Napisano 3 Styczeń 200421 l 1. dlaczego na obrazkach wszystko tak strasznie sie farbuje? Mimo twojej porady abym w opcjach wszystkich materiałów w scenie zmienił im parametr z RGB na monochrome widać że wszystko i tak sie farbuje, widac to dokładnie na obrazku gdzie jest tylko firana - okna które są białe moze nawet troche szarawe \"przejmuja\" zielony kolor scian. Czy trzeba cos jeszcze ustawic w opcjach rendera? 2. na obrazku gdzie sa wszystkie obiekty jest troche za ciemno. Nie uzywam photonów tylko irradiance map, światło plane VRay\'a z zaznaczona opcja \"no decay\". Gdy schowam wszystkie obiekty pokoj jest idealnie oswietlony a nawet za bardzo, natomiast gdy wszystkie obiekty w scenie pokaze to ciemne meble pochlaniaja swiatlo i w poju jest za ciemno. Mógłbym zwiekszyc multiplier swiatla na wiekszy ale wtedy tam gdzie swiatlo pada bezposrednio byloby za jasno co i tak juz widac na podlodze przy oknie, gdy =bym zwiekszyl multiplier to byloby jeszcze gorzej. Na obrazku z wszystkimi obiektami mam takie oto parametry: multiplier swiatla: 9,7 w zakladce GI: first multiplier bounce: 0,9 (żeby swiatlo nie bylo zbyt jasne) second multiplier bounce: 1,0 dark multiplier: 2,0 light multiplier: 0,9 Co musze zmienic aby w pokoju bylo jasniej ale zeby natężenie swiatla nie było większe?
Napisano 6 Styczeń 200421 l przelicz mape irradiacji dla szarych scian, zapisz i zrenderuj z nia scene. ale farbuje sie tak jak w naturze - jezeli pomalujesz wszystko na tak bardzo nasycone kolory, to swiatlo odbijajac sie odtych powierzchni przejmie ich kolor. moja rada - uzywaj mniej nasyconych kolorow - to zawsze mozna poprawic w photoshopie i skontruj kolor scian odpowiednim kolorem swiatla slonecznego. Poza tym masz za duzy stosunek gi do swiatla direct - przy wspolczynniku 2 dla dark multiplier rozjasniasz 2x ciemne zakamarki, ktore sa oswietlane tylko przez gi, ktore bierze swoj kolor z tych intensywnych zieleni i czerwieni. inny sposob to przygotowanie odpowiednich masek na materialy i przekolorywanie w photoshopie. to zawsze dziala :)
Napisano 25 Styczeń 200421 l wcisnij F10, wejdz do: system/object settings i wylacz \"generate GI\" dla sciany. Powinno pomoc
Napisano 25 Styczeń 200421 l Originally posted by TieSTo wcisnij F10, wejdz do: system/object settings i wylacz \"generate GI\" dla sciany. Powinno pomoc Taki pomysł pojawił się ostatnio na forum Evermotion, ale jest to jedno z gorszych rozwiązań jakim można się posłużyć. Tak jak nazwa wskazuje po wyłączeniu generate GI ściany wogóle nie będą generować GI ( nie będą odbijać światła ) więc zrobi się bardzo ciemno i nieralistycznie, szczególnie że w takiej scenie połowa oświetlenia to światło odbite od ścian.
Napisano 25 Styczeń 200421 l Pobaw sie ustawieniami color mapping. Zmien na exponential i regulujac dark mutiplier rozjasniaj scene dodatkowo regulujac moc swiatla i skylight. Np.: skylight 0.4 color mapping - exponential dark mutiplier 8.0 direct light multilier 1.0
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto