Skocz do zawartości

Model 3D : [testy] - postac (basemesh / sculpt)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam nadzieje ze ten WIP zacheci mnie i zmobilizuje do powaznej nauki modelowania postaci, czego przyznaje nigdy wczesniej nie robilem.

 

Na poczatek, coś z przerosnietymi miesniami (heroina a'la marvel)

Jako ze pierwszy raz robię siatkę człowieka, prosił bym o krytykę i podpowiedzi :) mam nadzieję że wątek rozwinie się w coś konstruktywnego i ja przy okazji sporo się od was nauczę. chciałbym później przenieść to i skończyć w zbrushu lub modo.

 

więc do dzieła (heh troche sie denerwuje umieszczając ten wątek w sąsiedztwie wątku kubiego, nielota itp)

 

no zobaczymy co z tego wyniknie :D

 

---------------------------

referencja:

refxq5.jpg

(znalezniona : http://www.matthaley.com/)

 

 

a tyle powstalo na razie

front - bez TS

frontka9.jpg

front z TS

fronttsso7.jpg

 

side - bez TS

sidedl7.jpg

side TS

sidetscp7.jpg

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Okrąż piersi jakimś loopem, ty masz linie od góry w dół bez żadnych rozgałęzień, nieanatomiczne takie. W wątku ttaaddkkaa w dziale modeling były różne siatki, podglądnij.

Napisano

...Ania dobrze podpowiada- wkoncu to...Ania ;) - linie (nie tylko piersi) powinny raczej odzwierciedlac ksztalty- zatem twoje linie powinny bazowac na tych, ktore widzisz na bluprincie bo na rys. wlasnie kikoma kreskami odznacza sie wazniejsze ksztalty postaci itp

Napisano

kilka poprawek (loopy wokol piersi i brzuch nieco poprawiony zgodnie z sugestia by układać krawędzie wzdłóż linii)

 

poprawkaot8.jpg

 

heh powoli zaczyna mi sie to coraz bardziej podobac (tzn takie modelowanie)

 

------

dzieki za linka z referencjami, nastepnym razem sproboje z tamtych, jak pisalem na poczatku dopiero sie ucze wiec na razie chce poeksperymentować na tym pseudo-modelu

Napisano

Piękna siateczka, naprawdę cudna ^^ Wesołych Świąt wszystkim choć to jeszcze troszkę czasu ^^ A wracając do modelu to powodzenia, mam nadzieję, że pozostałe siateczki też tak wyjdą.

Napisano

frontupss0.jpg

 

maly up - nie wiem czy dobrze zrobilem połączenie między nogami a tułowiem, czy to mniej więcej tak powinno wyglądać ?

 

i 2 pytanie czy nie za duzo poly w tym modelu ?

 

p.s nie mam pojecia jak zaczac modelowac rękę, czy tak jak jest na referencji czy od razu w T pozie ? jakies sugestie / tipsy / triki ? :)

Napisano

...tak na szybko to powiem ze powinienes zdeczka poogladac takie rzeczy jak chocby to co w linku podrzucil Matys- przyjrzyj sie np piersiom- czlowiek ma klatke piersiowa o zaokraglonym profilu wiec piersi ukladaja sie jedna nieco w lewo a druga w prawo-na skrinie twojego modelu piersi "patrza" prosto na nas jak wielka lorneta

Napisano

heh tez mi nie pasowaly, jakos malo realnie wyglądają na razie, dzieki, nie zwróciłem na to uwagi w ferworze walki o brak trójkątów w siatce :)

Napisano
Piękna siateczka, naprawdę cudna ^^

 

ekhm chyba w tym momencie zartujesz ?

siatka zla i to bardzo, topologia lezy

widze ze chcesz sie trzymac za wszekla cene czworokatow i to sie chwali ale pamietaj ze jak nie wiesz jak je ulozyc aby byly dobre to te czworokaty beda gorsze od trojkatow

pozdro

Napisano
ekhm chyba w tym momencie zartujesz ?

siatka zla i to bardzo, topologia lezy

widze ze chcesz sie trzymac za wszekla cene czworokatow i to sie chwali ale pamietaj ze jak nie wiesz jak je ulozyc aby byly dobre to te czworokaty beda gorsze od trojkatow

pozdro

 

Mi się podoba ułożenie, oddaje ładnie mięśnie, lecz nie rozumiem co masz do czworokątów :/ Przecież siatka nie jest ważna, ważne by nie miała dziur i była łatwa do zmapowania, i niezbyt napaćkana.

Napisano
Mi się podoba ułożenie, oddaje ładnie mięśnie, lecz nie rozumiem co masz do czworokątów :/ Przecież siatka nie jest ważna, ważne by nie miała dziur i była łatwa do zmapowania, i niezbyt napaćkana.

 

oddaje ladnie miesnie ? hmmm jakie miesnie ja tu nie widze wogole sitaki ulozonej pod miesnie (anatomie czlowieka)

o co chodzi o czworokaty... mianowicie zobacz po miedzy piersiami co tam ma ? naciapkane gdyz chcial aby byly czworokaty ale zle to jest zrobione i napewno nie bedzie to ladnie wygladalo

 

a siatka jest wazna i to bardzo, do animacji musi byc ladna topologia itp. co rozumiesz przez pojecie latwe to zmapowania bo nie rozumiem ? wedlug ciebie majac plane w ktorym siatka jest napackana jjest trudny czy latwy do zmapowania ? bo nie rozumiem

sam sobie napisales ze siatka powinna byc nie napackana ale tutaj jest i to bardzo ja tam widze chaos a nie logiczne ulozenie siatki

Napisano

wezcie wyluzujcie :)- dajcie sie Lokiemu nauczyc - gderanie ze siatka taka czy owaka na etapie dopasowywania zarysow do bluprinta nieco mija sie z celem- domyslam sie ze wiele osob zrobilo by to inaczej ale pozwolcie sie uczyc- to chyba (jak sami dobrze wiecie bo my wszyscy to wiemy) polega na probowaniu, pomylkach i wyciaganiu wnioskow- nikt nie jest "alfa i omega" i kazdy sie uczy czegos nowego (chyba ze nie chce).

-Nielot zerknij na pierwszy uklad siatki a potem na drugi- przeciez widzisz roznice i to ze jest lepiej niz na poczatku- wiec pozwol sie watkowi rozwijac i proponuj rozwiazania- sam tez bazowales na tej metodzie bo wszystkiego sie nie nauczyles z powietrza.

Napisano

ja sie zgadzam z tym ze ta siatka jest kiepska, w koncu sam ją popelnilem i nie przejmuje sie specjalnie tym, nie zakladalem ze to bedzie najlepsza siatka na swiecie :)

 

w koncu sam pisalem ze dopiero sie ucze tego.

 

nielot dzieki za wytkniecie bledów :) (na swieta zabieram caly twój wątek z forum do czytania i oglądania + 70mb siatek do oglądania )

 

na razie jade na swieta wiec przez tydzien nie bedzie nic nowego.

 

ale po powrocie licze na komentarze jak do tej pory

 

pozdrawiam swiątecznie - Loki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności