Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zamieszczam moją pierwszą pracę na forum. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się osiągnąć zadowalający efekt. Moja praca nie będzie się zbyt szybko rozwijała, bo mam dużo pracy, ale myślę że przez święta uda mi się nadrobić straty.

 

Moja praca jest wykonywana w max9 + Vray

Wiem, że praca znajduje się kilka "niedorobionych" elementów np. śróbki, ale w najbliższym czasie postaram się to naprawić.

Oto jedne z pierwszych renderków:

357cd4a99df47c47med.jpg

e18937d1108e21d6med.jpg

d71507ec218dc665med.jpg

feffded6e23f6f69med.jpg

 

Zapraszam do komentowania.

  • Odpowiedzi 127
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na początku miałem zamiar wymodelować troche wewnętrznych mechanizmów, ale mogło by być przy tym za dużo roboty. Może jak będzie mi się nudzić to dorobię te bebechy.

Napisano

Potrzebujê waszej pomocy!

Wymodelowa³em sobie pewny obiekt i na krawêdziach s± ostre przej¶cia. Mo¿e wie kto¶ mi powiedzieæ jak to usun±æ bez stosowania modyfikatora TurboSmooth?

Pytanie mo¿e siê wydawaæ banalne ale na prawdê nie wiem jak to usun±æ.

08ff88d279c7c188.jpg

Napisano

Bułka z masłem :]

 

Dodajesz SMOTH modfikator dajesz tam auto o ile się nie myle i koniec..

 

Jak tak nie to wchodzisz w vertexh chyba..(to gdzie kwadraty wybierasz) i zjerzdzasz na dół tam gdzie masz numerki smoth groups od 1 do 32 czy 54 czy kiw wie ile..( niemam maxa ;x) i tam dajesz auto smoth ;] jak nie to zaznaczasz te vertexy/kwadraty i dajesz im smothing gropus manualnie tym vertexom co są obok +/- powodzenia :D pisz jak coś :PPPPp

WESOLYCH ŚWIĄTTT !!!! xd

Napisano

D4D4L-dzięki za pomoc. Udało mi sie to naprawić z modyfikatorem SMOOTH.

Da się jakimś narzędziem odwrócić efekt działania SPLIT [rysunek](przy edycji krawędzi)? Wydaje mi się, że ppowinno takie coś być. Próbowałem z WELD, ale to nicnie dało.

68483cfa5d333a03.jpg

Napisano

Wszystkie :) a raczej wiekszosc - nie wiem jak jest w orginale ale troche głupio to wygląda przy takich krawedziach jak masz - imo za słabe krawedzie

Napisano

Eh yh ah uh..... dobra coś wspomniałeś o renderze :P tak na moje oko to potrzebujesz więcej świateł ... tak z +4 omni albo spoty z ciekawym speculareem... bo wygląda to za płasko... more lights plx ! No i oczywiście musisz jakiś materiał dać na ten obiektyw co by dal ciekawą kompozycję ze światłami....

Napisano

Na razie nie zajmowałem się za bardzo oświetleniem ani teksturami. Dopiero jak skończę modelować to pobawię się ze studiem, oświetleniem i materiałami.

Napisano

Ty double posterze :P a tak co do studia to łap jeden z moich starszych testowych renderów...45309283mg4.th.jpg tylko ze trochu za ciemno wyszło i gdzieniegdzie materiał padł :) (mental ray)

Napisano

Coś mi z przeglądarką padło i myślałem, że nie dodało tego posta :p

Już się boję tego mojego obiektywu...

Przesiadłem sie na V-ray'a i to będzie moja pierwsza praca z tym renderkiem, wiec będę miał małe problemy z uzyskaniem realistycznych materiałów, ale myślę że dam radę.

Napisano
olej materiały to 20% sukcesu(przy takim obiekcie)... najważniejsze to oświetlenie.... resztę da się fixnąć...

co ty za głupoty wypisujesz :| materiały są równie ważne co studio

Napisano
co ty za głupoty wypisujesz :| materiały są równie ważne co studio

 

 

noo eee yy czytaj ze zrozumieniem :P napisałem ''przy takim obiekcie''.... wiem że materiały są ważne itp, ale nie przy czymś takim... sukces przy takiego typu renderach to tylko i w wyłącznie oświetlenie/studio... material to coś prostego z dobrym odbiciem, specularem i może bumpem gdzie niegdzie.. i jak komu się chce texturom plastiku.. :) chyba że się mylę to sory :P

Napisano

Oświetlenie faktycznie jest ważne, ale bez porządnie zrobionych tekstur efekt końcowy będzie do bani.

 

Oto co dzisiaj udało mi się zrobić:

9596a8eb70ce77f3.jpg

 

7e0f897a61458457.jpg

Ten pasek na ręke nie jest jeszcze gotowy. W niektórych miejscach jest jeszcze krzywy i muszę jeszcze dorobić tam nić. Macie jakiś pomysł na jak najprostrze wykonanie tych szwów (w miejscach w których nić przeszywa materiał tworzą się wgłębienia)?

705cf9464501badd.jpg

Napisano

Nici powiadasz ... hmmm bump+textura chyba da rade.. jak nie to zrób splinami nić i potem sam nie wiem, bumpem dołki ale współczuje ci z takom robotom :P ja bym to olał :P chyba że bym robił bliskie fotki(makra) to wtedy no ehm.. trze by było przeboleć i zrobić :P

Napisano

Ja bym to określił bardziej jako chaos z domieszką abstrakcji :)

Trafiłeś na kolesia który jest zwolennikiem równych siatek (takie zboczenie) rozumiem że pewnych elementów nie da sie zrobić inaczej, no ale trzeba kombinować :P

 

tip: Jeśli z jednego elementu wychodzi edge a z drugiego nie to powinieneś to od razu dopasować, jak dodasz ms to elementy sie rozjadą i będzie lipa.

 

zaznaczyłem ci co mi sie nie podoba:

1d041e2c11657a63cr5.png

 

A tak to fajnie poprawiaj i będzie fajna kamerka :D

 

edit:żółty - hardcore siatka - bo niewiele z niej rozumiem, czerwony - to raczej wiadomo o co chodzi.

Napisano

Muszę przyznać, że nie przykładałem się aż tak do tej siatki. Postaram się to poprawić.

Te miejsca które zaznaczyłeś na żółto to faktycznie ogromy chaos.

Napisano

Trochę poprawiłem tą siatkę i teraz wygląda to tak:

d84bd8054ff4b977.jpg

Jeszcze muszę poprawić tam, gdzie było zaznaczone na żółto obok obiektywu, bo zauważyłem to dopiero teraz.

Napisano

No ładnie , ładnie ...

Powiedz mi tylko , wszystko tu to poly-modeling? czy używałeś też innych technik ?( chodzi mi np. o ten pasek gdzie się rękę wsadza ( bez zboczonych myśli proszę :] )

Napisano

Używam głównie poly-modelingu, ale ten pasek jest zrobiony splinami z modyfikatorami sweep i surface. Nić to też spline ze sweepem.

... no i wnętrze obiektywu, to głównie torusy.

Napisano
gdzie?

 

Ja też uważam że jest krzywo , ale to nie wyklucza tego iż może być ładnie , nie mówiłem że siatka ładna , tylko ogólnie model . Trochę plastelinowo ale mi się podoba ....

Popraw siateczkę .

Napisano

moim zdaniem krzywo(...)

Mógłbyś wskazać konkretne miejsca?

Ta rączka u góry nie jest dopracowana, bo chciałem jak najszybciej zrobić ogólny zarys, a teraz dorabiam szczegóły.

Napisano

Właśnie się zajmuję tymi, błędami. Znalazłem jaszcze kilka innych, które wyszły przy wyższej rozdzielczości. Z mikrofonem to jeszcze nie koniec pracy, bo muszę się jeszcze pobawić z plątaniem drugiej strony.

Napisano
Właśnie się zajmuję tymi, błędami. Znalazłem jaszcze kilka innych, które wyszły przy wyższej rozdzielczości. Z mikrofonem to jeszcze nie koniec pracy, bo muszę się jeszcze pobawić z plątaniem drugiej strony.

 

 

Jezu.... tylko mi nie mów że to ręcznie robiłeś.... *_* tak tylko na przyszłość... to takie coś jest łatwiej zrobić przy użyciu jakichś modyfikatorów.... np Lethia (o ile się nie mylę.. nie mam maxa teraz ;p) do zrobienia siateczki ... potem jakiś Cloth symulator żeby to się ładnie ułożyło na bryle wyglądającej jak mikrofon + FFD4/box czy jaki tam chcesz na modelowanie detalu... roboty na chwile.... po zatym... brawo za wytrwałość z hand job :) i detalem.

Napisano

Modelowałem to splinami ze sweepem. Przód mikrofonu i boki to kwestia kilku minut, ale z tymi zagięciami to było trochę roboty.

Uznałem, że jest to dość widoczny element i powinienem go wykonać jak najlepiej.

...a tak pozatym, to gdy użyję cloth, to siatka mikrofonu się rozjeżdża:

83dd16947cb201d8.jpg

żeby to usunąć to powierzchnie poszczególnych drucików nie mogły by się przecinać tylko być połączone ze sobą, a to też by wymagało sporo pracy.

Napisano

Spróbuj modyfikatorem laethia (czy jakoś tak) a jak dalej nie wyjdzie to zbolearnój to ... powinno zająć chwilkę :) Popróbuj też innymi metodami... np samymi splinami i dopiero potem render in vie powrt>edid to edid poly blablaba ;] daj znać jak wyjdzie :)

Napisano

Nie wiem o jaki modyfikator Ci chodzi:P

Booleana raczej nie używam, bo robi dużo błędów. Nie będę na to tracił więcej czasu, bo dokończyłem to splinami. Wydaje mi się, że nie było to aż tak ciężkie do wykonania. Druga strona mikrofonu poszła w 30 min więc chyba nie za długo.

Myślę, że metoda jaką to zrobiłem nie była zła. Starczyło skopiować jeden drucik kilkanaście razy obok siebie i potem kolejne odwrócić o 90 stopni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności