Pancerniq Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 Moja pierwsza praca więc nie oszczędzajcie komentarzy. Bardzo mile widziane komentarze!I 3 już render salonu z poprawkami.Oceniajcie!
ninja_shuriken Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 stół z kafelków? modele są w porządku jak na początek :) popraw textury i zamieść obrazek w lepszej rozdzielce a i czy tę sofę (czy kanapę) też robiłeś? sam :)? wygląda jakbyś wyciął ją booleanem i dał smotha, w dodatku jest bez kółek, czy innych cześci podtrzymujących ją. ile czasu robiłeś te pomieszczenie?
deha21 Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 Łał co to za "fiuturystyczne" łóże? ;) 1. Dziwna perspektywa. 2. Brak światła/cieni. 3. Bardzo kiepskie materiały. 4. Renderer to pewnie ten podstawowy z maksa (jeżeli robiłeś w maxie?) więc nie dziwne że kiepsko. 5. To fiuturystyczne łóże jest źle wymodelowane. 6. Dlaczego za oknem jest... mur? 7. Za grube te belki w oknie oraz pochylony parapet (jeżli to miał być parapet). A poza tym to jak na pierwszą pracę całkiem dobre ;) To co wypisałem to takie najwieksze, jak dla mnie amatora, błędy. Może bardziej doświadczeni powiedzą coś wiecej. Dam kilka rad które troszeczkę polepszą twoją pracę. Skróty będę podawał z maxa bo nie wiem czego używasz. 1. Zdaje mi się, to jest ujęcie z widoku User a nie Perspective (klawisz P). Więc najlepiej zrób kamerę(Ctrl+C)i przełącz na jej widok(klawisz C). 2. Światła i cienie koniecznie muszą być by dodać chociaz troszkę realizmu pracy. Myślę, że na początek wystarczą światła Target Direct i Omni (Menu Create>Lights>Standard Lights>...). Cienie włączasz w trybie Edycji(Modify)>zakładka General Parametrs>ramka Shadows>zaznaczasz On i wybierasz odpowiedni tryb wyświetlania cieni. 3. Co do materiałow to sam musisz pokombinować. Dodam tylko, że przyda się trochę refleksów światła na niektóre materiały oraz mapa bump(klawisz M>zakładka Maps>Bump i klikasz na przycisk obok). 4. Na początek od biedy może być ten Scanline ale radziłbym od razu przerzycić się na Mental Raya lub Vraya (ja korzystam z Vraya). Aby zmienić renderera wciskasz klawisz F10>zakładka Common>ramka Assign Renderer>Na wysokości napisu Production masz przycisk "..." klikasz i wybierasz. 5. Modeling łożka jest nieodpowiedni. Użyłeś pewnie Meshsmootha. Aby zaostrzyć krawędzie takiego łóżka zaznaczasz odpowiednie krawędzie(edges) i używasz narzędzia Chamfer (tryb edycji>wybierasz edges(klawisz 2)>zakładka Edit Edges). 6. Mur za oknem to nie będę komentował ;) 7. Zapoznaj się z proporcjami i wymiarami okien, drzwi, grubości ścian. Mam nadzieję, że coś pomogłem. P.S Byłoby fajnie jakbyś poprawił to co mówiłem i wrzucił ponownie zdjęcie tego samego pomieszczenia ale z poprawkami.
hcpiter Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 Super ! do czego moglbym sie jedynie przyczepic to mala rozdzialka :)
Pancerniq Napisano 13 Listopad 2007 Autor Napisano 13 Listopad 2007 odp:ninja_shuriken: Co do czasu modelowania to dokładnie nie wiem,ale przypuszczam że około tydzień.Postaram się wrzucić poprawki.
kamil.ochel Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 hcipter :) Pfff skasowalem sobie posta :/ Wciśnij "P", zmień teksture dywanu i parapetu, wywal mur za oknem, sofa do wywalenia, renderuj do *.png
Pancerniq Napisano 13 Listopad 2007 Autor Napisano 13 Listopad 2007 a i jeszcze;kanape wymodelowałem pomocą edit poly, inne elementy np:szafka(edit poly),wazon z boxu(modyfikator FFD 6x4),stół z normalnych brył a kominek edit poly i ognisko sphere gizmo
kamil.ochel Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 ognisko ochydne :) pobaw sie troche efektami atmosferycznymi bo cienko to widzię :)
lukasz3d Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 mysle ze powielilbym uwagi powyzej takze do nowego renderka choc ogolnie widac ze do pare rzeczy zmieniles-Teraz to swiatlo troszke za mocne jest-kanapa ksztaltem lepsza choc jej forma dalej wydaje sie byc podejrzana-popraw ten dywan(bump jakis i moze poczytac cos o mapowaniu bo te teksturke bardzo rozciagnales)zmniejszaj wartosc UVWMAp do czasu jak efekt bedzie ok, daj jakies drewienko zamiast plytek na stol,zmniejsz natomiast ten bump i popraw mapowanie na scianie(za agresywne te przecierki),kominek??radze na poczatki nalozyc jpg-a na box i efekt bedzie lepszy (z gizmem trzeba troszke praktyki miec zeby byl efekt pozytywny) Pomysla nad jakas rozsadna kompozycja bo narazie to bardzo chaotycznie wrzuciles do scenki i tyle.Przeskaluj naczynia na stole do rozsadnych wymiarow.A i jeszcze odnosnie dywanu lepiej daj sam kolor i bum jakis niz taka teksture niewiadomego pochodzenia i masci pozdro i do pracy
kamil.ochel Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 tak zepsutych proporcji to ja dawno nie widziałem co do tex dywanu: wejdź w bitmapy w materiale dywanu i zwiększ obie wartości tile lub zrób tak jak kolega lukasz3d mówi. nie widziałem nigdy kominka o takim kształcie. ale jest trochę lepiej ale światło jest za jasne, przez co obrazek przepalony. albo stół lata w powietrzu albo używasz shadow mapy która jest beznadziejna. Daj tools > light lister > i przy właściwościach światła ustaw Ray Traced Shadows a tak wogóle proponuje od razu przesiąść się na mental ray, bo daje o wiele bardziej zadowalające efetky
Nash23 Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 A mi się wydaje że to screen z gry The Sims ?!
Nash23 Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 hcpiter - masz rację takich wypaśnych mebli nie było. Ale tak na poważnie to jak na pierwszy raz jest ok. Poczytaj troszkę tutków. Przydają się. Pozdrawiam
pecet Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 o kurde hehe, na pierwszym renderze urzekły mnie poduszki :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się