Skocz do zawartości

Obiekt 3D: kościół


matv

Rekomendowane odpowiedzi

to nie takie proste będzie, bo na całej bryle jedna tekstura jest mapowana normalnym UVW Map... A poza tym to nie bardzo wiem jak z tego Map Channel korzystac :/ przeczytałem help'a, ale jakoś nie bardzo to łapę... Możesz opisac jaśniej o co Ci chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

zazwyczaj domyślnie jest ustawione map czannel 1 (albo 0, nie pamiętam)

jeśli dasz na obiekt drugi modyfikator UVW Map, i ustawisz mu channel 2, i w ustawieniach bitmapy w material editor, też zmienisz channel na 2, to będziesz korzystał z dwóch różnych ustawień UV na tym samym obiekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, w PS nie ma sensu (bo w PS masz tylko jeden zestaw UV na raz, da się wykombinować z texture baking ale to za dużo roboty)

Mi o coś takiego chodzi, oczywiście z ładniejszymi cegiełkami. Jasność cegiełek można zmieniać chociażby w ustawieniach Bitmapy pod Output.

gradvw6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu wiem o co chodzi z tym map channel, że mogę miec kilka UV na jednym modelu, tylko nie wiem jak z tego korzystac, tzn: po co mi kilka UV jak mapę widac tylko jedną? Chodzi o to, że mogę sobie zrobic tak jakby dwie wersje materiałów na jednym obiekcie i raz używac jednej a raz drugiej, czy naraz moge narzucic 2 materiały z różnymi map channel i na jednej części obiektu miec jedną mapę, a na drugiej drugą?

 

Pionix, dzięki za cegiełki i jeszcze prosiłbym Cię o teksturkę, którą tam masz na dachu :)

Byłbym za nią bardzo wdzięczny bo nadal czegoś na ten dach szukam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o używanie raz jednej raz drugiej, ale o mieszanie.

Spróbuję wytłumaczyć o co mi chodzi.

 

Najwyższa wieża dostaje przeciętnie więcej słońca, wiatru i deszczu niż dół, a dół dostaje więcej kurzu z ulicy, czyli dół powinien być trochę ciemniejszy. Może minimalnie, ale takie lekkie zróżnicowanie koloru między dołem a górą da moim zdaniem znacznie lepszy efekt, niż ta sama tekstura wszędzie.

 

Zmienianie koloru na teksturze którą masz teraz będzie chyba problematyczne, ponieważ przypuszczam że robiąc mapowanie nie zwracałeś uwagi gdzie na mapce znajduje się który obiekt, być może nawet masz jakieś dwa elementy w tym samym miejscu albo wieżę niżej niż drzwi (przynajmniej gdybym ja to mapowała, to by tak było, wszystko bałaganiarsko upchane gdzie popadnie).

 

Więc żeby narzucić globalnie na cały budynek zróżnicowanie koloru, ja bym dała dodatkowy UV channel na wszystkie obiekty, czyli select wszystkie jednocześnie, potem UV map modifier, dopasować osie tak żeby było pionowo, i kliknąć Fit, żeby było na całe, no i zmienić channel na inny. Potem zrobiła bym takie coś jak pokazałam w poprzednim moim poście, gdzie cegły mają ten map channel który był przedtem, a gradient ma ten jakiś nowy. Górna tekstura cegieł jaśniejsza, dolna tekstura cegieł ciemniejsza (oprócz tego nie powinny się różnić), i gradient ze swoim UV przez cały obiekt steruje wtedy jasność cegieł.

 

Mam nadzieję że się zrozumiale wyraziłam tym razem, jak nie to wykombinuję jakąś scenę demonstracyjną.

 

Oprócz tego to to tylko takie moje teorie na temat jasności budynku, niekoniecznie muszą się zgadzać, fizyk jestem to teorie wymyślam, proszę się nie przejmować za bardzo ja tak sobie tylko ględzę.

 

Ew. może być też na odwrót, choć na to teorii nie mam. Tak jak tu, wieża jest ciemniejsza niż dół, czyli zamienione kolory w gradiencie.

http://www.sc-pilsbauern.de/images/koeln2007/sckoeln14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Cię rozumiem :) popracuję nad tym ale napeno nie dziś, bo ten tydzień zapowiada mi się nieciekawie pod względem wolnego czasu, więc prawdopodobnie będę zmuszony zrobic sobie przerwe od pracy nad tym kosciołem :(

Dzięki jeszcze raz dzięki za mini tutka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sam gradient to za mało. Jeżeli kościół ma być "wiekowy", to poszczególne cegły powinny być przybrudzone (plamy, zacieki) oraz drobne mechaniczne uszkodzenia. Nie wiem czy to tylko u mnie, ale nie widzę drzwi (ciemnść).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kościół, będzie wiekowy, czy taki jak jest. Jeżeli bym chciał go postarzec to owszem będzie trzeba zabrudzenia, zacieki itp, ale nie mam na to w tym momencie czasu. A co do drzwi to ich nie ma i dlatego ich nie widzisz. Zastanawiam się czy je modelowac bo w oryginale drzwi też praktycznie nie widac, ze wzgledu na to, że są w dośc sporo wsunięte do środka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności