Napisano 3 Listopad 200717 l Witam. Mam problem z mesh smooth gdy włącze wygładzanie robi mi sie tak jak na zdjęciu. Co musze zrobić aby tak sie nie robiło. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87d3d7966c0dc441.html
Napisano 3 Listopad 200717 l wygląda jakbyś użył cylindra... skożystaj z chamfer cylindra i będzie... (w panelu create z tej rozwijanej listy wybierz extended primitives)
Napisano 3 Listopad 200717 l moze bys laskawie pokazal cos wiecej? skad ludzie maja znac przyczyne? pokaz siatke przed MS'em to sie moze cos znajdzie a tak to moge powiedziec ze wymodelowales taki smieszny model wiec taki jest. Niedlugo ludzie beda pisac mam problem a uzytkownicy forum beda zgadywac.
Napisano 3 Listopad 200717 l Autor Tak wygląda przed MS: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5106f79c8aff6ee.html A tak po MS: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bea3a05188b56b66.html
Napisano 3 Listopad 200717 l Nununu... nie da rady z taką siatką, to co zwykle - MS nie trawi trójkątów, a tymbardziej 5-cio, 6-cio i w ogóle wielokątów o ile nie są to 4-kąty. Taka jest metoda meshsmooth - ścianka dzieli się na cztery i przy okazji zaokrągla, a jak tu niby sensownie podzielić sześciokąt, do tego wklęsły, na 4? Tego typu siatka nie nadaje się do tego, widzę, że używałeś Boolean, a on strasznie sypie siatki (np tak jak u Ciebie zostawia niezespawane wierzchołki, pozostawia wewnątrzne płaszczyzny itp.) Meshsmooth to potężne narzędzie, ale jednak nie działa na zasadzie: coś zrgubsza wynodelować, dać MS i będzie git. Niestety trzeba dość dokładnie przygotować siatkę; na początek najlepiej poszukaj jakiś tutoriali na temat poly modellingu, może nauka wyda Ci się żmudna, ale gdy już to opanujesz to będziesz w stanie wymodelować praktycznie cokolwiek:)
Napisano 14 Listopad 200717 l Tak się dzieje w przypadku, kiedy jeden węzeł (vertex) skupia w jednym miejscu wiele linii (edges). Kiedy dodajesz wyglądzanie to siatka w tym miejscu staje się zbyt gęsta - linie zaczynają być zbyt blisko siebie i wtedy powstaje taki efekt, jak u ciebie na obrazku. Podczas modelowania zawsze staraj się by zbyt wiele linii nie było połączonych jednym węzłem. Z drugiej strony czasami można to wykorzystać - ja w ten sposób tworzyłem (czasami) efekt kurzych łapek przy oczach.