marq Napisano 30 Październik 2007 Napisano 30 Październik 2007 Witam. Oto mój problem, z któym borykam się od pewnego czasu. Modeluję sobie logo, chcę żeby wyglądało podobnie do QuickTime'owego. Może to by proste kółko z literą "M" w środku. Robię spliney kółko ładnie sobie chamferuję i dodaję Meschsmooth i jest ładne: http://www.std.xo.pl/3d/1.jpg Gorzej jest z tym M. Nakłądanie na niego jakiegokolwiek smooth'a powoduje posypanie się siatki do wewnątrz. Jedyną rzeczą, którą udało mi się wymyśleć to bevele i smooth group ale wygląda to fatalnie i nie pasuje do reszty: http://www.std.xo.pl/3d/2.jpg http://www.std.xo.pl/3d/3.jpg Byłbym wdzieczny za jakiś sposób. Jak mówiłem juz od jakiegoś czasu szukam na to sposobu.
Lucas Napisano 30 Październik 2007 Napisano 30 Październik 2007 A możesz pokazać siatkę tego M bez meshsmootha? Bo wydaje mi się, że w tej chwili to po prostu nie za bardzo się do tego nadaje (np. meshmooth kiepsko radzi sobie z trójkątami, nie mówiąc już o pięciokątach itp.) Być może oprócz chamfera powinieneś jeszcze dodać jakieś podziały właśnie bardziej wewnątrz tego M.
illy Napisano 30 Październik 2007 Napisano 30 Październik 2007 maeq: nie wychodzi ci bo nie znasz dzialania mesh smooth i nie znasz rozkladu siatkia, a szczegolnie poprawnego chamferowania krawedzi, oraz zageszczania siatki tam gdzie kat ma byc ostrzejszy polecam spojzec w jakis tutorial samochodowy gdyz tam najlatwiej ziobaczyc jak chamfer i jego poprawne uzycie wplywa na efekt po MS
marq Napisano 30 Październik 2007 Autor Napisano 30 Październik 2007 nie dałem do tego MS. Chamfera też nie. Dla tego że cała siatka się załamuje jak robię MS na całości obiektu. Po zastosowaniu wygląda to tak jakby wszystkie wierzchołki zbiegły się w środku ciężkości obiektu. Trochę efekt ten poprawia zastosowanie HSDS moda przed MS ale nadal wychodzi brzydko. Na moim screenie jest litera M zrobiona ze splinea potem konwersja na poly i bevele. Jak już to miałem odłączyłem "pokrywkę" obiektu (deatch) a do reszty dałem Smoothing Groups (1). Dla tego wygląda jak wygląda. Chodzi mi jednak o to żeby zrobic to jakoś inaczej. Żeby wyszło tak jakim stylem jak na pierwszym screenie ten element. Musi ktoś znac jakis sposob. ja już chyba nic nie wymyslę.
kamil.ochel Napisano 30 Październik 2007 Napisano 30 Październik 2007 no to ręcznie wymodeluj.. między 9:24 (twój pierwszy post) a 15:09 (ostatni) zrobił bys ze 100 eMów :)
marq Napisano 30 Październik 2007 Autor Napisano 30 Październik 2007 ale jakto? z boxa na przykład? to nie wyjdzie to samo co ze splinea?
hcpiter Napisano 30 Październik 2007 Napisano 30 Październik 2007 to nurbsami moze wyjdzie jak juz z boxa nie chce :)
streaker Napisano 30 Październik 2007 Napisano 30 Październik 2007 ja zawsze robiłem w ten sposób, że extrudowałem z spline'a, convert to poly i trzeba ręcznie pare sliceów/cutów porobić... a potem przeniosłem się na xsi i soft robi co trzeba sam :)
Gość ant-3d Napisano 1 Listopad 2007 Napisano 1 Listopad 2007 spline, extrude, convert to poly, tam gdzie ma byc delikatne przejscie duzy chamfer gdzie bardziej ostry maly chamfer, usunac trokaty bo lubia sie po chamferach czasami pojawic, turbo smooth np. i masz M
Rekomendowane odpowiedzi