kjubas Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 czy da sie zwiekszyc kontrast kolorow w v-rayu? Renderuję z v-ray sunem i mapa sky i strasznie mi "wybiela" materialy. Color maping mam: Reinhard, gamma 2.0, burn...1.0, . pozniej pokazę ten render zeby bylo widac o co mi chodzi. Bo strasznie kiepsko to wychodzi
xeav Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 włącz vray frame buffer w ustawieniach renderera
pionix Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 nie widzę tego "poniższego" renderu ;) Wyblaknięcie kolorów może być efektem ustawienia gamma 2.0
Łukasz Jaskólski Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 zajrzyj do wątku lwf http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37838 wybielenie jest spowodowane zdublowaniem gammy sprobuj renderowac do vrayowego framebuffera
kjubas Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 render bedzie troche pozniej... ale moze faktycznie moze to jest to, bo frame buffera wylaczylem ;/ aha- przypomnialem sobie ze zrezygnowalem z "frame buffera" bo mi sie robily na bialej scianie, takie dziwne pojedyncze piksele niebieskie i zolte i nie wiedzialem jak sobie zt ym poradzic czy da sie to jakos kontrolowac? ta gamme? tylko w kolor mapingu?
JunioR Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 kontrast/kolory itp mozna podciagnac w photoshopie tak dla przypomnienia :)
kjubas Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 to , to akurat wiedzialem :) pytalem o maxa moj obrazek jest na tyle "rozjasniony" ze samo "contrast" w photoshopie by nie pomglo.. tak wyszlo po dodaniu frame buffera, Moze powiem co nawciskalem: byc moze nie o to chodzilo. Wlaczylem: "enable buil-in frame buffer" w zakladce frame buffer. I dodatkowo mam wlaczony: customize/preferences/gamma and LUT/ enable Gamma and LUT correction/ render ustawiony byl na 1.4 (gamma)
Marcin Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 kjubas - Zamiast pisać post pod postem w odstępie paru minut edytuj ostatni jaki napisałeś i dodaj informacje. żółta kartka.
hcpiter Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 moze zamiast reinhard uzyj exponentinal zmniejszajac burn na 0.2 ? Jak mozesz umiescic ta scene lub jej czesc (mozesz na pm`a jak chcesz), to moge zobaczyc bo tutaj chyba bardziej chodzi o ustawienie sun`a A moze jeszcze ze bialy jest za bialy ;)
JunioR Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 a moc swiatla? nie mozna zmniejszyc ? a pozniej juz sobie rozjasnic np w photoshopie? chyba latwiej z ciemnego zrobic jasnego niz z jasnego ciemnego.
pionix Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 obrazek nie jest "wyblaknięty" tylko "przejarany" :) Zrób tak jak pisze hcpiter: 1. zmniajsz burn w reinhard tak na 0.5 albo jeszcze mniej lub zmień z reinhard na exponentinal. albo JunioR: 2. Zmniejsz intensywność suna. edit: Zwracam honor;)
JunioR Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 obrazek nie jest "wyblaknięty" tylko "przejarany" :) Zrób tak jak pisze hcpiter: 2. Zmniejsz intensywność suna. to ja pisalem :D
kjubas Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 No pobawilem sie nieco i zaczynam znajdowac. Ktos mi powiedzial zeby nie bawic sie ustawieniami mocy slonca i sky-a tylko sama kamera, poprobowalem i w sumie nei wiem jak, ale "jakos" zaczyna wychodzic. Zmniejszylem tylko gamma i nieco "burn value" do 0,2.tak wyszlo. nie ma rewelacji ale juz jest postep: Jest jeszcze jeden duzy problem. Nie mam pojecia co zrobic zeby moja szyba odbijala niebo a jednoczesnie bylo widac wnetrze, niby to wychodzi ale nie zadowala mnie to.Kiedys uzywalem tego materialu juz i dzialalo lepiej. teraz jakies ciemne plamy zamiast okna:/ Cieszylbym sie zupelnie gdyby wyszlo cos takiego jak u kolegi: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44166 Jesli ktos chce sie pobawic to moge przeslac mu scene na maila:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się