Skocz do zawartości

Smoothy na tekscie


marq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Oto mój problem, z któym borykam się od pewnego czasu. Modeluję sobie logo, chcę żeby wyglądało podobnie do QuickTime'owego. Może to by proste kółko z literą "M" w środku. Robię spliney kółko ładnie sobie chamferuję i dodaję Meschsmooth i jest ładne:

 

http://www.std.xo.pl/3d/1.jpg

 

Gorzej jest z tym M. Nakłądanie na niego jakiegokolwiek smooth'a powoduje posypanie się siatki do wewnątrz. Jedyną rzeczą, którą udało mi się wymyśleć to bevele i smooth group ale wygląda to fatalnie i nie pasuje do reszty:

 

http://www.std.xo.pl/3d/2.jpg

http://www.std.xo.pl/3d/3.jpg

 

Byłbym wdzieczny za jakiś sposób. Jak mówiłem juz od jakiegoś czasu szukam na to sposobu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A możesz pokazać siatkę tego M bez meshsmootha? Bo wydaje mi się, że w tej chwili to po prostu nie za bardzo się do tego nadaje (np. meshmooth kiepsko radzi sobie z trójkątami, nie mówiąc już o pięciokątach itp.)

 

Być może oprócz chamfera powinieneś jeszcze dodać jakieś podziały właśnie bardziej wewnątrz tego M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maeq: nie wychodzi ci bo nie znasz dzialania mesh smooth i nie znasz rozkladu siatkia, a szczegolnie poprawnego chamferowania krawedzi, oraz zageszczania siatki tam gdzie kat ma byc ostrzejszy

 

polecam spojzec w jakis tutorial samochodowy gdyz tam najlatwiej ziobaczyc jak chamfer i jego poprawne uzycie wplywa na efekt po MS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dałem do tego MS. Chamfera też nie. Dla tego że cała siatka się załamuje jak robię MS na całości obiektu. Po zastosowaniu wygląda to tak jakby wszystkie wierzchołki zbiegły się w środku ciężkości obiektu. Trochę efekt ten poprawia zastosowanie HSDS moda przed MS ale nadal wychodzi brzydko.

 

Na moim screenie jest litera M zrobiona ze splinea potem konwersja na poly i bevele. Jak już to miałem odłączyłem "pokrywkę" obiektu (deatch) a do reszty dałem Smoothing Groups (1). Dla tego wygląda jak wygląda.

 

Chodzi mi jednak o to żeby zrobic to jakoś inaczej. Żeby wyszło tak jakim stylem jak na pierwszym screenie ten element. Musi ktoś znac jakis sposob. ja już chyba nic nie wymyslę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ant-3d

spline, extrude, convert to poly, tam gdzie ma byc delikatne przejscie duzy chamfer gdzie bardziej ostry maly chamfer, usunac trokaty bo lubia sie po chamferach czasami pojawic, turbo smooth np. i masz M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności