Skocz do zawartości

jak podkrecic kolorki z v-ray sunem- wszystko wyblakle


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy da sie zwiekszyc kontrast kolorow w v-rayu? Renderuję z v-ray sunem i mapa sky i strasznie mi "wybiela" materialy. Color maping mam: Reinhard, gamma 2.0, burn...1.0, . pozniej pokazę ten render zeby bylo widac o co mi chodzi. Bo strasznie kiepsko to wychodzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

render bedzie troche pozniej...

 

ale moze faktycznie moze to jest to, bo frame buffera wylaczylem ;/

 

aha- przypomnialem sobie ze zrezygnowalem z "frame buffera" bo mi sie robily na bialej scianie, takie dziwne pojedyncze piksele niebieskie i zolte i nie wiedzialem jak sobie zt ym poradzic

 

czy da sie to jakos kontrolowac? ta gamme? tylko w kolor mapingu?

Napisano

to , to akurat wiedzialem :) pytalem o maxa

 

moj obrazek jest na tyle "rozjasniony" ze samo "contrast" w photoshopie by nie pomglo..

 

3framebuffertu7.th.jpg

 

tak wyszlo po dodaniu frame buffera, Moze powiem co nawciskalem: byc moze nie o to chodzilo. Wlaczylem: "enable buil-in frame buffer" w zakladce frame buffer. I dodatkowo mam wlaczony: customize/preferences/gamma and LUT/ enable Gamma and LUT correction/ render ustawiony byl na 1.4 (gamma)

Napisano

moze zamiast reinhard uzyj exponentinal zmniejszajac burn na 0.2 ?

Jak mozesz umiescic ta scene lub jej czesc (mozesz na pm`a jak chcesz), to moge zobaczyc bo tutaj chyba bardziej chodzi o ustawienie sun`a

A moze jeszcze ze bialy jest za bialy ;)

Napisano

a moc swiatla? nie mozna zmniejszyc ? a pozniej juz sobie rozjasnic np w photoshopie?

chyba latwiej z ciemnego zrobic jasnego niz z jasnego ciemnego.

Napisano

obrazek nie jest "wyblaknięty" tylko "przejarany" :)

Zrób tak jak pisze hcpiter:

1. zmniajsz burn w reinhard tak na 0.5 albo jeszcze mniej lub zmień z reinhard na exponentinal.

albo JunioR:

2. Zmniejsz intensywność suna.

 

edit:

Zwracam honor;)

Napisano

No pobawilem sie nieco i zaczynam znajdowac. Ktos mi powiedzial zeby nie bawic sie ustawieniami mocy slonca i sky-a tylko sama kamera, poprobowalem i w sumie nei wiem jak, ale "jakos" zaczyna wychodzic. Zmniejszylem tylko gamma i nieco "burn value" do 0,2.tak wyszlo. nie ma rewelacji ale juz jest postep:

 

10ge0.jpg

 

 

Jest jeszcze jeden duzy problem. Nie mam pojecia co zrobic zeby moja szyba odbijala niebo a jednoczesnie bylo widac wnetrze, niby to wychodzi ale nie zadowala mnie to.Kiedys uzywalem tego materialu juz i dzialalo lepiej. teraz jakies ciemne plamy zamiast okna:/ Cieszylbym sie zupelnie gdyby wyszlo cos takiego jak u kolegi:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44166

 

Jesli ktos chce sie pobawic to moge przeslac mu scene na maila:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności