Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

czy da sie zwiekszyc kontrast kolorow w v-rayu? Renderuję z v-ray sunem i mapa sky i strasznie mi "wybiela" materialy. Color maping mam: Reinhard, gamma 2.0, burn...1.0, . pozniej pokazę ten render zeby bylo widac o co mi chodzi. Bo strasznie kiepsko to wychodzi

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

włącz vray frame buffer w ustawieniach renderera

Napisano

nie widzę tego "poniższego" renderu ;)

Wyblaknięcie kolorów może być efektem ustawienia gamma 2.0

Napisano
  • Autor

render bedzie troche pozniej...

 

ale moze faktycznie moze to jest to, bo frame buffera wylaczylem ;/

 

aha- przypomnialem sobie ze zrezygnowalem z "frame buffera" bo mi sie robily na bialej scianie, takie dziwne pojedyncze piksele niebieskie i zolte i nie wiedzialem jak sobie zt ym poradzic

 

czy da sie to jakos kontrolowac? ta gamme? tylko w kolor mapingu?

Napisano

kontrast/kolory itp mozna podciagnac w photoshopie tak dla przypomnienia :)

Napisano
  • Autor

to , to akurat wiedzialem :) pytalem o maxa

 

moj obrazek jest na tyle "rozjasniony" ze samo "contrast" w photoshopie by nie pomglo..

 

3framebuffertu7.th.jpg

 

tak wyszlo po dodaniu frame buffera, Moze powiem co nawciskalem: byc moze nie o to chodzilo. Wlaczylem: "enable buil-in frame buffer" w zakladce frame buffer. I dodatkowo mam wlaczony: customize/preferences/gamma and LUT/ enable Gamma and LUT correction/ render ustawiony byl na 1.4 (gamma)

Napisano

kjubas - Zamiast pisać post pod postem w odstępie paru minut edytuj ostatni jaki napisałeś i dodaj informacje.

 

żółta kartka.

Napisano

moze zamiast reinhard uzyj exponentinal zmniejszajac burn na 0.2 ?

Jak mozesz umiescic ta scene lub jej czesc (mozesz na pm`a jak chcesz), to moge zobaczyc bo tutaj chyba bardziej chodzi o ustawienie sun`a

A moze jeszcze ze bialy jest za bialy ;)

Napisano

a moc swiatla? nie mozna zmniejszyc ? a pozniej juz sobie rozjasnic np w photoshopie?

chyba latwiej z ciemnego zrobic jasnego niz z jasnego ciemnego.

Napisano

obrazek nie jest "wyblaknięty" tylko "przejarany" :)

Zrób tak jak pisze hcpiter:

1. zmniajsz burn w reinhard tak na 0.5 albo jeszcze mniej lub zmień z reinhard na exponentinal.

albo JunioR:

2. Zmniejsz intensywność suna.

 

edit:

Zwracam honor;)

Napisano
obrazek nie jest "wyblaknięty" tylko "przejarany" :)

Zrób tak jak pisze hcpiter:

 

2. Zmniejsz intensywność suna.

 

to ja pisalem :D

Napisano
  • Autor

No pobawilem sie nieco i zaczynam znajdowac. Ktos mi powiedzial zeby nie bawic sie ustawieniami mocy slonca i sky-a tylko sama kamera, poprobowalem i w sumie nei wiem jak, ale "jakos" zaczyna wychodzic. Zmniejszylem tylko gamma i nieco "burn value" do 0,2.tak wyszlo. nie ma rewelacji ale juz jest postep:

 

10ge0.jpg

 

 

Jest jeszcze jeden duzy problem. Nie mam pojecia co zrobic zeby moja szyba odbijala niebo a jednoczesnie bylo widac wnetrze, niby to wychodzi ale nie zadowala mnie to.Kiedys uzywalem tego materialu juz i dzialalo lepiej. teraz jakies ciemne plamy zamiast okna:/ Cieszylbym sie zupelnie gdyby wyszlo cos takiego jak u kolegi:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44166

 

Jesli ktos chce sie pobawic to moge przeslac mu scene na maila:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności