Napisano 16 Listopad 200717 l czy da sie zwiekszyc kontrast kolorow w v-rayu? Renderuję z v-ray sunem i mapa sky i strasznie mi "wybiela" materialy. Color maping mam: Reinhard, gamma 2.0, burn...1.0, . pozniej pokazę ten render zeby bylo widac o co mi chodzi. Bo strasznie kiepsko to wychodzi
Napisano 16 Listopad 200717 l nie widzę tego "poniższego" renderu ;) Wyblaknięcie kolorów może być efektem ustawienia gamma 2.0
Napisano 16 Listopad 200717 l zajrzyj do wątku lwf http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37838 wybielenie jest spowodowane zdublowaniem gammy sprobuj renderowac do vrayowego framebuffera
Napisano 16 Listopad 200717 l Autor render bedzie troche pozniej... ale moze faktycznie moze to jest to, bo frame buffera wylaczylem ;/ aha- przypomnialem sobie ze zrezygnowalem z "frame buffera" bo mi sie robily na bialej scianie, takie dziwne pojedyncze piksele niebieskie i zolte i nie wiedzialem jak sobie zt ym poradzic czy da sie to jakos kontrolowac? ta gamme? tylko w kolor mapingu?
Napisano 16 Listopad 200717 l kontrast/kolory itp mozna podciagnac w photoshopie tak dla przypomnienia :)
Napisano 16 Listopad 200717 l Autor to , to akurat wiedzialem :) pytalem o maxa moj obrazek jest na tyle "rozjasniony" ze samo "contrast" w photoshopie by nie pomglo.. tak wyszlo po dodaniu frame buffera, Moze powiem co nawciskalem: byc moze nie o to chodzilo. Wlaczylem: "enable buil-in frame buffer" w zakladce frame buffer. I dodatkowo mam wlaczony: customize/preferences/gamma and LUT/ enable Gamma and LUT correction/ render ustawiony byl na 1.4 (gamma)
Napisano 16 Listopad 200717 l kjubas - Zamiast pisać post pod postem w odstępie paru minut edytuj ostatni jaki napisałeś i dodaj informacje. żółta kartka.
Napisano 16 Listopad 200717 l moze zamiast reinhard uzyj exponentinal zmniejszajac burn na 0.2 ? Jak mozesz umiescic ta scene lub jej czesc (mozesz na pm`a jak chcesz), to moge zobaczyc bo tutaj chyba bardziej chodzi o ustawienie sun`a A moze jeszcze ze bialy jest za bialy ;)
Napisano 16 Listopad 200717 l a moc swiatla? nie mozna zmniejszyc ? a pozniej juz sobie rozjasnic np w photoshopie? chyba latwiej z ciemnego zrobic jasnego niz z jasnego ciemnego.
Napisano 16 Listopad 200717 l obrazek nie jest "wyblaknięty" tylko "przejarany" :) Zrób tak jak pisze hcpiter: 1. zmniajsz burn w reinhard tak na 0.5 albo jeszcze mniej lub zmień z reinhard na exponentinal. albo JunioR: 2. Zmniejsz intensywność suna. edit: Zwracam honor;)
Napisano 16 Listopad 200717 l obrazek nie jest "wyblaknięty" tylko "przejarany" :) Zrób tak jak pisze hcpiter: 2. Zmniejsz intensywność suna. to ja pisalem :D
Napisano 16 Listopad 200717 l Autor No pobawilem sie nieco i zaczynam znajdowac. Ktos mi powiedzial zeby nie bawic sie ustawieniami mocy slonca i sky-a tylko sama kamera, poprobowalem i w sumie nei wiem jak, ale "jakos" zaczyna wychodzic. Zmniejszylem tylko gamma i nieco "burn value" do 0,2.tak wyszlo. nie ma rewelacji ale juz jest postep: Jest jeszcze jeden duzy problem. Nie mam pojecia co zrobic zeby moja szyba odbijala niebo a jednoczesnie bylo widac wnetrze, niby to wychodzi ale nie zadowala mnie to.Kiedys uzywalem tego materialu juz i dzialalo lepiej. teraz jakies ciemne plamy zamiast okna:/ Cieszylbym sie zupelnie gdyby wyszlo cos takiego jak u kolegi: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44166 Jesli ktos chce sie pobawic to moge przeslac mu scene na maila:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto