - widzę co jest źle, co się komu nie podoba itd :).

Tak czy siak - dzięki za opinie, poprawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm lepsza krytyka (prawdziwa) niz asekuracyje powiedzenie \"jak na pierwsza pracke niezle\". Tylko ze watek jest taki. Jesli Zaczynasz krytykowac, musisz wysilic sie na zkonkretyzowanie bledow i ogulna pomoc (nerwy) w jej poprawie. stad wniosek ze moze czasem niewarto sie odzwyac. Niedaje zadnej aluzji, takie sa fakty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sie dyskusja rozkrecila :D .....ja mam jedna zasade staram sie oceniac ludzi co do ich umiejetnosci. Stwierdzenie ze w danej pracce wszystko jest do d... raczej nie pomorze jej Tworcy w dalszym rozwoju. Zgodze sie tylko z Deler\'em moze czasami warto pomilczec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archangel chyba przesadziles, oceniac ludzi co do ich umiejetnosci?

 

Tu nie ma jeszcze czego oceniac. Na razie, mam nadzieje.

 

Koncepcja jakas jest tylko brak techniki.

 

Jak ktos instaluje sobie soft, wstawia kilka boxow i znajduje ikonke z czajnkiem to chyba najpierw powinien sobie poczytac helpa (chyba zaden inny soft tak dobrego nie ma) przerobic kilka dolaczonych tutoriali a nie od razu wystawiac do galerii.

 

Jest to w koncu galeria gdzie pokazuje sie prace zwane czasami dzielami ;) a nie graficzne karaoke.

 

 

OFFca - help, tutoriale i obserwacja natury ew. innich tfurcuf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności