Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

moze bys laskawie pokazal cos wiecej? skad ludzie maja znac przyczyne? pokaz siatke przed

MS'em to sie moze cos znajdzie a tak to moge powiedziec ze wymodelowales taki smieszny model wiec taki jest. Niedlugo ludzie beda pisac mam problem a uzytkownicy forum beda zgadywac.

Napisano

Nununu... nie da rady z taką siatką, to co zwykle - MS nie trawi trójkątów, a tymbardziej 5-cio, 6-cio i w ogóle wielokątów o ile nie są to 4-kąty. Taka jest metoda meshsmooth - ścianka dzieli się na cztery i przy okazji zaokrągla, a jak tu niby sensownie podzielić sześciokąt, do tego wklęsły, na 4?

 

Tego typu siatka nie nadaje się do tego, widzę, że używałeś Boolean, a on strasznie sypie siatki (np tak jak u Ciebie zostawia niezespawane wierzchołki, pozostawia wewnątrzne płaszczyzny itp.)

 

Meshsmooth to potężne narzędzie, ale jednak nie działa na zasadzie: coś zrgubsza wynodelować, dać MS i będzie git. Niestety trzeba dość dokładnie przygotować siatkę; na początek najlepiej poszukaj jakiś tutoriali na temat poly modellingu, może nauka wyda Ci się żmudna, ale gdy już to opanujesz to będziesz w stanie wymodelować praktycznie cokolwiek:)

Napisano

Tak się dzieje w przypadku, kiedy jeden węzeł (vertex) skupia w jednym miejscu wiele linii (edges). Kiedy dodajesz wyglądzanie to siatka w tym miejscu staje się zbyt gęsta - linie zaczynają być zbyt blisko siebie i wtedy powstaje taki efekt, jak u ciebie na obrazku. Podczas modelowania zawsze staraj się by zbyt wiele linii nie było połączonych jednym węzłem.

Z drugiej strony czasami można to wykorzystać - ja w ten sposób tworzyłem (czasami) efekt kurzych łapek przy oczach.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności