Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Serdecznie witam,

 

Powoli wkraczam w swiat grafiki 3d. Zaczynam od modelu fiata 500. Model robie w oparciu o tutorial, wiec prawdopodobnie siatka bedzie dobra. Prosilbym jednak Was o ocene i sprawdzenie czy wzystko w porzadku. Chodzie mi szczczegolnie o maske i miejsce , ktore zaznaczylem, bo na renderach ten obszar nie wyglada za ladnie. Dolna krawedz jest po chamferze i vertexy zweldowalem, ale jednak nadal nie wyglada za dobrze :/ Macie jakis pomysl jak to poprawic??

 

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

 

Pozdrawiam

 

xaoo

 

Fiat 500 4 Screen

 

fiat_a.png

 

Fiat 500 Perspective 1

 

fiat_perspective_1.png

 

Fiat 500 Perspective 2

 

fiat_perspective_2.png

 

Fiat 500 Mask

 

fiat_mask.png

 

Fiat 500 Mask MeshSmooth

 

fiat_mask_msmooth.png

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

every promblem has a solution:D

niech jedna z krawędzi zostanie pociągnieta dale, do drugiej krawedzi chamfera i juz masz jeden trojkat z glowy;)

 

a co do siatki to zagescilbym ja troche na drzwiach i dachu, bo pozniej moga byc krzywizny;)

 

pozdrawiam

Napisano

Witam,

 

Problem czesciowo rozwiazalem, przesunalem troche vertexy maski przed chamferem i juz to wyglada lepiej. Jednak problem powraca jak tylko zwelduje dwa gorne wierzcholki :/

 

@hkropinski - probowalem podnosic krawedzie majac juz MeshSmootha wlaczonego - modyfikowalem na zywo, i doszedlem do wniosku,ze trzeba przesunac wierzcholek znim zrobie chamfer (czesciowo pomoglo). Pozniej wyglada dosc ladnie, ale jak dam welda by zlikwidowac trojkat (ostatni screen) to znowu kicha. Masz moze jeszcze jakis pomysl? Siatka na drzwiach zostanie zageszczona i to samo na dachu. Bo jeszcze bede wycinal kilka rzeczy, ale narazie maska to priorytet. Nie rusze dalej jak z tym sie nie uporam i nie bedzie to wygladalo ladnie :)

 

Maska po zmianach

 

fiat_mask2.png

 

Maska z MeshSmooth

 

fiat_mask2_smooth.png

 

Problematyczne miejsce - zoom

 

fiat_mask_zoom.png

 

Z gory dziekuje za wszelka pomoc

 

xaoo

Napisano

Witajcie!!

 

W koncu udalo mi sie znalezc chwilke wolnego i usiasc do fiata. Niestety nie mam dobrych wiesci. Siadlem i sie zatrzymalem. Problem z maska ciagle nie rozwiazany na dodatek pojawil sie nowy. Chodzi o miejsce oznaczona cyfra 2. Nie mam pojecia czemu tam swiatlo sie dziwnie odbija :/ Czyzby cos z siatka bylo nie tak? Miejsce 1 tez cos jest skopsane :( Mozecie mi powiedziec co zle robie? Wszyskie inne miejsca wydaja sie OK w miejscu 3 jest maly balagan z wierzcholkami, ale mam zamiar sie z tym uporac.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Myslicie,ze powinienem robic model od poczatku, czy probowac poprawic to co mam w chwili obecnej? Z gory dziekuje za wszelkie rady i uwagi.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

 

Ogolny rysunek z zaznaczonymi miejscami:

 

fiat-meshsmooth.jpg

 

Ogolny rysunek siatka bez smootha:

 

fiat_mesh.jpg

 

Problematyczne miejsce 2 z mesh smoothem:

 

fiat-meshsmoth-zoom.jpg

 

i bez:

 

fiat-mesh-zoom.jpg

Napisano

a jak byś chcial żeby to światło się tam odbijało? może już słabo widze ale 1 i 2 wydaje mi się ok, w 3 troche namieszane ale słabo wiadać

Napisano

Witam jestem całkiem początkującym , i staram sie też coś zrobić z tego tutka , niestety zatrzymałem sie na tym miejscu na samym początku i nie bardoz rozumiem co mam zrobić. mógł by mi ktoś to w sposób łopatologiczny wyjaśnic ?? był bym wdzieczny

 

"Beginning to model the car

 

With the polygon still selected, in the stack, expand the "Editable Mesh" modifier and select "edge" from the sub-object list. The will take you into sub-object edge mode and you can then you can manipulate the polygon's edges.

 

Below the stack, further down the panel, there is a button labeled "Cut." With that button activated, go to the polygon in the left viewport and click on the top edge and then again straight down on the bottom edge to cut the polygon in half along the guide line we created earlier.

Now back on the stack, select "Vertex" from the sub-object choices to make the vertices of the polygon vible drag the vertices to the positions shown below. Align them with the guide lines:?"

Napisano

Hejka!!

 

Powiem Ci,ze ten tutorial nie jest jakis super doskonaly. Jest stary i dzialasz na Meshu to raz. Proponuje wiec dokonac zamiany Mesha na Editable Poly bedzie latwiej. Z tymi guidelineami jest troche zagmatwane - ja ominalem ta czesc i umiescilem wszystko na wyczucie.

 

Co do tutoriala to masz pewien obiekt ktory jest typu Editable Poly (jesli dokonasz zamiany mesha na poly). Siatke mozesz modyfikowac przemieszczajac Polygon-y, Vertex-y, Edge i inne chodzi o to,ze musisz sie przelaczac miedzy trybami (masz tam taka liste trybow - cos w stylu stosu) Mozesz rozbudowywac model w trybie edge i wyciagac krawedzie (edge) z wcisnietym klawiszem Shift. Pozniej mozesz dokonywac bardziej dokladnych ustawien przelaczajac sie do trybu vertex i przesuwasz wierzcholki (vertexy).

 

Tam na poczatku musisz podzialac w trybie Edge i przeciac plaszczyzne na pol przy uzyciu opcji Cut. Pozniej przechodzisz do trybu Vertex i ladnie ustawiasz wierzcholki. Dzialasz tak caly czas.

 

Mam nadzieje,ze jakos to wyjasnilem i ze udalo Ci sie to zrozumiec. Nie jestem jakims super gosciem i wybaczcie jesli cos zle opisalem. Sam jestem na poczatku drogi do swiata grafiki 3d.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności