_Arti_ Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 Taki render mojego tak naprawdę pierwszego udanego interiora. Połowę tego co użyłem tutaj nauczyłem się właśnie dziś, lecz użyłem tego właściwie. Jest tu mało obiektów, to na ścianie to takie lustro-spękalec. Wszystkie są modelowane metodą: line + lathe. Widać, że materiał ściany leży, w ogóle nie widać zetknięcia się ścian, jednak nie wiem jaki materiał mam użyć, może coś doradzicie. I w ogóle doradźcie co poprawić. Poza tym będę aktualizował. PS jedno krzesło nie ma dwóch nóg...
piksar Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 tragedii nie ma, jesteś mniej więcej w 1994 roku, teraz już nie masz wyjścia może być już tylko lepiej poczytaj to http://www.evermotion.org/tutorials/mich/
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 tragedii nie ma, jesteś mniej więcej w 1994 roku, teraz już nie masz wyjścia może być już tylko lepiej poczytaj to http://www.evermotion.org/tutorials/mich/ Może wytknij co tu jest źle, poza niewymiarowymi meblami. Z twojego linka na pewno przyda mi się kilka rzeczy, choćby o teksturze ścian. No szkoda, że jestem dopiero w latach dziewięćdziesiątych ^^
kamil.ochel Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Przedewszystkim pusto. Nie widać miejsca gdzie zgina się ściana. W stołeczku po lewej nie widać też nogi. A to na ścianie, to nie wiem co to jest.
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Przedewszystkim pusto. Nie widać miejsca gdzie zgina się ściana. W stołeczku po lewej nie widać też nogi. A to na ścianie, to nie wiem co to jest. Za to się już wziąłem, do ściany użyje mapy architektural. ... no i ten czajnik z "brązu" nie pasuje :) To złoto xD No nie wiem, może zmienię materiał na jaśniejszy i wtedy może będzie lepiej, poza tym dorobię szklaneczki ^ .^
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Czas na małą aktualizację: No, czekam na komentarze ^^
Kimmi Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Niezbyt realistycznie wygląda drewno na tej szafce(zalatuje na żółty). Ten pojemnik który na niej stoi powinien chyba być bardziej przejżysty. Pierwsza wersja kolorystycznie wygląda znacznie lepiej, bo w tej powyżej jest za żółto.
mileS Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 No więc widać że jakieś tam podstawy znasz , ale rzucasz się zbyt szybko na głęboką wodę. Poćwicz najpierw dobrze modeling bo z tego co widzę to 80% splinami wymodelowane a w cale na dobrze to nie wyszło. Rób pomału ale dokładnie i z pomysłem bo tutaj go nie widzę a tak dokładnie co mi na pasuje to : Podłoga (textura) za duża . Szafka(komoda?) bez mappingu i trochę za duże szuflady . Szklanki po pierwsze lewitują a po drugie kto je tam ułożył i w jakim celu ? stolik zbyt toporny:P krzesełka za cienkie nóżki I ten obrazek :D Pracuje dalej powodzenia :)
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 No więc widać że jakieś tam podstawy znasz , ale rzucasz się zbyt szybko na głęboką wodę. Poćwicz najpierw dobrze modeling bo z tego co widzę to 80% splinami wymodelowane a w cale na dobrze to nie wyszło. Rób pomału ale dokładnie i z pomysłem bo tutaj go nie widzę a tak dokładnie co mi na pasuje to : Podłoga (textura) za duża . Szafka(komoda?) bez mappingu i trochę za duże szuflady . Szklanki po pierwsze lewitują a po drugie kto je tam ułożył i w jakim celu ? stolik zbyt toporny:P krzesełka za cienkie nóżki I ten obrazek :D Pracuje dalej powodzenia :) A co za różnica jak modeluje, co mam modelować plane'ami jak głowę durną szklankę!? Podłoga poprawiona, szafka mapowanie poprawione, szklani już nie lewitują, a ułożone by było ładnie, krzesełka poprawione, obrazek wyrzucony do kosza, a kupiłem dwa nowe xD proporcje - miareczka w dłoń i naprzód Tak jest! ^^ Niezbyt realistycznie wygląda drewno na tej szafce(zalatuje na żółty). Ten pojemnik który na niej stoi powinien chyba być bardziej przejżysty. Pierwsza wersja kolorystycznie wygląda znacznie lepiej, bo w tej powyżej jest za żółto. Pojemnik się potłukł podczas układania nowych szklanek, więc go nie ma ^^ Poprawiłem kolorystykę, nie patrzcie na tego teapot'a bo o nim zapomniałem oraz ta dziura w ścianie to zamierzona, ale ta w suficie nie, poprawie w następnym renderze, bo po prostu się już długo renderuje.
tob01 Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 bałbym się szczerze mówiąc usiąść na takim krzesełku
mileS Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 _Arti_ -> nie chodzi mi o to że taki rodzaj modelingu jest zły i nie możesz go używać , ale przez to że masz tak zrobiony stół i krzesła to wszystko wydaję się zbyt owalne i niezbyt stabilne .
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 http://img46.imageshack.us/img46/5984/124za5.jpg Poprawiłem materiał szkła, do tego modeluje nowy stół i krzesła ^^ Może dziś dam jeszcze cały render ^^
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 No, kolejny render. Powiedzcie co poprawić i ogólnie zmienić, oraz doradźcie coś z materiałem szkła, bo sami widzicie jak to wygląda.
Ramsez Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Stołki lewitują, proporcje leżą no chyba, że to jedna z chatek Shireu ( czy jak to sie pisze;p). Ogólnie wszytko takie jak z ziemniaka ciosane. W czym renderujesz?
odwyk Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 moge powiedzieć to co koledzy - proporcje! wiesz, każdy sposób modelingu jest dobry jeśli tylko efekty są dobre - ja bym poprawił jeszcze kolory (czyli materiały) bo są jakieś mdłe, tak jakby świało było zbyt zielone
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Stołki lewitują, proporcje leżą no chyba, że to jedna z chatek Shireu ( czy jak to sie pisze;p). Ogólnie wszytko takie jak z ziemniaka ciosane. W czym renderujesz? Renderuje w mental ray'u. Jest aż tak źle :( ? moge powiedzieć to co koledzy - proporcje! wiesz, każdy sposób modelingu jest dobry jeśli tylko efekty są dobre - ja bym poprawił jeszcze kolory (czyli materiały) bo są jakieś mdłe, tak jakby świało było zbyt zielone Ach.. Musze linijkę wymodelować ^^
Ramsez Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Renderuje w mental ray'u. Jest aż tak źle :( ? Ach.. Musze linijkę wymodelować ^^ Jeśli to mental ray... to tego zupełnie nie widać, poczytaj o FG, GI etc. Modeling jest trochę niezgrabny zbyt ,,ogromiasty", robiac meble wzoruj sie najlepiej na jakichś realnych modelach z katalogów tudzież własnego domu. Tutaj masz swietny tut na temat oswietlania w MR: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412&highlight=photony jest tez zreszta druga czesc.
kamil.ochel Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Penele trochę za słabo odbijaą, a krzesełka lewitują. Wieża ze szklanek to kiepski pomysł. Jeżeli już to powinna być piramida, bo czegoś takiego to w domu bym nie postawił (podmuch wiatru i po ptokach). rama obrazu okropna. Gałki od szuflad za duże. (wszystkie proporcje zresztą leżą) Zrób ten pokój trochę wyższy. Mocowanie lampek w ścianie zrób bo taka wychodząca znikąd rura wygląda masakrycznie
tob01 Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 sprawdzaj w katalogach (lub gdzieś indziej) wymiary, a w maxie twórz sobie plane o długości takiej jaką ma obiekt ktory tworzysz. Ja tak robie zawsze i nie mam problemów z proporcjami. Te szklanki z tej komody usuń bo tylko szpecą. Postaw tam cos innego, jakiś wazonik. Nogi stołu i krzeseł wydają sie rysać tą podłogę. Brakuje w scenie jakiś rozproszonych cieni
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Jeśli to mental ray... to tego zupełnie nie widać, poczytaj o FG, GI etc. Modeling jest trochę niezgrabny zbyt ,,ogromiasty", robiac meble wzoruj sie najlepiej na jakichś realnych modelach z katalogów tudzież własnego domu. Tutaj masz swietny tut na temat oswietlania w MR: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412&highlight=photony jest tez zreszta druga czesc. Nawet nie wiedziałem, że taki tutek jest na forum, dzięki! Penele trochę za słabo odbijaą, a krzesełka lewitują. Wieża ze szklanek to kiepski pomysł. Jeżeli już to powinna być piramida, bo czegoś takiego to w domu bym nie postawił (podmuch wiatru i po ptokach). rama obrazu okropna. Gałki od szuflad za duże. (wszystkie proporcje zresztą leżą) Zrób ten pokój trochę wyższy. Mocowanie lampek w ścianie zrób bo taka wychodząca znikąd rura wygląda masakrycznie Wszystko poprawię, ale nie porzucę tej sceny, dobiję ją do końca, muszę się jeszcze nauczyć o mental ray'u troszkę. Nie wiem czy dam jakieś aktualizacje w tym tygodniu ( tydzień roboczy ) no bo szkoła, ale w weekend na 99.9(9) %
Kimmi Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Jak patrzę na tę scenkę to zastanawiam się czy sufit nie powinien iść 0,5-1 m dogóry? Blat stolika znajduje się prawie w połowie wysoości pokoju, a uchwyty z tych olbrzymich szuflad mają chyba wielkość dłoni.
_Arti_ Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Stara scena mi się zepsuła, ona też nie umkła mocy formata.... Ehh... Zacząłem nowa scenę, tym razem zawitają w niej fotony, GI i FG. OD razu chce się raz na zawsze upewnić, jak mają być położone świateł w oknach. Mówią, że w oknie, ale w ma wiele znaczeń.... http://img179.imageshack.us/img179/7424/beztytuumq4.png No to czekając na radę, zacznę robić meble ^^ Tutaj którki prześwit oświetlenia. Mam nadzieję, że jest ładnie, gdyż tutek na forum (http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412&highlight=photony&page=2) ma inne okienko Final Gathering niż jest u mnie.
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Mi się wydaje, że światło powinno być umieszczone za oknem, ale dużo dalej, bo tak to cienie będą strasznie dziwnie wyglądać.
_Arti_ Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Ok, tu coś co wydłubałem do tej pory, myślę, że mogę zacząć się bawić mteriałami, zastrzeżeń do światła nie mam, ale może wy coś wyszukacie, wracając do światła, to nie dałem emisji fotonów mr_Spot'owi symulującego słońce, gdyż liczenie emisji fotonów trwało za długo, nie wiem jak to wpłynęło na render. Nie zmieniłem miniaturki, bo na razie nie mam photosa.
piksar Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Nieracjonalnie udziwniony design szafek btw pamiętasz o miarce ? chciałbyś mieć w domu wylot wentylacji a`la HalfLife ?
_Arti_ Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Nieracjonalnie udziwniony design szafek btw pamiętasz o miarce ? chciałbyś mieć w domu wylot wentylacji a`la HalfLife ? Ad1) No, może, ale innowacja to klucz do... nowości? Zapomniałem o klamkach ^^ Ad2) Pamiętam, chyba masz tu na myśli okna ? Ad3) Emm... Jakby dobrze wietrzył, to czemu nie xD Ok, ok, poprawie.
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Daj dwie szafki na siebie, to będzie logo windowsa:P Niepodobają mi się te dziury między szafkami.
_Arti_ Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Daj dwie szafki na siebie, to będzie logo windowsa:P Niepodobają mi się te dziury między szafkami. - xD - a teraz? Mogę taką wizę z takimi szafkami Bill Gates'owi zrobić xD
piksar Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 oldschool na maxa, problem jest w tym, że jesteś mocno napalony i nic a nic nie słuchasz innych. Brniesz ślepo w złą stronę, oglądaj pisemka, szukaj wymiarów na stronach producentów wszystko jest w erze Internetu łatwo dostępne. Proporcje, odległości do .......
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Bez tych szpar od razu lepiej. Mogłeś wstawić te windowsowe drzwiczki. Zrób jakiś monitor wbudowny w blat, zamiast talerzy płyty CD i będzie informatyczna kuchnia.
_Arti_ Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 oldschool na maxa, problem jest w tym, że jesteś mocno napalony i nic a nic nie słuchasz innych. Brniesz ślepo w złą stronę, oglądaj pisemka, szukaj wymiarów na stronach producentów wszystko jest w erze Internetu łatwo dostępne. Proporcje, odległości do ....... Oops... Piksar się pogniewał. No jak widać muszę się ostro wziąść za miarę, ale co masz na mysli oldschool? Oświetleniem czy totalnie zjechane proporcje? Bez tych szpar od razu lepiej. Mogłeś wstawić te windowsowe drzwiczki. Zrób jakiś monitor wbudowny w blat, zamiast tależy płyty CD i będzie informatyczna kuchnia. Nie no coś ty :p to ma być kuchnia dziś a nie kuchnia jutra.
Ufol Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 szafki nawet da się oglądać, w simsach podobnye widziałem :) jak łany materiał to może być ciekawie, ale okno bezwzglęnie przerób, za nisko krawędź, albo zrób nie zniego takie rozsówane drzwi tarasowe, tylko trza by je wtedy przesunąć dalej od kuchni. jeżeli spotlight ci za długo wysyła fotony to zmniejsz mu średnice hotspot i fallof beam i w ustawieniach daj troche mniej. ewentualnie możesz zostawić złomika na te 1.5 godziny żeby wysłał fotony przy zaznaczonych opcjach rebuild i save to file, a potem tylko z pliku bedziesz odczytywał, przy drobnych zmianach ni wpłynie to zbytnio na obrazek a przyspieszy rendery. Pobaw się expozycją, mr obsługuje logarythmic, poczytaj w helpie, może ci to pomóc w przyszłości w razie potrzeby rozjeśnienia/przyciemnienia.
siwy Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 pierwsza i druga wersja najbardziej mi sie podobały
Maykel Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 pobierz z http://www.debevec.org/Probes/ mapke HDRI i wrzuć ją do globalnych ustawień mentala (nie wiem czy to Maya czy Max... na Maxie się nie znam). Na samym dole jest zakładka Environment, a w niej Image Based Lighting. Klikasz Create i wgrywasz tam swoją mapke HDRI. Powinno wyglądać lepiej. Tam gdzie ustawiasz rozdzielczość rendera wyłącz enable default light (na samym dole). A jak chcez bardzo szybko, to w globalnych ustawieniach pod Image Based Lighting masz Physical Sun & Sky... będzie szybko i ładnie ;) Ale z tego co widze to tego Suna już sobie wrzuciłeś. O masz, przed momentem zobaczyłem że to MAX... bleeee :D na pochybel ;)
_Arti_ Napisano 18 Styczeń 2008 Autor Napisano 18 Styczeń 2008 pobierz z http://www.debevec.org/Probes/ mapke HDRI i wrzuć ją do globalnych ustawień mentala (nie wiem czy to Maya czy Max... na Maxie się nie znam). Na samym dole jest zakładka Environment, a w niej Image Based Lighting. Klikasz Create i wgrywasz tam swoją mapke HDRI. Powinno wyglądać lepiej. Tam gdzie ustawiasz rozdzielczość rendera wyłącz enable default light (na samym dole). A jak chcez bardzo szybko, to w globalnych ustawieniach pod Image Based Lighting masz Physical Sun & Sky... będzie szybko i ładnie ;) Ale z tego co widze to tego Suna już sobie wrzuciłeś. O masz, przed momentem zobaczyłem że to MAX... bleeee :D na pochybel ;) LOL ^^ pierwsza i druga wersja najbardziej mi sie podobały Pierwszy i drugi render pierwszego pokoju? szafki nawet da się oglądać, w simsach podobnye widziałem :) jak łany materiał to może być ciekawie, ale okno bezwzglęnie przerób, za nisko krawędź, albo zrób nie zniego takie rozsówane drzwi tarasowe, tylko trza by je wtedy przesunąć dalej od kuchni. jeżeli spotlight ci za długo wysyła fotony to zmniejsz mu średnice hotspot i fallof beam i w ustawieniach daj troche mniej. ewentualnie możesz zostawić złomika na te 1.5 godziny żeby wysłał fotony przy zaznaczonych opcjach rebuild i save to file, a potem tylko z pliku bedziesz odczytywał, przy drobnych zmianach ni wpłynie to zbytnio na obrazek a przyspieszy rendery. Pobaw się expozycją, mr obsługuje logarythmic, poczytaj w helpie, może ci to pomóc w przyszłości w razie potrzeby rozjeśnienia/przyciemnienia. Przeliczenie zapisze się samo? w jakiej zakładce w renderze mogę znaleźć odpowiednią opcję? Tu nawet nie będę pisał, ile stron z meblami przeszukałem. Powiem, że dużo.
zgred Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 okap kanciasty, talerze olbrzymie, te raczki od tych mebli jakies takie tez bardzo duze.
hkropinski Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 leza proporcje, swiatlo, czekam na kolejne rendery
_Arti_ Napisano 18 Styczeń 2008 Autor Napisano 18 Styczeń 2008 Proporcje chyba już w porządku. Co ze światłem??
Kimmi Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 Ten okap wygląda conajmniej dziwnie, i wydaje mi się, że powinin być trochę wyżej. Przy takim ustawieniu, to żeby zajrzeć do garnka z tyłu trzeba by było się schylić i wsadzić głowę pod okap. Nie podobają mi się rączki z szafek. Drzwiczki od szafek powinny się zaczynać ok 10 cm nad ziemią.
_Arti_ Napisano 18 Styczeń 2008 Autor Napisano 18 Styczeń 2008 http://img257.imageshack.us/img257/5196/12lc7.jpg Render trwał 40 minut... Auć. Poprawiłem wszystko co wymagało poprawy, myślę, że już czas na materiały. Kimmi to ten okap, łap - http://www.mizar.pl/Faber/6911
Maykel Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 strasznie wysoko masz to słońce, może poświeć nim troszke na kuchnie? Daj wstępnie jakieś kraty okienne, żaluzje, fuzje i wilkołaka... żartowałem z tą żaluzją ;)... albo daj z tyłu rzut z drugiego okna, powiedzmy, jakieś kratki czy żaluzje. Tak głośno myśle tylko. Ewentualnie zasłona... tylko nie w zupie ;) 40 minut? to po co liczysz taką żylete mając tylko Sun & Sky... poczekaj aż zrobisz bumpa, te się fajnie liczą ;)
siwy Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 W twoich pierwszych zamieszczonych pracach było tyle optymistycznej energii i surrealistycznego klimatu, tutaj tego brak. Do realistyczynej wizualki tu daleko. skad pomysl na ta fale na blacie ??? Po co ta przestrzen medzy meblami a sciana, na mopa ?
Ufol Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Po co ta przestrzen medzy meblami a sciana, na mopa ? na lądowisko dla latających talerzy :P Zapisywanie pliku z fotonami: Otwierasz okienko Render Scene Dialog, zakładka Indirect Illumination, w części Global Illumination przy photon map są 2 kwadraciki do zaklikania, zaznaczasz Rebuild i klikasz na przycisk z trzema kropeczkami obok drugiego kwadracika, którego nie da się jeszcze zaznaczyć, otworzy ci się okienko gdzie wybierasz lokalizację pliku z mapą fotonów, wtedy możesz już zaklikać drugi kwadracik. Renderujesz obrazek i czekasz aż ci się wygenerują fotony, z tego co pamiętam to nie trzeba chyba czekać aż się cały obrazek wyrenderuje, tylko fotony trza przeczekać, ale nie jestem do końca pewien. Do następnych renderów odznaczasz kwadracik Rebuild (to ważne bo jeśli tego nie zrobisz max jeszcze raz wygeneruje fotony i podmieni plik). Przy zaznaczonym kwadraciku Use Map renderujesz i nie musisz czekać na fotony. Coś takiego przydaje się szczególnie wtedy kiedy już masz zrobione obiekty i całą scene i tylko materiałami się bawisz. Żeby renderować nie używając mapki odznaczas Use map i zaznaczasz Rebuild. Final Gathera możesz zmapować w taki sam sposób, wystarczy włączyć, zjechać na dół okna i tam masz takie same dwa kwadraciki. Update: Podnieś okap, nie bój sie odległości, lepiej żeby był za wysoko niż za nisko. Zaokrąglij troche u góry bo ta kwadratowość nie pasuje do okrągłości reszty kuchni. siwy dobrze napisał, puste miejsce z lewej nie pasuje, chyba że masz jakiś dobry pomysł co tam wsadzić. Piszesz że chcesz się brać za materiały już... nie zawcześnie? co to za kuchnia bez lodówki i zlewozmywaka? Dorób jeszcze pare przedmiotów, jakąś chochle, stojak na noże, butelke ludwika czy coś, przydałby się parapet na oknie i jakiś grzejnik może? zazwyczaj są blisko okien. Gdzieś widziałem tutka na forum o robieniu okien, troche za bardzo uproszczone masz, okno składa się z zewnętrznej ramy, ramy z szybą, szyby i klamki do otwierania. Nie spiesz się tak do materiałów i renderowania, jeszcze pusto w tej kuchni, cierpliwość to cnota :) i jeszcze jeden szczegół który dziwi mnie najbardziej, dlaczego nikt jeszcze się nie zapytał gdzie jest piekarnik? zazwyczaj jest pod kuchenką i nie wygląda jak szafka. Mimo wszystko widze że jakoś ci idzie, cieszy mnie że wciąż chce si się poprawiać, tak trzymaj i latataj z miarką po domu i patrz co masz u siebie a czego brakuje na renderze. pozdro. i jeszcze zmień miniaturke w pierwszym poście żyby było widać w spisie postów na jaki poziomie jest praca, w regulaminie z resztą jest napisane żeby na bierząco ją aktualizować.
_Arti_ Napisano 19 Styczeń 2008 Autor Napisano 19 Styczeń 2008 strasznie wysoko masz to słońce, może poświeć nim troszke na kuchnie? Daj wstępnie jakieś kraty okienne, żaluzje, fuzje i wilkołaka... żartowałem z tą żaluzją ;)... albo daj z tyłu rzut z drugiego okna, powiedzmy, jakieś kratki czy żaluzje. Tak głośno myśle tylko. Ewentualnie zasłona... tylko nie w zupie ;) 40 minut? to po co liczysz taką żylete mając tylko Sun & Sky... poczekaj aż zrobisz bumpa, te się fajnie liczą ;) Ahhh... To słońce, muszę je poprawić. Czy za daleko? W końcu słońce oddalone jest od ziemi o 150 mln km, u mnie o jakieś 0,8 km. W twoich pierwszych zamieszczonych pracach było tyle optymistycznej energii i surrealistycznego klimatu, tutaj tego brak. Do realistyczynej wizualki tu daleko. skad pomysl na ta fale na blacie ??? Po co ta przestrzen medzy meblami a sciana, na mopa ? To przez materiały, tutaj też zastosuje, nie miałem zamiaru robić z tego nowoczesnego, metalowego więżenia, tylko bijącego dobrą energią, drewnianą kuchnie. na lądowisko dla latających talerzy :P Zapisywanie pliku z fotonami: Otwierasz okienko Render Scene Dialog, zakładka Indirect Illumination, w części Global Illumination przy photon map są 2 kwadraciki do zaklikania, zaznaczasz Rebuild i klikasz na przycisk z trzema kropeczkami obok drugiego kwadracika, którego nie da się jeszcze zaznaczyć, otworzy ci się okienko gdzie wybierasz lokalizację pliku z mapą fotonów, wtedy możesz już zaklikać drugi kwadracik. Renderujesz obrazek i czekasz aż ci się wygenerują fotony, z tego co pamiętam to nie trzeba chyba czekać aż się cały obrazek wyrenderuje, tylko fotony trza przeczekać, ale nie jestem do końca pewien. Do następnych renderów odznaczasz kwadracik Rebuild (to ważne bo jeśli tego nie zrobisz max jeszcze raz wygeneruje fotony i podmieni plik). Przy zaznaczonym kwadraciku Use Map renderujesz i nie musisz czekać na fotony. Coś takiego przydaje się szczególnie wtedy kiedy już masz zrobione obiekty i całą scene i tylko materiałami się bawisz. Żeby renderować nie używając mapki odznaczas Use map i zaznaczasz Rebuild. Final Gathera możesz zmapować w taki sam sposób, wystarczy włączyć, zjechać na dół okna i tam masz takie same dwa kwadraciki. Update: Podnieś okap, nie bój sie odległości, lepiej żeby był za wysoko niż za nisko. Zaokrąglij troche u góry bo ta kwadratowość nie pasuje do okrągłości reszty kuchni. siwy dobrze napisał, puste miejsce z lewej nie pasuje, chyba że masz jakiś dobry pomysł co tam wsadzić. Piszesz że chcesz się brać za materiały już... nie zawcześnie? co to za kuchnia bez lodówki i zlewozmywaka? Dorób jeszcze pare przedmiotów, jakąś chochle, stojak na noże, butelke ludwika czy coś, przydałby się parapet na oknie i jakiś grzejnik może? zazwyczaj są blisko okien. Gdzieś widziałem tutka na forum o robieniu okien, troche za bardzo uproszczone masz, okno składa się z zewnętrznej ramy, ramy z szybą, szyby i klamki do otwierania. Nie spiesz się tak do materiałów i renderowania, jeszcze pusto w tej kuchni, cierpliwość to cnota :) i jeszcze jeden szczegół który dziwi mnie najbardziej, dlaczego nikt jeszcze się nie zapytał gdzie jest piekarnik? zazwyczaj jest pod kuchenką i nie wygląda jak szafka. Mimo wszystko widze że jakoś ci idzie, cieszy mnie że wciąż chce si się poprawiać, tak trzymaj i latataj z miarką po domu i patrz co masz u siebie a czego brakuje na renderze. pozdro. i jeszcze zmień miniaturke w pierwszym poście żyby było widać w spisie postów na jaki poziomie jest praca, w regulaminie z resztą jest napisane żeby na bierząco ją aktualizować. Dzięki ^^ Ja się uczę, a co to za uczeń gdy odkłada swoją prace po 2 nieudanych próbach. Jeśli mam kiedyś robić wizy zawodowo, to nie ma haka, muszę się męczyć... Co ja gadam, mnie to nie męczy, to moje hobby ^^ PS poprawie wszystko co napisałeś i zbiorę listę rzeczy co muszę dorobić ^^ Jak narazie: - chlebak - krajalnica - stojak na noże - podstawka pod garnek - kuchenka mikrofalowa - kuchenka - lodówka - maselniczka - kurczaka na talerz ( nie pewne ) - jakąś roślinkę - klamki do okien - zlewozmywak i zlew Czy jak zmienię perspektywę z tej, na której zapisałem fotony, to czy stara mapa będzie mogła dobrze działać? Fotony są liczone wszędzie, nawet tam, gdzie ich nie widać? Ze słońcem to nie chodziło o odległość od sceny, a o kąt podania światła. Powinien on być mniejszy, żeby promienie padające przez okno rozjaśniły większy fragment podłogi, albo nawet mebli. Wiem o tym, tylko tak mówiłem ^^
Kimmi Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Ze słońcem to nie chodziło o odległość od sceny, a o kąt podania światła. Powinien on być mniejszy, żeby promienie padające przez okno rozjaśniły większy fragment podłogi, albo nawet mebli.
_Arti_ Napisano 19 Styczeń 2008 Autor Napisano 19 Styczeń 2008 Przemieściłem sóńce, dałem kuchenkę i zatkałem dziurę między śianą a szafkami. Do tego dorobiłem parapet.
Maykel Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 ja nie chce się za bardzo rozpisywać, bo sam jestem początkujący, ale wstępnie daj na wszystko jakiś materiał architektoniczny, np: mia_material, zobaczysz jak Ci zepsuje całe to mizerne ustawianie jasności światła :/ Zauważyłem, że fajnie jest dać wstępne mia_materiały np. szkło, plastik, metal i wtedy dobierać swiatło, bo refleksy Ci i tak wszystko rozpierniczą. Wrzuć takie defaultowe mia_materiały np. szybe na drzwi od kuchenki, coś odblaskowego na blaty np. mia_glossy itd... zobaczysz, że to nie będzie takie różowe jak przy matowym materiale :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się