Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

no, no, jadą równo. Ja mam takie wrażenie, że SESI wkurzyło się na 3dbuzz, który zajęty Mayą, nie wywiązywał się z terminów i uderzył do innej firmy. I teraz dwie firmy robią to, co miała robić jedna. Bo z tego, co wiem Digital-Tutors mocno korzystają z pomocy developerów z SESI przy opracowywaniu tych DVD.

 

A za kilka dni dwa DVD dla TD z 3dbuzz...

 

pozdr.,

skk.

 

 

PS Ja tylko czekam, kto zrobi w końcu DVD o riggowaniu i animacji, bo najbardziej brak ludzi, którzy potrafiliby przygotować w Houdinim postać do animacji...

Napisano
no, no, jadą równo. Ja mam takie wrażenie, że SESI wkurzyło się na 3dbuzz, który zajęty Mayą, nie wywiązywał się z terminów i uderzył do innej firmy. I teraz dwie firmy robią to, co miała robić jedna. Bo z tego, co wiem Digital-Tutors mocno korzystają z pomocy developerów z SESI przy opracowywaniu tych DVD.

 

A za kilka dni dwa DVD dla TD z 3dbuzz...

 

pozdr.,

skk.

 

 

PS Ja tylko czekam, kto zrobi w końcu DVD o riggowaniu i animacji, bo najbardziej brak ludzi, którzy potrafiliby przygotować w Houdinim postać do animacji...

 

Ty nie gadaj tyle tylko zrob takie DVD do hudego po PL :P

 

a powaznie cieszy fakt ze z dnia na dzien coraz wiecej materialow wideo do hudego.

Napisano
Ty nie gadaj tyle tylko zrob takie DVD do hudego po PL :P

Niby bym mógł, to znaczy powiem nieskromnie, ze wszystko co się ukazuje ostatnio nie wnosi do mojej znajomości tematu wiele. Parę lat w tym siedzę. Ale z drugiej strony to nie takie proste. Posługuję się na przykład zupełnie sprawnie Vexem, ale znać język a znać wszystkie zakamarki engine'u to dwie różne sprawy. Uczyć Vexa nie ma sensu, bo wystarczy przeczytać trzy shadery dostępne w Houdinim, żeby poznać ten język (prawie zresztą identyczny z C) - o ile programowanie w ogóle nie jest nam obce. Jeśli jest, to lepiej zacząć od innej dziedziny niż VEX czy RSL. Choćby Python. Uczenie programowania w Vex to jest uczenie programowania shaderów a nie składni języka. Tj. trygonometria, algebra wektorów, geometria, algebra liniowa, i po prostu Renderman. Ja się nie czuję na tyle silny w tych tematach, żeby ich uczyć. Nawet jeśli 90% tego, co warto wiedzieć jest banalne i potrafi to każdy, komu się chce. Dlatego łatwiej jest mi odpowiadać na konkretne pytania niż przygotować tutorial na jakiś temat.

 

Co chciałbyś wiedzieć? HOM? VEX? Python?

 

pozdr.,

skk.

Napisano

Ja mam pytanie odnośnie VEX-a :) Jest jakiś edytor, z kolorowaniem składni i intelli sense, do pisania shaderków całkowicie od 0? Można w houdnim klepać kod w vex operatorze Inline i wtedy dostaje się do dyspozycji ładne kolorowanie kodu + takie taki sobie sprawny mechanizm intelli sense, ale mnie microsoft ostatnio rozleniwił swoim wyśmienitym Visual Studio dla .NET, a poza tym chciałbym coś do pisania od 0.

 

BTW Swoją drogą houdni ma podpowiedzi i kolorowanie kodu, a do Mayi wał - niczego nie ma:/ To przecież już standard w programowaniu. Kazać pisać skrypty w notatniku, to jak kazać kierowcy WRC robić dobre czasy na tylnionapędowym aucie.

Napisano

mathix: do mayki masz spokojnie kolorowanie skladni, wystarczy troche poszperac w necie.. na CGTalku jest temat o tym.. i na Highend3d mozna znalezc tego typu rzeczy

Napisano

Gith: Jedyne dobre IDE to MEL Studio. Jest co prawda kolorowanie do Ultra Edita, Jedita i kilku innych edytorów tekstowych, ale brakuje dobrej integracji z programem. Wydawać by się mogło, że Python rozwiąże sprawę, bo do Pythona jest masa dobrych, darmowych IDE, ale niestety nie widziałem nikogo komu udałoby się zmusić do działania intelli sense, bo nie ma skąd wziąć nieskompilowanych plików py, zawierających deklaracje klas.

Napisano
SYmek, ja sobie tak tylko zazartowalem! :) niemniej jednak dobrze wiedziec ze mozna liczyc na Twoja pomoc w przyszlosci.

 

czolem

pionier

 

Z tym akurat nie ma żadnego problemu. Jak wszyscy pewnie zauważyliście ;), uwielbiam się wymądrzać. Jak do tego dodasz bandę wymiataczy z odforce.net, możesz czuć się zupełnie bezpieczny :).

ja chciałbym wiedzieć jaki będzie jutrzejszy wynik losowania dużego lotka
@polka dot: Jutro Ci powiem!
...bo nie ma skąd wziąć nieskompilowanych plików py, zawierających deklaracje klas.
Stani's Python Editor - wystarczy raz odpalić skrypt a edytor zapamięta wszystkie deklaracje i zacznie podpowiadać ;). Co do edytora dla VEX, pomóc nie mogę, zdaje się Jedit ma kolorowanie składni VEXA. Dawno nie używałem, ale, jak wiadomo, wymiatacze w RSL I VEX używają tego: http://www.fundza.com/. Jeśli przywykłeś do VC, to możesz przysłużyć się ludzkości przygotowując helpa, color syntax itd dla VEX w VC. Na pewno jest na to metoda, żeby customizować to IDE na potrzeby innych języków. ;) pozdr., skk.
Napisano

Santi's Python Editor nie używałem, jak na razie korzystam z eclipse'owego pydev. Przeglądałem różne fora i nie znalazłem, żadnego tekstu wyjaśniającego jak sprawić aby intelli sense, dla maya.cmds działało. Jeśli widziałeś jakiś tekst, podziel się linkiem, proszę.

 

Pydev ładnie by podpowiadał jeśliby odtworzyć pliki py, potrzebne mechanizmowi intelli sense (działałby pod każdym edytorem pythona).

 

A ten cutter wygląda ciekawie. Muszę się przyjrzeć bliżej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności