Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem w trakcie wykonywania swojego pierwszego wnętrza i proszę o krytykę: modeli ( wiem, że jest mało ale taka asceza jest chyba w modzie?:p) oświetlenia etc.

 

 

1437f5255cf14679.jpg

Mental Ray - 46min, chyba przecholowałem z ustawieniami i tutaj pojawia się moje pytanko czy warto używać Logarytmic Expose Control? Wiem, ze daje to dużą kontrole nad kontrastem, jasnością ale wydaje mi się że przez to efekt jest troche nienaturalny.

 

Troche diagnostyki:

482089df35db16b0m.jpg

Chyba za gęsto? W mentalu fotony powinny emitować tylko mr Area Omni a Spoty ustawiać na automatic calculate energy and... ?

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Teraz kanapa jest już z gumki do gumowania.

Zmień cały model. Przydałyby się listwy przy ścianach...no i po co lustro w salonie?

Na stołkach musisz wyciąć w siatce jeszcze jedno koło, bo się źle wygładza.

Napisano
Teraz kanapa jest już z gumki do gumowania.

Zmień cały model. Przydałyby się listwy przy ścianach...no i po co lustro w salonie?

Na stołkach musisz wyciąć w siatce jeszcze jedno koło, bo się źle wygładza.

Ok kanapa do wymiany a to lustro to tak dla bajeru żeby wyłapać więcej detalu:d.

Napisano

ta zastawa to ze szczerego złota ? :)

Kanapa do bani, w dodatku na drugim renderze za duży przepał światła,

Textura podłogi mi też nie pasuje....

szczerze mówiąc to podoba mi sie tylko szklany blat stolika...

Pracuj dalej.

Pzdr.

Napisano

może chamskie ale... szłyszałeś o v-rayu? ;)

wydaje mi sie ze masz jakiś dziwny kąt kamery, jakby 35mm

co to za materiał ten szklany blat? nie żebym liczym na jakąś kaustyke...

troszke nad materiałami bym popracował

no i za ciemno w pomieszczeniu w stosunku do blasku podłogi, ale to już tylko rendertime wyeliminuje,

ale krzesła i stolik ok, naprawde ok

Napisano
może chamskie ale... szłyszałeś o v-rayu? ;)

wydaje mi sie ze masz jakiś dziwny kąt kamery, jakby 35mm

co to za materiał ten szklany blat? nie żebym liczym na jakąś kaustyke...

troszke nad materiałami bym popracował

no i za ciemno w pomieszczeniu w stosunku do blasku podłogi, ale to już tylko rendertime wyeliminuje,

ale krzesła i stolik ok, naprawde ok

O v-rayu słyszałem ale mental nie jest zły no i jest od razu w maxie. Kąt kamery to 28mm. Blat nie ma kaustyki bo i po co, jest to defaultowy materiał Mental Raya ( może słyszałeś o nim?:P) o ile dobrze pamiętam to physical glass. Jeśli chodzi o jasność pomieszczenia to jakoś nie przemawia do mnie zabawa w exposure control, mogłem dać więcej fotonów na omni.

Napisano

przede wszystkim modele - są do kitu. z nich nie da się zrobić dobrego wnętrza. pomijając jednak tą kwestię musisz skoncentrować się jakie odczucia chcesz przekazać tym wnętrzem. czy ma to być ciepły pokój czy raczej chłodny, czy typowo dzienny do ogladania TV czy może romantyczna sypialnia dla dwojga. pod to podpasuj dopiero światło.

 

u ciebie aktualnie jest jednolite ambientowe światełko, bez tzw. jaja. wszystko jest takie nijakie.

popróbuj oświetlać tak, żeby stwarzało pozory tego, że gdzieś jest jakieś okno a gdzieś go nie ma. ustaw tak światła, żeby część obrazka była ładnie jasno oświetlona a część już mniej stwarzając iluzję jakby tam okien już nie było.

 

dodatkowo definitywnie zmień kąt kamery i pokaż całe pomieszczenie. zwróć uwagę na takie obrazki jak kolegi SWRSC czy Mario. obaj ukazują pełnię pomieszczenia (no bo kogo interesuje sama sofa). to da ci dodatkowe pole manewru dla balansu światłem i kolorem.

 

materiały MR są dobre ale trzeba umieć ich używać. podłoga w salonach z reguły nie jest z kafelków i na pewno nie błyszczy się w taki sposób. rozmyte odbicia - pomysl o nich dodają uroku całej scenie. koloroweściany ożywiają wnętrze a dobre modele i co najwazniejsze - ładne modele na pewno zrobią z tego wnętrza coś dobrego.

 

a exposure control jak z czasem się dowiesz pozwoli Ci na równomierne oświetlenie całego wnętrza i uniknięcia przepaleń i zbyt ciemnych miejsc. zabawa photonami to jedno, exposure control to dopełnienie tego efektu. poexperymentuj też z decay świateł i kolorami świateł. może coś z tego jeszcze wyciśniesz.

 

Pozdrawiam

 

[ps]

jeśli sam projektujesz wnętrze (co chyba widać) to odradzam. weź jakieś Cztery Kąty i spróbuj wiernie przenieść jakieś zdjęcie do świata 3d. wtedy najszybciej nauczysz się jak łaczyć kolory i jak poprawnie oświetlać studyjne wnętrza.

Napisano
przede wszystkim modele - są do kitu. z nich nie da się zrobić dobrego wnętrza. pomijając jednak tą kwestię musisz skoncentrować się jakie odczucia chcesz przekazać tym wnętrzem. czy ma to być ciepły pokój czy raczej chłodny, czy typowo dzienny do ogladania TV czy może romantyczna sypialnia dla dwojga. pod to podpasuj dopiero światło.

 

u ciebie aktualnie jest jednolite ambientowe światełko, bez tzw. jaja. wszystko jest takie nijakie.

popróbuj oświetlać tak, żeby stwarzało pozory tego, że gdzieś jest jakieś okno a gdzieś go nie ma. ustaw tak światła, żeby część obrazka była ładnie jasno oświetlona a część już mniej stwarzając iluzję jakby tam okien już nie było.

 

dodatkowo definitywnie zmień kąt kamery i pokaż całe pomieszczenie. zwróć uwagę na takie obrazki jak kolegi SWRSC czy Mario. obaj ukazują pełnię pomieszczenia (no bo kogo interesuje sama sofa). to da ci dodatkowe pole manewru dla balansu światłem i kolorem.

 

materiały MR są dobre ale trzeba umieć ich używać. podłoga w salonach z reguły nie jest z kafelków i na pewno nie błyszczy się w taki sposób. rozmyte odbicia - pomysl o nich dodają uroku całej scenie. koloroweściany ożywiają wnętrze a dobre modele i co najwazniejsze - ładne modele na pewno zrobią z tego wnętrza coś dobrego.

 

a exposure control jak z czasem się dowiesz pozwoli Ci na równomierne oświetlenie całego wnętrza i uniknięcia przepaleń i zbyt ciemnych miejsc. zabawa photonami to jedno, exposure control to dopełnienie tego efektu. poexperymentuj też z decay świateł i kolorami świateł. może coś z tego jeszcze wyciśniesz.

 

Pozdrawiam

 

[ps]

jeśli sam projektujesz wnętrze (co chyba widać) to odradzam. weź jakieś Cztery Kąty i spróbuj wiernie przenieść jakieś zdjęcie do świata 3d. wtedy najszybciej nauczysz się jak łaczyć kolory i jak poprawnie oświetlać studyjne wnętrza.

Dziękuję za krytykę, modele nie są na niczym wzorowane jedynie sofa trochę na kształt znalezionej w necie. Z tego już raczej nic nie wycisnę jestem teraz na etapie tworzenia nowego wnętrza tym razem będzie ono o wiele obszerniejsze i tak jak mi radzisz będę się wzorował na jakichś realnych wnętrzach. Wiem do czego służy exposure control, jest nawet na moim pierwszym renderze. Nie szło mi jednak jakoś wtedy uzyskanie wyraźnego słoneczka.

Napisano

Polon nie pitol tu o vray'u bo wiesz sam render nic nie zalatwia a jak czlowiek chce i umie to w mr zrobi nawet lepsza prace niz w "V".

 

Co do expoursa to wsumie uzywaj go zawsze i tu nie chodzi tylko o sciemnianie i rozjasnianie jak w PS zobacz jak dziala logarytmic :]. Na jednym renderku miales straszne przepalenie i logarytmiciem bys to zniwelowal bez sciemniania sceny :]. Pokaz moze ustawienia swoich swiatel i samego rendera to cos sie doradzi. A no i jak przedmowcy skup sie na modelach bo po co renderowac brzydka scenke?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności