Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobry wieczór wszystkim!

 

Po kilku tygodniach przerywanej pracy udało mi się skończyć jedną ze scen (a w zasadzie lokacji) do filmu, który przygotowuję (oj, trochę to jeszcze potrwa). Prezentuje dwa ustawienia kamery, ale jak już przyjdzie do animacji pewnie pojawią się jeszcze inne pomysły na ujęcia.

 

Kilka danych technicznych:

 

tektury: we własnym zakresie

modelowanie: XSI (oprócz drzew z XFROG-a)

rendering: Cinema4D + vray

kompozycja i korekcja kolorystyczna: Photoshop

 

w sumie ponad 4 000 000 trójkątów. Bez switcha "3gb" by się nie obyło. Render na maszynie: Intel core2 duo 6600 @2.4 GHz + 2 GB RAM

 

Czasy: 35:44 - ujęcie 1, 26:32 - ujęcie 2

 

Pozdrawiam. Oczywiście komentarze i krytyka mile widziana

 

ujęcie 1:

deadcity20080101shot1aa8.th.jpg

 

ujęcie 2:

deadcity20080101shot2gx2.th.jpg

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wypas. Bardzo mi się podobają oba obrazki. Ten z tramwajem z blizka bardziej mi sie podoba. Tekstury są rewelacyjne. Oświetlenie tez super. Modele też. Wszystko jest super. Na prawde bardzo fajne prace. Super klimat. Podoba mi się ten bluszcz czy cos takiego wijące się po ścianie po lewej stronie na drugim obrazku. Fajny jest tez kontrast na w obrazki tzn miedzy zacienionymi i oswietlonymi czesciami obrazka.

Brawo brawo

Napisano

Jak dla mnie to tekstury troszkę za ostre (jakieś filtrowanie przesadzone), w kwestii technicznej pantografu- jeżeli nie opiera się o linie zasilającą to nie będzie tak zwyczajnie stał tylko się 'wyprostuje' znacznie bardziej. Reszta bardzo dobrze. Czekam na animację :D

Napisano

Dzięki za pozytywne komentarze. Cieszę się, że obrazki Wam się podobają. Teraz kilka rzeczy. Na początku przyznam, że nie jestem w tej chwili obiektywny - po prostu jak się pracuje nad czymś kilka tygodni, niektóre rzeczy przestają przeszkadzać, więc całkiem możliwe, że z tym przeostrzeniem macie rację (w PS nic nie wyostrzałem). Natomiast tak: całość jest robiona z myślą o DVD i TV - rozdzielczość spadnie dokładnie o połowę (z 1440 na 720), więc pomyślałem, że lepiej pomniejszać z ostrego niż z rozmytego (aczkolwiek nie mam w tym żadnego doświadczenia... zgaduję...). Po drugie ludzie jeszcze używają CRT-ków i telewizorów kineskopowych, a tam nie ma takiej żylety jak na LCD-kach. Po trzecie: "wrażanie". Ujęcia w tej lokacji będą trwały góra kilkanaście sekund - nikt nie będzie patrzył z lupą na piksele, więc wydaje mi się. że musi działać raczej wrażenie. A wrażenie ma być takie, że miasto jest popalone słońcem, popękane, brudne, "gorące"... Może nawet... "przepalone". Możliwe, że z sąsiadującymi ujęciami wcale to nie będzie wyglądało dobrze i będę musiał do tego podejść zupełnie inaczej. Na razie oko musi odpocząć od tej sceny, bo już wszędzie widzę tramwaje i popękane budynki.

 

Bacry: z rana nie mogłem w ogóle skojarzyć co to jest "pantograf" (wstyd), ale po lekkim przebudzeniu już wiem. Moja wina, bo widocznie tego nie widać, ale na skrzyżowaniu jest rozwidlenie, tramwaj stoi na torach, a pantograf opiera się o linie trakcyjną, także chyba... ok...

 

No i na życzenie Mastera wersja oryginalna. Render starałem się zrobić w miarę uniwersalny, żeby było większe pole manewru przy ewentualnej korekcji. A... i jeszcze fragment oryginalnego zdjęcia, z którego robiłem teksturę na budynek po prawej stronie. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!

 

oryginalny render (z auto-kontrastem w PS)

deadcity20080101shot2mptf2.th.jpg

 

fragment zdjęcia:

img83172origar6.th.jpg

Napisano

"Czarny glow" zrobiony pewnie w photoshopie - apply image(na nowej czystej warstwie)> gaussian blur> edit/Fade Gaussian Blur> Darken. Nadaje też taki "komiksowy" klimat.

 

Zawaliste, gratsy.

Napisano

:D Razi91: Byłeś szybszy ode mnie! Ale właśnie mniej więcej tak. Gaussian Blur 3 px i multiply 40 % nad oryginałem.

 

Dzięki wszystkim za pozytywne (i za te mniej pozytywne :)) słowa

Napisano

Bardzo ciekawa praca. Zastanawia mnie dlaczego tylko 2 ujęcia? Brak taśmy filmowej?

Weź kup jeszcze jedną kamerę - create free camera. Zatrudnij boya do ciągnięcia wozka - path i każ operatorowi kręcić to - render avi. Potem wyslij do wytworni - Youtube fullscreen LTD.

Rozeslij darmowe bilety na film - tutaj.

Napisano

Hindus, Kliment: dzięki! Cieszę się, że dostaję od Was tak pozytywny sygnał zwrotny, bo czeka mnie jeszcze cholernie dużo roboty i teraz przynajmniej wiem, że idę w dobrym kierunku.

 

Skawa01: Ależ to jest cała animacja - musisz tylko bardzo, bardzo szybko zmieniać obrazki! ;)

Napisano

Przyjemnie, na pewno idziesz w dobrym kierunku, ale brakuje tej pracy jakiegos smaczka i szkoda ze nie pobawiles sie troche wiecej i nie zrobiles jakichs porzadny mapek reflect :)

4*

Napisano

Godzio: Skojarzenie pojawia się samo :) - mnie akurat zainspirowały zdjęcia z Czarnobyla (a raczej z miasta Pripyat. (Zresztą "I am Legend" nie jest pierwszym filmem z opustoszałym miastem)

 

MF: Wiesz jak to jest... Zaczęłoby się od "mapek reflect", a skończyło na aranżacji wnętrz we wszystkich budynkach. Kiedyś trzeba powiedzieć stop, bo w zasadzie taką scenę można "dopieszczać" kilkanaście miesięcy. Gdyby to miał być still pewnie inaczej podszedłbym do tematu i wszedł w jeszcze większy detal... Ale to będzie animacja - ruch kamery, nieostrości, itp. i tak sprawią, że połowy szczegółów nikt nie zauważy.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności