EagleOne Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 Witam. Mam problem z mesh smooth gdy włącze wygładzanie robi mi sie tak jak na zdjęciu. Co musze zrobić aby tak sie nie robiło. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87d3d7966c0dc441.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 MS nie lubi trójkątów......... po prostu siatka zła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 wygląda jakbyś użył cylindra... skożystaj z chamfer cylindra i będzie... (w panelu create z tej rozwijanej listy wybierz extended primitives) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 moze bys laskawie pokazal cos wiecej? skad ludzie maja znac przyczyne? pokaz siatke przed MS'em to sie moze cos znajdzie a tak to moge powiedziec ze wymodelowales taki smieszny model wiec taki jest. Niedlugo ludzie beda pisac mam problem a uzytkownicy forum beda zgadywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EagleOne Napisano 3 Listopad 2007 Autor Share Napisano 3 Listopad 2007 Tak wygląda przed MS: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5106f79c8aff6ee.html A tak po MS: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bea3a05188b56b66.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 Nununu... nie da rady z taką siatką, to co zwykle - MS nie trawi trójkątów, a tymbardziej 5-cio, 6-cio i w ogóle wielokątów o ile nie są to 4-kąty. Taka jest metoda meshsmooth - ścianka dzieli się na cztery i przy okazji zaokrągla, a jak tu niby sensownie podzielić sześciokąt, do tego wklęsły, na 4? Tego typu siatka nie nadaje się do tego, widzę, że używałeś Boolean, a on strasznie sypie siatki (np tak jak u Ciebie zostawia niezespawane wierzchołki, pozostawia wewnątrzne płaszczyzny itp.) Meshsmooth to potężne narzędzie, ale jednak nie działa na zasadzie: coś zrgubsza wynodelować, dać MS i będzie git. Niestety trzeba dość dokładnie przygotować siatkę; na początek najlepiej poszukaj jakiś tutoriali na temat poly modellingu, może nauka wyda Ci się żmudna, ale gdy już to opanujesz to będziesz w stanie wymodelować praktycznie cokolwiek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 daj na krawdzie chamfera i powinno byc lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 albo na te okragle poly na końcach inset maly :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 14 Listopad 2007 Share Napisano 14 Listopad 2007 Tak się dzieje w przypadku, kiedy jeden węzeł (vertex) skupia w jednym miejscu wiele linii (edges). Kiedy dodajesz wyglądzanie to siatka w tym miejscu staje się zbyt gęsta - linie zaczynają być zbyt blisko siebie i wtedy powstaje taki efekt, jak u ciebie na obrazku. Podczas modelowania zawsze staraj się by zbyt wiele linii nie było połączonych jednym węzłem. Z drugiej strony czasami można to wykorzystać - ja w ten sposób tworzyłem (czasami) efekt kurzych łapek przy oczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 14 Listopad 2007 Share Napisano 14 Listopad 2007 a czym te obiekty połączałeś?? chyba nie boleanem? ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi