Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

1. dlaczego na obrazkach wszystko tak strasznie sie farbuje? Mimo twojej porady abym w opcjach wszystkich materiałów w scenie zmienił im parametr z RGB na monochrome widać że wszystko i tak sie farbuje, widac to dokładnie na obrazku gdzie jest tylko firana - okna które są białe moze nawet troche szarawe \"przejmuja\" zielony kolor scian. Czy trzeba cos jeszcze ustawic w opcjach rendera?

 

2. na obrazku gdzie sa wszystkie obiekty jest troche za ciemno. Nie uzywam photonów tylko irradiance map, światło plane VRay\'a z zaznaczona opcja \"no decay\". Gdy schowam wszystkie obiekty pokoj jest idealnie oswietlony a nawet za bardzo, natomiast gdy wszystkie obiekty w scenie pokaze to ciemne meble pochlaniaja swiatlo i w poju jest za ciemno. Mógłbym zwiekszyc multiplier swiatla na wiekszy ale wtedy tam gdzie swiatlo pada bezposrednio byloby za jasno co i tak juz widac na podlodze przy oknie, gdy =bym zwiekszyl multiplier to byloby jeszcze gorzej. Na obrazku z wszystkimi obiektami mam takie oto parametry:

multiplier swiatla: 9,7

w zakladce GI:

first multiplier bounce: 0,9 (żeby swiatlo nie bylo zbyt jasne)

second multiplier bounce: 1,0

dark multiplier: 2,0

light multiplier: 0,9

Co musze zmienic aby w pokoju bylo jasniej ale zeby natężenie swiatla nie było większe?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

przelicz mape irradiacji dla szarych scian, zapisz i zrenderuj z nia scene. ale farbuje sie tak jak w naturze - jezeli pomalujesz wszystko na tak bardzo nasycone kolory, to swiatlo odbijajac sie odtych powierzchni przejmie ich kolor. moja rada - uzywaj mniej nasyconych kolorow - to zawsze mozna poprawic w photoshopie i skontruj kolor scian odpowiednim kolorem swiatla slonecznego. Poza tym masz za duzy stosunek gi do swiatla direct - przy wspolczynniku 2 dla dark multiplier rozjasniasz 2x ciemne zakamarki, ktore sa oswietlane tylko przez gi, ktore bierze swoj kolor z tych intensywnych zieleni i czerwieni.

inny sposob to przygotowanie odpowiednich masek na materialy i przekolorywanie w photoshopie. to zawsze dziala :)

Napisano

wcisnij F10, wejdz do: system/object settings i wylacz \"generate GI\" dla sciany. Powinno pomoc

Napisano
Originally posted by TieSTo

wcisnij F10, wejdz do: system/object settings i wylacz \"generate GI\" dla sciany. Powinno pomoc

 

Taki pomysł pojawił się ostatnio na forum Evermotion, ale jest to jedno z gorszych rozwiązań jakim można się posłużyć.

 

Tak jak nazwa wskazuje po wyłączeniu generate GI ściany wogóle nie będą generować GI ( nie będą odbijać światła ) więc zrobi się bardzo ciemno i nieralistycznie, szczególnie że w takiej scenie połowa oświetlenia to światło odbite od ścian.

Napisano

Pobaw sie ustawieniami color mapping.

Zmien na exponential i regulujac dark mutiplier rozjasniaj scene dodatkowo regulujac moc swiatla i skylight.

Np.:

 

skylight 0.4

color mapping - exponential

dark mutiplier 8.0

direct light multilier 1.0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności