P4VV37 Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 Wykonałem model w wings3d, exportowałem do .obj i próbóję go otworzyć w mayi. W czasie importu w oknie już pojawia się siatka i wyskakuje błąd: "could not save file" Plik jest o.k. w blenderze da się go otworzyć. Co jest nie tak?
JmTm00 Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 a moze zapakuj do blendera i stamtąd wypluj do obj?
piotrek Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 W czasie importu nie możesz zapisać pliku? Wyświetla się gdzieś, jakiego pliku niemożna zapisać?
P4VV37 Napisano 27 Styczeń 2008 Autor Napisano 27 Styczeń 2008 To wszystko co śię wyświetla: Próbowałem exportować z blendera, dzieje się to samo. EDIT: Zbrush sobie poradził. Import do zbrusha i export znowu do .obj rozwiązał sprawę. Dalej nie wiem dlaczego bezpośrednio się nie dało.
Destroyer Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 z obj-ami też mam problemy maja jest wybredna :) po pierwsze nie może importować plików których nazwy składają się z samych liczb !? jak coś mam zaimportować w majce to napierw otwieram w deep exploration i dopiero zapsuje jako obj nawet jak wcześniej też było w obj wydaje się zę deep zapisuje obj bardziej maya frendly :) ale Ty chyba pod linksem jedziesz więc nie wiem czy deep jest na linuxa
SYmek Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 Porównaj zawartość obu wersji pliku. OBJ jest prosty jak cep i do tego ASCII. Łatwo zauważysz, co Mai przeszkadzało. Na przykład UV mogły być innego typu (są dwa albo trzy metody opisu tego atrybutu - teraz dokładnie nie pamiętam). Mógłbyś też zamieścić tu próbkę, jakiś lekki obiekt w dwóch wersjach. Warto rozwiązać ten problem na przyszłość, skoro często się zdarza. pozdr., skk
djvortexxx Napisano 9 Maj 2009 Napisano 9 Maj 2009 To ja też dołącze się do tego tematu , importuje obj do mayi 09 i pojawia mi sie obiekt ale jako siatka ... nie bardzo wiem jak zrobic by ten obiekt był "pełny" jak ktoś wie to help i dzieki
Destroyer Napisano 9 Maj 2009 Napisano 9 Maj 2009 djvortexxx próbowałeś nadać mu materiał np. defaultowy lambert?
bartolomeo Napisano 10 Maj 2009 Napisano 10 Maj 2009 albo wcisnąć 5? a co importu .obj to w setingsach, w plugin manager jest coś takiego jak odjEXP i jakaś zakładka druga ale nie mam pod ręką mayki. Często przy otwarciu nowego projektu nie są zaznaczone (błąd podobny do nie ładowania mentala). Ale czasami faktycznie maya nie łyka objów. Więc eksportuję modele (z Modo) do fbxa. i zazwyczaj jest cacy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się