Napisano 14 Listopad 200717 l Witam, Nistety nie jestem riggerem ale bardziej animatorem :) Jestem wlasnie na etapie ustawiania skieletu czlowieka ze szkrzydlami. Sam rig czlowieka daje rade natomiast rig skrzydel/ pior zupelnie mnie przerasta:(. Mam model skrzydel z piorami i nie wiem jak rozwiazac problem skaldania i rozkladaniania skrzydel tak zeby piora sie tez skladaly przy ruchu otwierania i zamykania skrzydel. Pracuje na Max 9. Niestety nie znalazlem nic na sieci oprocz tutorialu jacal's jak to zrobic w Mayi. A to juz dla mnie zupelna magia. Za wszelka pomoc badz jakios przyklad takiego rozwiazania w Maxie bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Napisano 14 Listopad 200717 l A w jaki sposób były robione pióra? Sam robiłem model i animację sowy i orła bielika. Pióra to męczarnia - powinienem za to wziąć coś ekstra... Ale cóż...
Napisano 14 Listopad 200717 l Autor piora na planach z maska. Ulozone tak ja na skrzydle. No to mnie nie pocieszyles.. :(
Napisano 14 Listopad 200717 l Może zbuduj taki rig żeby główne pióra te największe były przymocowane bezpośrednio do kości które będą zlinkowane do kości głównych skrzydła. Kości główne niech się składają z wielu odcinków i walnij im IK wtedy jak poruszysz końcem skrzydła to będą się te odcinki ładnie wyginały i poruszały kośćmi do których przytwierdzone są pióra.
Napisano 15 Listopad 200717 l Autor Dziekuje za podpowiedz ale cos mi nie dziala.. :( chociaz robie jak w opisie ale dziwnie sie zachowoje... Kurde.. polegne chyba.. :(:(
Napisano 19 Listopad 200717 l może to się przyda, jest video o skrzydle , może jakoś http://www.3d-frankiev.com/maxtuts/max8_video_tutorials.htm
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto