Sali123 Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Witam was mam pytanie i problem. Otóż na początku będzie pytanie, a chodzi o modelowanie z blueprintów do tego modelowania podchodziłem wiele razy ale z nie powodzeniem i nie wiem czy jest sens abym do tego pod szedł jeszcze raz. Moim programem roboczym jest Maya w wersji 8.0 chyba Ultimate jak sie nie myle, programu nie znam w 100% ale na tyle że swobodnie sie poruszam po interfejsie no i moje pytanie jest takie czy rzeczywiście jest trudne modelowanie z blueprintów niż modelowanie bez zdjęcia pomocniczego. Problem jest taki że gdy chcę wymodelować np: samochód z blueprinta znalazłem w sieci jakieś tutki więc z nich z korzystałem ale co sie okazuje gdy robie dokladnie jak jest w tutku, te obrazy odpowiednio ukladam do odpowiednich okien i co i tu mam problem bo nie wiem dlaczego po ułożeniu tych obrazów są nie odpowiednio ułożone widać to w oknie Perspective. Potem probowalem je ułożyć tak jak w tutku ale sie nie udało, więc zdjęcia inaczej ułożyłem znaczy sie zrobiłem pewnie błąd ale w tedy były dobrze ułożone ale i tak nic z tego nie wyszło tak narawde nawet nie ruszyłem z miejsca. Wracając do obrazów to je właśnie ułożyłem do złych okien no bo obraz z side nie może być w oknie front i dotyczy to innych też obrazów natomiast ułożenie w tedy mialem identyczne jak w tutku. Więc prosze o pomoc w problemie. Dziękuje
piotrek Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Nic nie rozumiem z tego, o czym piszesz. Jeśli chcesz i potraficz bez blueprintów, modeluj bez.
mirach Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Z tego co piszesz to wynika ze za bardzo nie wiesz o co chodzi z modelowaniem, i po tekscie "chyba ultimate" wnioskuje ze w Mayi tez nie za bardzo sie orietujesz. Moze napisz w 1 zdaniu na czym polega twoj problem, bo z poprzedniego maila trudno wywnioskowac jakiej pomocy oczekujesz...
Sali123 Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 Maye znam na tyle dobrze że potrafie w nim już co kolwiek wymodelować nie mam z tym problemu ale przecież są blueprinty aby można wymodelować takie rzeczy jak samochód i nie tylko, a ja mam z tym problem na tym polega mój problem pół roku modeluje w majce to chyba po takim czasie sie coś umie. Wiec pisze że początkujący już nie jestem ale nie daje sobie zbytnio rady przy modelowaniu z blueprintów.
piotrek Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Jak już było wspomniane: Moze napisz w 1 zdaniu na czym polega twoj problem, bo z poprzedniego maila trudno wywnioskowac jakiej pomocy oczekujesz...
Tomasz_87 Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Z tego co napisałeś wnioskuje ze masz problem z poprawnym ustawieniem blueprintow w view portach. Tutaj masz link do filmiku w którym jest pokazane i omówione w jaki sposób ustawić http://www.digitaltutors.com/dtv_/maya/basics/692/692.mov Program potrzebny do obejrzenia filmiku to Quick Time Język : Angielski :)
Ania Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Na forum użytkownik DamusTo kiedyś dość obszernie tłumaczył jak ustawiać blueprinty, poszukaj wątka, polecam. "blueprints dla opornych" to się chyba nazywało.
Ajgor Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 Pewnie ustawiasz rysunek przodu samochodu w widoku z przodu, bok samochodu z widoku z boku, i gore samochodu w widoku z gory. A pozniej Ci sie nie zgdzaja rysunki w widokach z modelem :) Ustaw rysunek przodu samochodu w widoku z boku, a rysunek boku samochodu w widoku z przodu. Tez kiedys mialem z tym problem :) A na przyszlosc - jak chcesz otrzymywac precyzyjne odpowiedzi, nucz sie zadawac precyzyjne pytania. Z Twoich posto ciezko sie domyslec, o co chodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się