Mortal Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 Ostatnio natchnęło mnie by wykonać tego niewielkiego pomocnika rodem z komiksów Kaczora Donalda, które czytałem za młodu. Robocik prosty, ale spodobał mi się więc chciałem go zaprojektować. Nawet w tak niewielkim projekcie jest wiele rzeczy za które możecie mnie zrąbać. Liczę więc na krytykę :) Oto i fotki z wykorzystaniem prostych materiałów: I reszta: http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik04jr7.jpg http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik05yi4.jpg http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik06dz8.jpg http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik07ie3.jpg Referki: http://img232.imageshack.us/my.php?image=wolin5.jpg Wolframik wykonany przeze mnie różni się oczywiście od oryginału. Chciałem bowiem wprowadzić go bardziej w świat realny, a tu kawałki metalu się nie wyginają jak chcą. Te "zawiasy" w łokciach i kolanach pójdą oczywiście do ulepszenia, na razie są jedynie po to by nie drażnić oka dziurami. Domyślam się, że buty mogły mi nie wyjść, ale ciężko o dobre referki na których bym sobie je przeglądnął dokładnie. Jeszcze gorzej jest z dłońmi. Nie mam kompletnie pomysłu jak się za to zabrać. Tym bardziej, że po umieszczeniu go na scenie chciałbym mu zmienić jakoś pozycję ciała. Myślałem o wpakowaniu go do szkieletu biped, zaprojektowaniu rąk i ustawieniu bone, ale kiepsko to widzę. Robot nie ma mięśni, a ja nie jestem dobry w systemie kości. Prawdę mówiąc nie wiem o tym nic. Liczę na konstruktywną krytykę, poprawki i najlepiej pomoc, jak uporać się z dłońmi i ustawianiem robota w określonych pozach. Zazwyczaj robiłem to "na Jana" teraz warto by się było wysilić trochę. Pozdrawiam.
NV Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 Mi się podoba :) Może jakaś scena do tego ?? Keep working ;)
Gość Trawnikow Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 O! Wiolframik :D moja ulubiona postac z kaczora :D (Sam z resztą robięrobota wzorowanego na nim w moim wipie :) ) Idzie nawet ładnie, chociaż jakiś detal by się przydał (choć z drugiej strony to wolframik był taki do bólu prosty w sumie), ale dodanie detalu na butach, na pewno im dobrze zrobi (język, sznurówki itp.). Co do riga służacego do ustawiania postaci, to nie powinno byćnic trudnego, jeśli nie chce Ci się kośćmi bawić, to sądzę, że można to nawet zrobić tylko zwykłym linkiem i poustawianiem pivotów (choć kości były by dużo wygodniejsze). Jak chcesz to napisz do mnie na gg (wiecznie niewidoczny), to mogę Ci pomóc z tym. Życzę sukcesów w dalszej pracy :) Pozdrawiam.
Ufol Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 fajne, miejscami troche kańcaste ale to w końcu robot :) mógłbyś zrobić taką energooszczędną żarówke, albo neona w krztałcie dziewczyny do którego by się lepił :)
floo Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 Pomysł na 5, teraz warto dać jakieś otoczenie i zrobić z tego scenkę... ;) wtedy już będzie wypas... ;)
szeyker89 Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 Mi się podoba :) Może jakaś scena do tego ?? Keep working ;) Ooooo. Tak tak scena.
Mortal Napisano 21 Styczeń 2008 Autor Napisano 21 Styczeń 2008 Mały, bo mały ale updat: I reszta renderów: http://img217.imageshack.us/my.php?image=wolframik08hd5.jpg http://img217.imageshack.us/my.php?image=wolframik09lt7.jpg http://img215.imageshack.us/my.php?image=wolframik10wa8.jpg Jutro, albo jeszcze dziś się zajmę butami oraz "dłońmi". Jakaś krytyka? :P
Mortal Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Napisano 24 Styczeń 2008 Niewiele czasu, więc updacik mały. Nie jestem dobry z organiki, wręcz jestem fatalny więc mam nadzieję, że bardzo mi się nie oberwie :] Największy mój problem to jak się do tego zabrać oraz co zmienić by "organ", który modeluje przypominał cokolwiek z tego świata. Pomimo, że jest to robot to jednak dłoń ma bardziej ludzką i to też chciałem ukazać w projekcie. Naturalnie ma być to gładka ręka, bez żadnych paznokci, żył itp. Nie zwracajcie uwagi na połączenia między częściami - późno jest, jestem zmęczony a jutro wstaje przed kurami, więc już nie podłubię w nim dziś. A oto i rendery: i zbliżenia na rękę: http://img217.imageshack.us/img217/8353/wolframik13ho4.jpg http://img140.imageshack.us/img140/1918/wolframik14eh3.jpg Dodatkowo, byłbym wdzięczny na pomysł jak zrobić mu łokcie i kolana. Postać ma być potem animowana w wielu pozycjach, wypadało by więc uprościć sobie późniejszą mękę. Próbowałem wygięcia cylindra bendem, ale to zbyt głupie. Ostatecznie miało to być "hose" ale nieoczekiwanie coś spieprzyłem i nie działa to tak jak zamierzyłem. W teorii miały być to z zewnątrz rurki z gumy, które zasłaniały by mechanizm zginania :P Zresztą bardziej by do wolframika to pasowało. Teraz już nie mam na to pomysłu. Pozdrawiam, i przepraszam za ten długi bełkot :) Mortal
waldek1983 Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Słuchaj może zrób coś takiego ? Model nie jest zbyt dokładny ale chodzi mi tylko o samo to łączenie. Może takie coś na zasadzie "zawiasów" ? Nie wiem jak to się będzie sprawowało w animacji ale może ciekawie wyglądac. Ewentualnie wykorzystać sfery ale coś czuję, że to mało ambitne.
floo Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 coraz lepiej, popracuj nad anatomią dłoni, bo nie wyglądają dobrze.... nawet jeśli to będzie styl cartonowy... powodzenia!
Mortal Napisano 25 Styczeń 2008 Autor Napisano 25 Styczeń 2008 Hmmm pomysł i przykład mi się podoba :) Nie miałem właśnie wizji na pasujące tu zawiasy. Takie rozwiązanie uprości mi animację niż jakiś głupi hose. Dzięki za uwagę, zabieram sie do roboty.
Ania Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 http://digitalart.org/art/49540/miscellaneous/selfillumination/ Tu masz inny pomysł na łokcie, chyba też coś typu hose. Przy zawiasach będziesz musiał jakoś wykombinować żeby się zginały w dwie strony. Modelik i pomysł bardzo fajny.
Misiop1990 Napisano 26 Styczeń 2008 Napisano 26 Styczeń 2008 Ania dala bardzo fajny pomysl :P ale wydaje mi sie ze zbyt skomplikowany co do tego modelu ^^ zobacz sobie logo portalu esports.pl http://www.esport.pl/ tam jest doslownie tak prosto rozwiazny ten problem ze ja dziekuje ;P wsumie pilka czy zarowka to nie robi chyba zadnej roznicy ^^ a dlonie to drusciki z oslona :P p co sie meczyc w jakies dlonie ;P? jak mozna efektowniej to zorbic ^^ przynajmniej wedlug mnie :P Twoja pracka ^^ inny sposob
Mortal Napisano 26 Styczeń 2008 Autor Napisano 26 Styczeń 2008 zobacz sobie logo portalu esports.pl http://www.esport.pl/ tam jest doslownie tak prosto rozwiazny ten problem ze ja dziekuje ;P Fajne logo tam mają :) Ja jednak chciałem uniknąć wstawiania kulek (próbowałem ale jakoś wizualnie nie pasowały). Chciałem również Zrobić normalną rękę w disney'owskiej rękawiczce :P Przynajmniej ja tak zawsze kojarzyłem Wolframika :) Model nie jest zbyt dokładny ale chodzi mi tylko o samo to łączenie. Może takie coś na zasadzie "zawiasów" ? Pomysł godny uwagi :) Spodobał mi się więc zrobiłem tak jak poradziłeś. Jednak okazało się, że ręka nie miała by prawa zginać się do końca bo sama by siebie blokowała. Zrobiłem podwójny zawias twojego pomysłu, ale to już jakoś dziwnie wyglądało :P http://digitalart.org/art/49540/misc...fillumination/ Tu masz inny pomysł na łokcie, chyba też coś typu hose. Pracka genialna :) Ja po autorze tamtego projektu mogę co najwyżej pozamiatać :P Chciałem uniknąć hosa, bo denerwuje mnie okrutnie samo posługiwanie się nim. Nie mówiąc już o kręceniu pivotów tak by się mógł zaczepić. Ale w ostatecznym pomyśle zrobię coś podobnego. Będzie to cylinder wyginany za pomocą (jak to mój kolega - który mnie tego nauczył - nazywa) suwaczków :) Wygnę to za pomocą Reaction Menagera ze wsparciem od Atribute Holder. Tu się rodzi jednak problem. Nie wie ktoś może, jak "przyczepić" jakiś obiekt do ściany drugiego, tak by poruszał się, względem tej ściany. Nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłem, więc załączam krótki filmik. Obrazuje on sam "łokieć" . Do niego ma być przyczepiona reszta ręki, ale ręczne obracanie jej i translacje tak by pasowała mogą być uciążliwe. A tu filmik: http://www.sendspace.com/file/34mrv1 Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i sugestie :) Pozdrawiam Mortal
Ania Napisano 26 Styczeń 2008 Napisano 26 Styczeń 2008 Jeszcze można zamiast hose zrobić zwykły cylinder i wyginać za pomocą kości (skin modifier), ewentualnie kilka kości, lub zgięta kość (to ostatnie nie wiem czy da się w maxie), lub wyginać za pomocą spline (też z skin modifier). Przyczepić - złączyłabym wszystkie trzy obiekty w jeden mesh i posłużyła się wymienionym wyżej skin modifier. Jeśli koniec ramienia i początek łokcia będą miały dokładnie te same weighty, to będzie wyglądało jak przyczepione. (nie jestem pewna czy dobrze cię zrozumiałam - sam łokieć ma się deformować, tak? Czy tylko kręcić? Bo jak ma się tylko kręcić to nie wiem jak to zrobić.)
Mortal Napisano 26 Styczeń 2008 Autor Napisano 26 Styczeń 2008 Wolałbym unikać kości, bo sobie z nimi nie radzę. Wątpię by udało mi się zgiąć nimi rękę przy zachowaniu sztywności cechującej roboty :P obrazek z "wyprostowanym" łokciem: http://img112.imageshack.us/img112/3772/zginanie02ad6.jpg obrazek ze "zgiętym" łokciem: http://img228.imageshack.us/img228/6192/zginaniequ5.jpg Chodzi mi o to by niebieska część ręki była przyczepiona do (fioletowy) łokcia. I nie zależnie od tego jak wygnę sam łokieć za pomocą bend'a, niebieska część ręki podążała w poprawnym kierunku. Czyli tak jak powinna się zginać ręka :P Mam nadzieję, że teraz już jakoś czytelniej opisałem swój problem, a nie tak chaotycznie jak poprzednio :) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się