Napisano 15 Grudzień 200717 l Mam takie pytanie do kolegów z forum :) Czy ktoś wie jak poprawnie ustwić parametry w bitmap pagerze, żeby mi się max nie wywalał ? :/ Otóż potrzebuję wyrenderować obrazek w rozdzielczości 8000 x 5000 (prezent dla chłopaka na święta :D ) i jak max kończy render obrazka to pisze, że cała psychiczna pamięć została zużyta i się wyłącza :/ Poczytałam w helpie na ten temat i tam piszą, że bitmap pager pomaga w renderowaniu obrazków z dużą ilością tekstur, dużą liczbą tekstur lub przy dużych rozdzielczościach :) Lecz samo włączenie tej opcji nie pomaga :/ wie ktoś jak to poprawnie ustawić ?
Napisano 15 Grudzień 200717 l najprosciej, render region i machac myszka chyba.. tylko troche czasu to zajmie
Napisano 15 Grudzień 200717 l Sprawdz ten link : http://www.scriptspot.com/3ds-max/bigrender szkoda ze tak pozno dowiedzialem sie o jego istnieniu potrafi zaoszczedzic sporo nerwow (kazdy kto renderowal w duzej rozsdzialce wie o czym mowie )
Napisano 15 Grudzień 200717 l Autor Uncle > Poważnie mówisz ? :> Barton > Szkoda że ten skrypt nie jest za free :(
Napisano 15 Grudzień 200717 l Jak to bedzie uzywane przez firme lub osobe prywatna ale zarobkowo - to 30 euro to zaden wydatek :)
Napisano 15 Grudzień 200717 l Autor No tam pisze że nawet niezarobkowo to można sobie ściągnąć demko które pozwala na render do 1000 x 1000 px, a 1k to mi śmiało wyrenderuje max bez wydawania na to kasy :P - kurcze musze rozgryźć te trzy wartości ustawiane w bitmap pagerze i myśle że jakoś to da radę - nie wierzę żeby max był tak ograniczony i wywalał się przy większych renderkach :)
Napisano 15 Grudzień 200717 l demo jest po to zeby zobaczyc na jakiej zasadzie to dziala, i obadac ustawienia. Uwazam ze jesli sie robi cos prywatnie bardzo hobbystycznie to koniecznosci nie ma. ALe jesli ktos renderuje vizke w duzej rozdzialce (np) i max sie wywala co chwile nie wiadomo czemu to takie rozwiazanie naprawde moze uratowac dupe.
Napisano 15 Grudzień 200717 l no wiesz co? 30euro żałować dla chłopaka? a pozatym mozna renderzyć przez backburnera, było już kilka razy na forum o tym
Napisano 15 Grudzień 200717 l hmm widze ze zostalem zle odebrany nie robie tu zadnej agitacji na rzecz tego softu - poprostu uwqazam ze jest przydatny ii stanowi alternatywe czy ktos skorzysta czy nie to jego sprawa. Zadnych powiazan z firma produkujaca bigrender nie mam :)
Napisano 15 Grudzień 200717 l Autor Pecet > za 30 ojro to wole go zabrać na weekend w góry :P a backburnera nie lubiem bo to dziadostwo - kurcze musi być jakiś sposób :/ Pozwiększałam wszystkie parametry w bitmap pagerze dwukrotnie i dalej lypa :/ W dodatku - to jest śmieszne, że cały render przejdzie bez problemów, a jak się tylko skończy to max krzyczy, że zużył cały ram - a jak spojrze do task managera lub do samuriza to świeci jak drut, że jeszcze 3gb jest wolne :/ - to po cio ja wydawałam tyle kasy na ram :/ barton > oj ja wiem że ty tak z życzliwości :*
Napisano 15 Grudzień 200717 l Autor Jeszcze zwiększyłam pagera tym razem czterokronie i dalej nic :/ Odkopałam na forum jakiś stary wątek który wyglądał mniej więcej tak: Mam taki problem pojaiwa sie cos takiego jak \"Error creating Bitmap\"przy renderowaniu w rozdzielczosci 9000x6000, jesli zmniejsze na 5000x3333 to wszystko jest OK. W czym moze tkwic problem. Tekstury sa w rozdzilce ponad 3000 Go to Custumize -> Preferences -> Rendering Turn on \"Bitmap Pager\" Increase the defaults values if recued Stokrotne dzieki wszystko Dziala:D No to moge zabierac sie za renderowanie A ja zwiększam i zwiększam i nie działa :( buuuuuu
Napisano 16 Grudzień 200717 l Autor Dobra mi już łapki opadają :/ nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną w/w problemu :/ Poprzestawiałam już chyba wszystko co dało się poprzestawiać w maxie - nawet zabrałam sie za jakoweś bitmap proxy - jak ktoś będzie mial chwilke czasu i ochoty to mógłby sprawdzić czy na swoim kompie też ma takie objawy czy to tylko mój max świruje. Po prostu ustawić kilka boxów parę światełek i spróbować wyrenderować to w jakiejś dużej rozdziałce. Jakby znalazł się przypadkiem właściciel w/w porady chodzi o niejakiego Sanserifa, to niech da znać :) Może będzie wiedział jak to wszystko poustawiać :) a ja tymczasem idem spacium bo już mnie łebek od tego problemu boli :/
Napisano 16 Grudzień 200717 l Trochę to dziwne że wykłada sie na sam koniec a nie na początku. Spróbuj wyłączyć render frame window w common params i renderuj do pliku.
Napisano 16 Grudzień 200717 l Autor Już próbowałam kochany Serifku - lypa do kwadratu :/. Dzisiaj cały dzionek testowałam różne ustawienia na na szybko skleconej scence do testów. Ciekawe rzeczy zauważyłam: 1 O wiele bardziej złożona scenka przy której max zużywa o wiele więcej ramu nie wykrzacza mi się do rozdziałki 7000 px później krzyczy, że could not create bitmap. Czyli ten problem ze zużywaniem ramu wcale nie dotyczy ramu :/ 2 Powyrzucałam z tej problemowej scenki połowę elementów - zużycie ramu spadło do 200mb fizycznej i 500 virtualnej i też się max wykrzaczył. Wniosek taki sam jak w podpunkcie 1. Kurde że też mój facet nie jest babą - dostałby parę stringów, jakiś cień do powiek i by był zadowolony :D Przewertowałam helpa wzdłuż i wszerz i chyba w 4 miejscach piszą że jak będą problemy z wyrenderowaniem dużego obrazka to należy włączyć bitmap pager. Wniosek - helpy kłamią, a ja sie załamie psychicznie :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto