Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam takie pytanie do kolegów z forum :)

Czy ktoś wie jak poprawnie ustwić parametry w bitmap pagerze, żeby mi się max nie wywalał ? :/

Otóż potrzebuję wyrenderować obrazek w rozdzielczości 8000 x 5000 (prezent dla chłopaka na święta :D ) i jak max kończy render obrazka to pisze, że cała psychiczna pamięć została zużyta i się wyłącza :/ Poczytałam w helpie na ten temat i tam piszą, że bitmap pager pomaga w renderowaniu obrazków z dużą ilością tekstur, dużą liczbą tekstur lub przy dużych rozdzielczościach :) Lecz samo włączenie tej opcji nie pomaga :/ wie ktoś jak to poprawnie ustawić ?

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najprosciej, render region i machac myszka chyba.. tylko troche czasu to zajmie

Napisano
  • Autor

Uncle > Poważnie mówisz ? :>

Barton > Szkoda że ten skrypt nie jest za free :(

Napisano
  • Autor

No tam pisze że nawet niezarobkowo to można sobie ściągnąć demko które pozwala na render do 1000 x 1000 px, a 1k to mi śmiało wyrenderuje max bez wydawania na to kasy :P - kurcze musze rozgryźć te trzy wartości ustawiane w bitmap pagerze i myśle że jakoś to da radę - nie wierzę żeby max był tak ograniczony i wywalał się przy większych renderkach :)

Napisano

demo jest po to zeby zobaczyc na jakiej zasadzie to dziala, i obadac ustawienia.

Uwazam ze jesli sie robi cos prywatnie bardzo hobbystycznie to koniecznosci nie ma. ALe jesli ktos renderuje vizke w duzej rozdzialce (np) i max sie wywala co chwile nie wiadomo czemu to takie rozwiazanie naprawde moze uratowac dupe.

Napisano

no wiesz co? 30euro żałować dla chłopaka? a pozatym mozna renderzyć przez backburnera, było już kilka razy na forum o tym

Napisano

hmm widze ze zostalem zle odebrany nie robie tu zadnej agitacji na rzecz tego softu - poprostu uwqazam ze jest przydatny ii stanowi alternatywe czy ktos skorzysta czy nie to jego sprawa.

Zadnych powiazan z firma produkujaca bigrender nie mam :)

Napisano
  • Autor

Pecet > za 30 ojro to wole go zabrać na weekend w góry :P a backburnera nie lubiem bo to dziadostwo - kurcze musi być jakiś sposób :/ Pozwiększałam wszystkie parametry w bitmap pagerze dwukrotnie i dalej lypa :/ W dodatku - to jest śmieszne, że cały render przejdzie bez problemów, a jak się tylko skończy to max krzyczy, że zużył cały ram - a jak spojrze do task managera lub do samuriza to świeci jak drut, że jeszcze 3gb jest wolne :/ - to po cio ja wydawałam tyle kasy na ram :/

barton > oj ja wiem że ty tak z życzliwości :*

Napisano
  • Autor

Jeszcze zwiększyłam pagera tym razem czterokronie i dalej nic :/

Odkopałam na forum jakiś stary wątek który wyglądał mniej więcej tak:

 

Mam taki problem pojaiwa sie cos takiego jak \"Error creating Bitmap\"przy renderowaniu w rozdzielczosci 9000x6000, jesli zmniejsze na 5000x3333 to wszystko jest OK. W czym moze tkwic problem. Tekstury sa w rozdzilce ponad 3000

 

Go to Custumize -> Preferences -> Rendering

Turn on \"Bitmap Pager\"

Increase the defaults values if recued

 

Stokrotne dzieki wszystko Dziala:D No to moge zabierac sie za renderowanie

 

A ja zwiększam i zwiększam i nie działa :( buuuuuu

Napisano
  • Autor

Dobra mi już łapki opadają :/ nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną w/w problemu :/ Poprzestawiałam już chyba wszystko co dało się poprzestawiać w maxie - nawet zabrałam sie za jakoweś bitmap proxy - jak ktoś będzie mial chwilke czasu i ochoty to mógłby sprawdzić czy na swoim kompie też ma takie objawy czy to tylko mój max świruje. Po prostu ustawić kilka boxów parę światełek i spróbować wyrenderować to w jakiejś dużej rozdziałce.

Jakby znalazł się przypadkiem właściciel w/w porady chodzi o niejakiego Sanserifa, to niech da znać :) Może będzie wiedział jak to wszystko poustawiać :) a ja tymczasem idem spacium bo już mnie łebek od tego problemu boli :/

Napisano

Trochę to dziwne że wykłada sie na sam koniec a nie na początku. Spróbuj wyłączyć render frame window w common params i renderuj do pliku.

Napisano
  • Autor

Już próbowałam kochany Serifku - lypa do kwadratu :/.

Dzisiaj cały dzionek testowałam różne ustawienia na na szybko skleconej scence do testów. Ciekawe rzeczy zauważyłam:

1 O wiele bardziej złożona scenka przy której max zużywa o wiele więcej ramu nie wykrzacza mi się do rozdziałki 7000 px później krzyczy, że could not create bitmap.

Czyli ten problem ze zużywaniem ramu wcale nie dotyczy ramu :/

2 Powyrzucałam z tej problemowej scenki połowę elementów - zużycie ramu spadło do 200mb fizycznej i 500 virtualnej i też się max wykrzaczył. Wniosek taki sam jak w podpunkcie 1.

Kurde że też mój facet nie jest babą - dostałby parę stringów, jakiś cień do powiek i by był zadowolony :D

Przewertowałam helpa wzdłuż i wszerz i chyba w 4 miejscach piszą że jak będą problemy z wyrenderowaniem dużego obrazka to należy włączyć bitmap pager. Wniosek - helpy kłamią, a ja sie załamie psychicznie :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.