matv Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 to nie takie proste będzie, bo na całej bryle jedna tekstura jest mapowana normalnym UVW Map... A poza tym to nie bardzo wiem jak z tego Map Channel korzystac :/ przeczytałem help'a, ale jakoś nie bardzo to łapę... Możesz opisac jaśniej o co Ci chodzi...
Ania Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 zazwyczaj domyślnie jest ustawione map czannel 1 (albo 0, nie pamiętam) jeśli dasz na obiekt drugi modyfikator UVW Map, i ustawisz mu channel 2, i w ustawieniach bitmapy w material editor, też zmienisz channel na 2, to będziesz korzystał z dwóch różnych ustawień UV na tym samym obiekcie.
Ania Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Nie no, w PS nie ma sensu (bo w PS masz tylko jeden zestaw UV na raz, da się wykombinować z texture baking ale to za dużo roboty) Mi o coś takiego chodzi, oczywiście z ładniejszymi cegiełkami. Jasność cegiełek można zmieniać chociażby w ustawieniach Bitmapy pod Output.
pionix Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Widzę, że zaczyna się z tego coś bardzo fajnego wyłaniać :) Co do cegieł to może przyda Ci się to: http://www.wizualizacje.media.pl/zasysanie/katedra/cagla.jpg To jest cegła którą użyłem na katedrze. Bumpa musisz sobie dorobić. Polecam Crazybumpa do tego. 2
matv Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 Aniu wiem o co chodzi z tym map channel, że mogę miec kilka UV na jednym modelu, tylko nie wiem jak z tego korzystac, tzn: po co mi kilka UV jak mapę widac tylko jedną? Chodzi o to, że mogę sobie zrobic tak jakby dwie wersje materiałów na jednym obiekcie i raz używac jednej a raz drugiej, czy naraz moge narzucic 2 materiały z różnymi map channel i na jednej części obiektu miec jedną mapę, a na drugiej drugą? Pionix, dzięki za cegiełki i jeszcze prosiłbym Cię o teksturkę, którą tam masz na dachu :) Byłbym za nią bardzo wdzięczny bo nadal czegoś na ten dach szukam...
Ania Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Nie chodzi o używanie raz jednej raz drugiej, ale o mieszanie. Spróbuję wytłumaczyć o co mi chodzi. Najwyższa wieża dostaje przeciętnie więcej słońca, wiatru i deszczu niż dół, a dół dostaje więcej kurzu z ulicy, czyli dół powinien być trochę ciemniejszy. Może minimalnie, ale takie lekkie zróżnicowanie koloru między dołem a górą da moim zdaniem znacznie lepszy efekt, niż ta sama tekstura wszędzie. Zmienianie koloru na teksturze którą masz teraz będzie chyba problematyczne, ponieważ przypuszczam że robiąc mapowanie nie zwracałeś uwagi gdzie na mapce znajduje się który obiekt, być może nawet masz jakieś dwa elementy w tym samym miejscu albo wieżę niżej niż drzwi (przynajmniej gdybym ja to mapowała, to by tak było, wszystko bałaganiarsko upchane gdzie popadnie). Więc żeby narzucić globalnie na cały budynek zróżnicowanie koloru, ja bym dała dodatkowy UV channel na wszystkie obiekty, czyli select wszystkie jednocześnie, potem UV map modifier, dopasować osie tak żeby było pionowo, i kliknąć Fit, żeby było na całe, no i zmienić channel na inny. Potem zrobiła bym takie coś jak pokazałam w poprzednim moim poście, gdzie cegły mają ten map channel który był przedtem, a gradient ma ten jakiś nowy. Górna tekstura cegieł jaśniejsza, dolna tekstura cegieł ciemniejsza (oprócz tego nie powinny się różnić), i gradient ze swoim UV przez cały obiekt steruje wtedy jasność cegieł. Mam nadzieję że się zrozumiale wyraziłam tym razem, jak nie to wykombinuję jakąś scenę demonstracyjną. Oprócz tego to to tylko takie moje teorie na temat jasności budynku, niekoniecznie muszą się zgadzać, fizyk jestem to teorie wymyślam, proszę się nie przejmować za bardzo ja tak sobie tylko ględzę. Ew. może być też na odwrót, choć na to teorii nie mam. Tak jak tu, wieża jest ciemniejsza niż dół, czyli zamienione kolory w gradiencie. http://www.sc-pilsbauern.de/images/koeln2007/sckoeln14.jpg
matv Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 Chyba Cię rozumiem :) popracuję nad tym ale napeno nie dziś, bo ten tydzień zapowiada mi się nieciekawie pod względem wolnego czasu, więc prawdopodobnie będę zmuszony zrobic sobie przerwe od pracy nad tym kosciołem :( Dzięki jeszcze raz dzięki za mini tutka :)
matv Napisano 7 Maj 2008 Autor Napisano 7 Maj 2008 :) Zrobiłem ten gradient i nawet fajnie to wygląda. Oto Ci Aniu chodziło?
adam_m Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Moim zdaniem sam gradient to za mało. Jeżeli kościół ma być "wiekowy", to poszczególne cegły powinny być przybrudzone (plamy, zacieki) oraz drobne mechaniczne uszkodzenia. Nie wiem czy to tylko u mnie, ale nie widzę drzwi (ciemnść).
matv Napisano 7 Maj 2008 Autor Napisano 7 Maj 2008 Nie wiem czy kościół, będzie wiekowy, czy taki jak jest. Jeżeli bym chciał go postarzec to owszem będzie trzeba zabrudzenia, zacieki itp, ale nie mam na to w tym momencie czasu. A co do drzwi to ich nie ma i dlatego ich nie widzisz. Zastanawiam się czy je modelowac bo w oryginale drzwi też praktycznie nie widac, ze wzgledu na to, że są w dośc sporo wsunięte do środka...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się