Dibo Napisano 3 Styczeń 2004 Share Napisano 3 Styczeń 2004 1. dlaczego na obrazkach wszystko tak strasznie sie farbuje? Mimo twojej porady abym w opcjach wszystkich materiałów w scenie zmienił im parametr z RGB na monochrome widać że wszystko i tak sie farbuje, widac to dokładnie na obrazku gdzie jest tylko firana - okna które są białe moze nawet troche szarawe \"przejmuja\" zielony kolor scian. Czy trzeba cos jeszcze ustawic w opcjach rendera? 2. na obrazku gdzie sa wszystkie obiekty jest troche za ciemno. Nie uzywam photonów tylko irradiance map, światło plane VRay\'a z zaznaczona opcja \"no decay\". Gdy schowam wszystkie obiekty pokoj jest idealnie oswietlony a nawet za bardzo, natomiast gdy wszystkie obiekty w scenie pokaze to ciemne meble pochlaniaja swiatlo i w poju jest za ciemno. Mógłbym zwiekszyc multiplier swiatla na wiekszy ale wtedy tam gdzie swiatlo pada bezposrednio byloby za jasno co i tak juz widac na podlodze przy oknie, gdy =bym zwiekszyl multiplier to byloby jeszcze gorzej. Na obrazku z wszystkimi obiektami mam takie oto parametry: multiplier swiatla: 9,7 w zakladce GI: first multiplier bounce: 0,9 (żeby swiatlo nie bylo zbyt jasne) second multiplier bounce: 1,0 dark multiplier: 2,0 light multiplier: 0,9 Co musze zmienic aby w pokoju bylo jasniej ale zeby natężenie swiatla nie było większe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dibo Napisano 3 Styczeń 2004 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2004 a tu drugi obrazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkos Napisano 6 Styczeń 2004 Share Napisano 6 Styczeń 2004 przelicz mape irradiacji dla szarych scian, zapisz i zrenderuj z nia scene. ale farbuje sie tak jak w naturze - jezeli pomalujesz wszystko na tak bardzo nasycone kolory, to swiatlo odbijajac sie odtych powierzchni przejmie ich kolor. moja rada - uzywaj mniej nasyconych kolorow - to zawsze mozna poprawic w photoshopie i skontruj kolor scian odpowiednim kolorem swiatla slonecznego. Poza tym masz za duzy stosunek gi do swiatla direct - przy wspolczynniku 2 dla dark multiplier rozjasniasz 2x ciemne zakamarki, ktore sa oswietlane tylko przez gi, ktore bierze swoj kolor z tych intensywnych zieleni i czerwieni. inny sposob to przygotowanie odpowiednich masek na materialy i przekolorywanie w photoshopie. to zawsze dziala :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość TieSTo Napisano 25 Styczeń 2004 Share Napisano 25 Styczeń 2004 wcisnij F10, wejdz do: system/object settings i wylacz \"generate GI\" dla sciany. Powinno pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcoos Napisano 25 Styczeń 2004 Share Napisano 25 Styczeń 2004 Originally posted by TieSTo wcisnij F10, wejdz do: system/object settings i wylacz \"generate GI\" dla sciany. Powinno pomoc Taki pomysł pojawił się ostatnio na forum Evermotion, ale jest to jedno z gorszych rozwiązań jakim można się posłużyć. Tak jak nazwa wskazuje po wyłączeniu generate GI ściany wogóle nie będą generować GI ( nie będą odbijać światła ) więc zrobi się bardzo ciemno i nieralistycznie, szczególnie że w takiej scenie połowa oświetlenia to światło odbite od ścian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 25 Styczeń 2004 Share Napisano 25 Styczeń 2004 Pobaw sie ustawieniami color mapping. Zmien na exponential i regulujac dark mutiplier rozjasniaj scene dodatkowo regulujac moc swiatla i skylight. Np.: skylight 0.4 color mapping - exponential dark mutiplier 8.0 direct light multilier 1.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się