Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

Chciałbym poddać waszej ocenie tę oto wizkę:

 

render15hx4.th.jpg

 

render16ts4.th.jpg

 

jednak mam z nią problem... a właściwie z 3dsmaxem 2008 - podczas renderingu bardzo często mi się wyłącza. robi light cache i nagle pyk i nie ma. ale w większości się renderuje dobrze. Tylko jesli włączę kaustykę to na 100% zawsze się wysypuje bez ostrzeżenia ;/ używam tego vraya co jest na pasku na renderach. Dzieje się tak nawet jak zrobię nowy plik i potem merge i cała tamta scena.

 

Poza tym będę dziś jeszcze próbować robić roślinki jakieś i inne takie. Zaznaczam że wszystkie modele co do jednego są modelowane przeze mnie. Materiały częściowo z vray-materials.de bo niestety jeszcze nie jestem tak zaawansowanym użytkownikiem 3dsmaxa żeby robić dobre materiały. aczkolwiek staram się nauczyć jak najwięcej :) prosiłbym o ocenę pod względem modeli, oświetlenia i "właściwości" architektonicznych.

 

ps. pierwszy render jest starszy, dlatego widać kant telewizora stojący na szafce, ale jak widać na drugim już tego nie ma. zbieżność z jakimikolwiek wizkami jest przypadkowa. przypatrywałem się tylko ofercie black red white i meble częściowo z zestawu "Reset".

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

widoczku narazie nie będzie bo to jeszcze surowa niedopracowana wersja. a ma ktoś może sposób na zrobienie jakiś fajnych zasłon, bo chcę zrobić takie żeby powiewały na wietrze i jedna z ich części mniej więcej 1/3 tak podleciała trochę wyżej niż reszta. i jak zrobić żeby światło przez nie przebijało? i zna ktoś moze przyczynę tego samoczynnego zamykania się maxa podczas renderingu? btw. to bym zrobił większy dywan. Ale. jeśli będzie wiekszy będzie źle wyglądał bo może mieć tylko 10000 "włosów", ponieważ jak w scenie będzie więcej to render się wysypuje - wyskakuje błąd że nie można zrenderować. kompa mam całkiem niezłego więc to nie jego wina raczej:

procesor core 2 duo 2,2 GHz

ram - 2gb 800mhz

grafika - gf 8600gt 256 mb

Napisano

Przed wstawieniem szyb w okna, rendering bez kaustyki jeszcze czasem się robił, ale też czasem się wyłączał. a teraz gdy zrobiłem okna o renderze można zapomnieć... kompletnie nie wiem co może być tego przyczyną... poniżej zamieszczam ustawienia rendera i kamery

 

Colora mapping:

Exponential:

Dark multiplier: 1,25

Bright multiplier: 1,1

Image sampler:

Adaptive DMC

GI: on

GI engine1: IRR

GI engine2: LC

IRR:

Current preset: Very Low

zaznaczone: show calc phase i show direct light

LC:

sample size: 0,006

zaznaczone: store direct light i show cal phase

zakładka Settings:

frame stamp zaznaczone

 

Reszta jest wszystko standardowo. rendering oczywiście physical camera. co tam namieszałem:

film gate:150

focal length: 95

f-number:8

shutter speed: 50

film speed iso: 200

 

Reszta również standardowo.

 

Zaznaczam przy tym że na innych plikach się nie dzieje tak, że caustyka powoduje wyłączenie się kompletne maxa. może ktoś miał podobny przypadek? bardzo proszę o pomoc.

Napisano

ja się nie znam, ale szyb to sie chyba nie wstawia w okna :/ W Szopie sie dokłada albo co... no tak mi sie wydaje, bo jeszcze niczego z szybami nie robiłem. Że niby światło miałoby przejść przez szybe i oświetlić pomieszczenie? brrrrr jak sobie pomyśle o Maxwellu to... :/ Jeśli sie myle to sorka.

Napisano

żeby nie było że nic nie robię :) zmieniłem podłogę, obróciłem teksturę tak jak kolega powyżej kazał. zrobiłem też urządzenie audio pod tv - philips WACS (cały jest wymodelowany), do tego powyżej jest 40" BRAVIA. render z caustyką, więc trochę dziwnie wyszło na ścianach przez okna.

render18qk6.th.jpg

problem z wyłączającym się renderem zażegnany - wysypywało się przez materiał prześcieradła na łóżku. drugi render poddaję pod ocenę - eksperymenty z vray sunem:

render19fu6.th.jpg

powiedzcie czy ten lepszy czy poprzedni z vraylight plane + direct. wie ktoś może jak zrobić coś takiego, żeby słońce było niżej, a nie zmieniało koloru na taki pomarańczowy? bo teraz to trochę mało światła wpada do pokoju. i jeszcze jak zrobić żeby cienie nie były takie ostre tylko troszkę rozmyte?

 

poza tym to mam problem z dywanem. jest zrobiony na bazie particle flow. kiedyś wartość 10k "włosów" się renderzyła, ale teraz nawet to nie chce.... wyskakuje mi taki błąd:

badwl6.th.jpg

wina materiału to nie jest, bo nawet po zmianie jest tak samo...

 

wiem że progress nie za duży, ale chwilowo nie mam za dużo czasu a czasem i ochoty na skończenie tego ;)

Napisano

wyłącz caustyke po co ci:Pwstaw vray plany w okna i directa i nie rob szyb w oknach

to szybszy i wygodniejszy sposob i nie zaopomnij o environment jako dodatkowe oświetlenie

z tymi ustawieniami pokombinuj i do tego nie musisz miec physical cam. chyba ze to wiesz :P

  • Like 1
Napisano

Trochę pustawa ta scena dorób kilka dodatkowych obiektów, a jeśli chodzi o render to według mnie jest ok, jedynie nie za bardzo podoba mi się materiał tej firanki

Napisano

jak juz zabrales sie za firane to ja deko podpicuj... przeciesz wiaterek jak wieje to z okien zamknietych nie ciągnie tylko z tej szpary uchylonej ;) a u Ciebie cała firana fruwa nie naturalnie.

drażni jeszcze powtarzalnosc tych łupków... a co do samego projektu to nie radził bym ich czepiac do sypialnie... to istna składnica kurzu osobiście bym tam nie spał ;P

Napisano

no właśnie mnie też troszkę denerwują te "cegiełki" na ścianie, ale bez tego jest goło. Niestety nie wiem jak zrobić tak żeby się tak nie powtarzały. zamiast firanki myślałem nad roletami bambusowymi, ew. takimi rozsuwanymi pionowymi. ktoś ma jeszcze jakieś pomysły żeby coś dodać, bo fakt faktem że jest troszkę pusto. bardzo zależy mi też na opiniach odnośnie renderu :)

Napisano

render przyzwoity a lupki to rendernij samą sciane na froncie i w szopie poprzestawiaj jak Ci tam pasuje, zapisz i do maxa. Wstaw pod tv niska na 30/35cm dlugą szafke/skrzynie i wrzuc na nia jakies graty swieczke ksiazke segmenty wiezy, basik mozesz jakos wmontowac w ta skrzynie. Mozesz jakies zielsko jeszcze wstawic i zlituj sie popraw texture lamp a przynajmniej ustaw jak trzeba ;P zostan przy zaslonach, są kul ;] tylko materiał podreperuj ;)

Napisano

Dziś troszkę wizkę pomęczyłem: oczywiście dokręcane to i tamto w ps-ie. postaram się niedługo dodać więcej zielska, trochę czasopism, książek, płyt, pod telewizorem

v2ppyq4.jpg

Napisano

no więc to już będzie koniec chyba. jeśli będą jakieś pozytywne komentarze to chyba wrzucam do finished :) mam troszkę tej wizki dość dlatego powkładałem troszkę modeli znalezionych w internecie ;) podaję jeszcze ustawienia światła do oceny i ew. poprawek:

irr+lc (lekkie zmiany typu very low, subdiv na 500)

image sampler - adaptive dmc

AA - mitchell

Color mapping - reinhard 1,0 0,1 1,0 (zaznaczone sub pixel mapping i clamp out z watością 1,0 oraz affect background)

 

10971269tr8.jpg

 

21773125rm0.jpg

 

c&c

Napisano

Ogólnie fajnie wyszło, Dziwnie wygląda to drzewko bonsai. Ta roślina na drugim renderze jest jakoś dziwnie rozmazana i sprzydało by się ją wymienić.

Napisano

wyszło tak dlatego, bo na część kadry wchodzi to drzewko bonsai na które podziałał dof, a w tle jest inne drzewko. btw. to teraz używam laptopa i muszę powiedziec że rendery stracily kolory - na domowym lcd sciany podchodzą aż pod żółte.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności