Kimmi Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 Witam Zamieszczam moją pierwszą pracę na forum. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się osiągnąć zadowalający efekt. Moja praca nie będzie się zbyt szybko rozwijała, bo mam dużo pracy, ale myślę że przez święta uda mi się nadrobić straty. Moja praca jest wykonywana w max9 + Vray Wiem, że praca znajduje się kilka "niedorobionych" elementów np. śróbki, ale w najbliższym czasie postaram się to naprawić. Oto jedne z pierwszych renderków: Zapraszam do komentowania.
piksar Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 ładny modeling - siatę można prosić ? masz ją na stole czy modelujesz z referek ? podoba mi sie
Kimmi Napisano 12 Grudzień 2007 Autor Napisano 12 Grudzień 2007 Mam ją na stole. Siatkę postaram się wrzucić w najbliższym czasie
Kimmi Napisano 13 Grudzień 2007 Autor Napisano 13 Grudzień 2007 Na prośbę pixar'a zamieszczam siatkę:
AGmakonts Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 no no najs, będziesz modelował tez bebechy?
Kimmi Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 Na początku miałem zamiar wymodelować troche wewnętrznych mechanizmów, ale mogło by być przy tym za dużo roboty. Może jak będzie mi się nudzić to dorobię te bebechy.
Georgas Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 idzie do przodu i to jak, świetny modeling ,czekam na up'y :)
Kimmi Napisano 23 Grudzień 2007 Autor Napisano 23 Grudzień 2007 Potrzebujê waszej pomocy! Wymodelowa³em sobie pewny obiekt i na krawêdziach s± ostre przej¶cia. Mo¿e wie kto¶ mi powiedzieæ jak to usun±æ bez stosowania modyfikatora TurboSmooth? Pytanie mo¿e siê wydawaæ banalne ale na prawdê nie wiem jak to usun±æ.
D4D4L Napisano 24 Grudzień 2007 Napisano 24 Grudzień 2007 Bułka z masłem :] Dodajesz SMOTH modfikator dajesz tam auto o ile się nie myle i koniec.. Jak tak nie to wchodzisz w vertexh chyba..(to gdzie kwadraty wybierasz) i zjerzdzasz na dół tam gdzie masz numerki smoth groups od 1 do 32 czy 54 czy kiw wie ile..( niemam maxa ;x) i tam dajesz auto smoth ;] jak nie to zaznaczasz te vertexy/kwadraty i dajesz im smothing gropus manualnie tym vertexom co są obok +/- powodzenia :D pisz jak coś :PPPPp WESOLYCH ŚWIĄTTT !!!! xd
Kimmi Napisano 24 Grudzień 2007 Autor Napisano 24 Grudzień 2007 D4D4L-dzięki za pomoc. Udało mi sie to naprawić z modyfikatorem SMOOTH. Da się jakimś narzędziem odwrócić efekt działania SPLIT [rysunek](przy edycji krawędzi)? Wydaje mi się, że ppowinno takie coś być. Próbowałem z WELD, ale to nicnie dało.
Kimmi Napisano 25 Grudzień 2007 Autor Napisano 25 Grudzień 2007 ...nie jestem jakoś zadowolony z tego renderka. Co o tym myślicie?
Kimmi Napisano 25 Grudzień 2007 Autor Napisano 25 Grudzień 2007 Piksar-Dzięki, pocieszyłeś mnie. Hindus-O które krawędzie dokładnie Ci chodzi?
Hindus Napisano 25 Grudzień 2007 Napisano 25 Grudzień 2007 Wszystkie :) a raczej wiekszosc - nie wiem jak jest w orginale ale troche głupio to wygląda przy takich krawedziach jak masz - imo za słabe krawedzie
Kimmi Napisano 25 Grudzień 2007 Autor Napisano 25 Grudzień 2007 Ostrość w 90% krawędzi jest tak jak w oryginale. Kilka krawędzi trzeba będzie poprawić ale wiele się nie zmieni.
D4D4L Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 Eh yh ah uh..... dobra coś wspomniałeś o renderze :P tak na moje oko to potrzebujesz więcej świateł ... tak z +4 omni albo spoty z ciekawym speculareem... bo wygląda to za płasko... more lights plx ! No i oczywiście musisz jakiś materiał dać na ten obiektyw co by dal ciekawą kompozycję ze światłami....
Kimmi Napisano 26 Grudzień 2007 Autor Napisano 26 Grudzień 2007 Na razie nie zajmowałem się za bardzo oświetleniem ani teksturami. Dopiero jak skończę modelować to pobawię się ze studiem, oświetleniem i materiałami.
D4D4L Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 Ty double posterze :P a tak co do studia to łap jeden z moich starszych testowych renderów... tylko ze trochu za ciemno wyszło i gdzieniegdzie materiał padł :) (mental ray)
Kimmi Napisano 26 Grudzień 2007 Autor Napisano 26 Grudzień 2007 Coś mi z przeglądarką padło i myślałem, że nie dodało tego posta :p Już się boję tego mojego obiektywu... Przesiadłem sie na V-ray'a i to będzie moja pierwsza praca z tym renderkiem, wiec będę miał małe problemy z uzyskaniem realistycznych materiałów, ale myślę że dam radę.
D4D4L Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 olej materiały to 20% sukcesu(przy takim obiekcie)... najważniejsze to oświetlenie.... resztę da się fixnąć...
Georgas Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 olej materiały to 20% sukcesu(przy takim obiekcie)... najważniejsze to oświetlenie.... resztę da się fixnąć... co ty za głupoty wypisujesz :| materiały są równie ważne co studio
D4D4L Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 co ty za głupoty wypisujesz :| materiały są równie ważne co studio noo eee yy czytaj ze zrozumieniem :P napisałem ''przy takim obiekcie''.... wiem że materiały są ważne itp, ale nie przy czymś takim... sukces przy takiego typu renderach to tylko i w wyłącznie oświetlenie/studio... material to coś prostego z dobrym odbiciem, specularem i może bumpem gdzie niegdzie.. i jak komu się chce texturom plastiku.. :) chyba że się mylę to sory :P
Kimmi Napisano 26 Grudzień 2007 Autor Napisano 26 Grudzień 2007 Oświetlenie faktycznie jest ważne, ale bez porządnie zrobionych tekstur efekt końcowy będzie do bani. Oto co dzisiaj udało mi się zrobić: Ten pasek na ręke nie jest jeszcze gotowy. W niektórych miejscach jest jeszcze krzywy i muszę jeszcze dorobić tam nić. Macie jakiś pomysł na jak najprostrze wykonanie tych szwów (w miejscach w których nić przeszywa materiał tworzą się wgłębienia)?
D4D4L Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 Nici powiadasz ... hmmm bump+textura chyba da rade.. jak nie to zrób splinami nić i potem sam nie wiem, bumpem dołki ale współczuje ci z takom robotom :P ja bym to olał :P chyba że bym robił bliskie fotki(makra) to wtedy no ehm.. trze by było przeboleć i zrobić :P
Kimmi Napisano 26 Grudzień 2007 Autor Napisano 26 Grudzień 2007 Chyba oleję te dołki, a nici ze splinów chyba nie będe robił, bo jej też nie będzie na nią żadnych zbliżeń.
Fargate Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 Tak sie przyglądam i mam wrażenie że ten model ma bug'i. Niby jest ok ale nie wiem czy to kompresja jpg czy błędy. Daj siateczkę.
Kimmi Napisano 27 Grudzień 2007 Autor Napisano 27 Grudzień 2007 Oto siateczki: Wiem, że nie są najpiękniejsze.
Fargate Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Ja bym to określił bardziej jako chaos z domieszką abstrakcji :) Trafiłeś na kolesia który jest zwolennikiem równych siatek (takie zboczenie) rozumiem że pewnych elementów nie da sie zrobić inaczej, no ale trzeba kombinować :P tip: Jeśli z jednego elementu wychodzi edge a z drugiego nie to powinieneś to od razu dopasować, jak dodasz ms to elementy sie rozjadą i będzie lipa. zaznaczyłem ci co mi sie nie podoba: A tak to fajnie poprawiaj i będzie fajna kamerka :D edit:żółty - hardcore siatka - bo niewiele z niej rozumiem, czerwony - to raczej wiadomo o co chodzi.
Kimmi Napisano 28 Grudzień 2007 Autor Napisano 28 Grudzień 2007 Muszę przyznać, że nie przykładałem się aż tak do tej siatki. Postaram się to poprawić. Te miejsca które zaznaczyłeś na żółto to faktycznie ogromy chaos.
Kimmi Napisano 28 Grudzień 2007 Autor Napisano 28 Grudzień 2007 Trochę poprawiłem tą siatkę i teraz wygląda to tak: Jeszcze muszę poprawić tam, gdzie było zaznaczone na żółto obok obiektywu, bo zauważyłem to dopiero teraz.
Kimmi Napisano 30 Grudzień 2007 Autor Napisano 30 Grudzień 2007 Żeby nie było, że nic nie robię dokładam kolejny renderek.
mileS Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 No ładnie , ładnie ... Powiedz mi tylko , wszystko tu to poly-modeling? czy używałeś też innych technik ?( chodzi mi np. o ten pasek gdzie się rękę wsadza ( bez zboczonych myśli proszę :] )
Kimmi Napisano 30 Grudzień 2007 Autor Napisano 30 Grudzień 2007 Używam głównie poly-modelingu, ale ten pasek jest zrobiony splinami z modyfikatorami sweep i surface. Nić to też spline ze sweepem. ... no i wnętrze obiektywu, to głównie torusy.
artur728 Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 Ładnie to za nie długo doczekamy się jakiś teksturek na kamerce. kawal dobrej roboty.
mileS Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 gdzie? Ja też uważam że jest krzywo , ale to nie wyklucza tego iż może być ładnie , nie mówiłem że siatka ładna , tylko ogólnie model . Trochę plastelinowo ale mi się podoba .... Popraw siateczkę .
seblen11 Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 nieźle ci to wychodzi... podoba mi sie...
Kimmi Napisano 31 Grudzień 2007 Autor Napisano 31 Grudzień 2007 moim zdaniem krzywo(...) Mógłbyś wskazać konkretne miejsca? Ta rączka u góry nie jest dopracowana, bo chciałem jak najszybciej zrobić ogólny zarys, a teraz dorabiam szczegóły.
Kimmi Napisano 2 Styczeń 2008 Autor Napisano 2 Styczeń 2008 Po kilku godzinach pracy z mikrofonem udało mi się dodać kolejny update:
Fargate Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 wydaje mis się krzywo więc zaznaczyłem co wypadało by wziąć na warsztat :) całkiem przyjemna siateczka od mic :)
Kimmi Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 Właśnie się zajmuję tymi, błędami. Znalazłem jaszcze kilka innych, które wyszły przy wyższej rozdzielczości. Z mikrofonem to jeszcze nie koniec pracy, bo muszę się jeszcze pobawić z plątaniem drugiej strony.
D4D4L Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Właśnie się zajmuję tymi, błędami. Znalazłem jaszcze kilka innych, które wyszły przy wyższej rozdzielczości. Z mikrofonem to jeszcze nie koniec pracy, bo muszę się jeszcze pobawić z plątaniem drugiej strony. Jezu.... tylko mi nie mów że to ręcznie robiłeś.... *_* tak tylko na przyszłość... to takie coś jest łatwiej zrobić przy użyciu jakichś modyfikatorów.... np Lethia (o ile się nie mylę.. nie mam maxa teraz ;p) do zrobienia siateczki ... potem jakiś Cloth symulator żeby to się ładnie ułożyło na bryle wyglądającej jak mikrofon + FFD4/box czy jaki tam chcesz na modelowanie detalu... roboty na chwile.... po zatym... brawo za wytrwałość z hand job :) i detalem.
Kimmi Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 Modelowałem to splinami ze sweepem. Przód mikrofonu i boki to kwestia kilku minut, ale z tymi zagięciami to było trochę roboty. Uznałem, że jest to dość widoczny element i powinienem go wykonać jak najlepiej. ...a tak pozatym, to gdy użyję cloth, to siatka mikrofonu się rozjeżdża: żeby to usunąć to powierzchnie poszczególnych drucików nie mogły by się przecinać tylko być połączone ze sobą, a to też by wymagało sporo pracy.
D4D4L Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Spróbuj modyfikatorem laethia (czy jakoś tak) a jak dalej nie wyjdzie to zbolearnój to ... powinno zająć chwilkę :) Popróbuj też innymi metodami... np samymi splinami i dopiero potem render in vie powrt>edid to edid poly blablaba ;] daj znać jak wyjdzie :)
Kimmi Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 Nie wiem o jaki modyfikator Ci chodzi:P Booleana raczej nie używam, bo robi dużo błędów. Nie będę na to tracił więcej czasu, bo dokończyłem to splinami. Wydaje mi się, że nie było to aż tak ciężkie do wykonania. Druga strona mikrofonu poszła w 30 min więc chyba nie za długo. Myślę, że metoda jaką to zrobiłem nie była zła. Starczyło skopiować jeden drucik kilkanaście razy obok siebie i potem kolejne odwrócić o 90 stopni.
Marcin_ps Napisano 4 Styczeń 2008 Napisano 4 Styczeń 2008 nie prosciej unwrapowac mikrofon + dorobic disp + opacity ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się